Na Lexusu RZ450e se nám líbilo kvalitní zpracování interiéru s hodnotnými materiály, nový infotainment i živé jízdní vlastnosti. Zdroj: Youtube, km77

Na Lexusu RZ450e se nám líbilo kvalitní zpracování interiéru s hodnotnými materiály, nový infotainment i živé jízdní vlastnosti. | Zdroj: Youtube, km77

Naopak nepotěšil dojezdem, celkově vyšší cenou a absencí předního kufru, který se hodí na převoz často špinavého nabíjecího kabelu. Zdroj: Youtube, km77

Naopak nepotěšil dojezdem, celkově vyšší cenou a absencí předního kufru, který se hodí na převoz často špinavého nabíjecího kabelu. | Zdroj: Youtube, km77

Dnes se opět zaměříme na jízdní projev, protože redakce km77 tento vůz vzala na polygon a podrobila ho náročným zkouškám. Zdroj: Youtube, km77

Dnes se opět zaměříme na jízdní projev, protože redakce km77 tento vůz vzala na polygon a podrobila ho náročným zkouškám. | Zdroj: Youtube, km77

Jedná se o druhý elektrický model Lexusu, kterému při startu do slalomu pomáhá 313 k, variabilní pohon všech kol a trakce plynoucí z pneumatik Dunlop v rozměrech 235/50R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. Zdroj: Youtube, km77

Jedná se o druhý elektrický model Lexusu, kterému při startu do slalomu pomáhá 313 k, variabilní pohon všech kol a trakce plynoucí z pneumatik Dunlop v rozměrech 235/50R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. | Zdroj: Youtube, km77

Připočítejte k tomu výšku jen 1,64 m a není divu, že mezi kužely se proplétá s nebývalou obratností a skvěle vyrovnává náklony karoserie. Zdroj: Youtube, km77

Připočítejte k tomu výšku jen 1,64 m a není divu, že mezi kužely se proplétá s nebývalou obratností a skvěle vyrovnává náklony karoserie. | Zdroj: Youtube, km77

K dobru lze přičíst i rychlé a přesné řízení. Zdroj: Youtube, km77

K dobru lze přičíst i rychlé a přesné řízení. | Zdroj: Youtube, km77

Dosažený čas 23,5 sekundy je srovnatelný se sedanem Geely Galaxy E8 a drobnou Cuprou Born. Zdroj: Youtube, km77

Dosažený čas 23,5 sekundy je srovnatelný se sedanem Geely Galaxy E8 a drobnou Cuprou Born. | Zdroj: Youtube, km77

V nájezdové rychlosti 76 km/h je řízení rychlé a podvozek auto slušně podrží, ale zároveň jsou patrné odskoky do strany. Zdroj: Youtube, km77

V nájezdové rychlosti 76 km/h je řízení rychlé a podvozek auto slušně podrží, ale zároveň jsou patrné odskoky do strany. | Zdroj: Youtube, km77

Ty způsobují nedotáčivost a nemožnost vrátit vůz do pruhu ve vymezené dráze. Zdroj: Youtube, km77

Ty způsobují nedotáčivost a nemožnost vrátit vůz do pruhu ve vymezené dráze. | Zdroj: Youtube, km77

Rychlé a přesné řízení vyžaduje citlivé zásahy, což zkušenému řidiči půjde, ale nezkušený může být překvapen. Zdroj: Youtube, km77

Rychlé a přesné řízení vyžaduje citlivé zásahy, což zkušenému řidiči půjde, ale nezkušený může být překvapen. | Zdroj: Youtube, km77

V losím testu se Lexus uklidnil po snížení rychlosti na 72 km/h a zapnutí módu Sport s maximální rekuperací. Zdroj: Youtube, km77

V losím testu se Lexus uklidnil po snížení rychlosti na 72 km/h a zapnutí módu Sport s maximální rekuperací. | Zdroj: Youtube, km77

Naopak nepotěšil dojezdem, celkově vyšší cenou a absencí předního kufru, který se hodí na převoz často špinavého nabíjecího kabelu. Zdroj: Youtube, km77
Dnes se opět zaměříme na jízdní projev, protože redakce km77 tento vůz vzala na polygon a podrobila ho náročným zkouškám. Zdroj: Youtube, km77
Jedná se o druhý elektrický model Lexusu, kterému při startu do slalomu pomáhá 313 k, variabilní pohon všech kol a trakce plynoucí z pneumatik Dunlop v rozměrech 235/50R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. Zdroj: Youtube, km77
Připočítejte k tomu výšku jen 1,64 m a není divu, že mezi kužely se proplétá s nebývalou obratností a skvěle vyrovnává náklony karoserie. Zdroj: Youtube, km77
11
Fotogalerie

Elektrický ​Lexus RZ 450e prošel losím testem. K úspěchu mu pomohla až nižší rychlost a sportovní režim

Všichni ho chválí pro dynamické jízdní vlastnosti, ale to přináší i nároky na řidiče. Lexus RZ 450e není pro všechny.

Lexus RZ 450e jsme měli nedávno v testu. Líbilo se nám kvalitní zpracování interiéru s hodnotnými materiály, nový infotainment i živé jízdní vlastnosti. Naopak nepotěšil dojezdem, celkově vyšší cenou a absencí předního kufru, který se hodí na převoz často špinavého nabíjecího kabelu. Dnes se opět zaměříme na jízdní projev, protože redakce km77 tento vůz vzala na polygon a podrobila ho náročným zkouškám.

Jedná se o druhý elektrický model Lexusu, kterému při startu do slalomu pomáhá 313 koní, variabilní pohon všech kol a trakce plynoucí z pneumatik Dunlop v rozměrech 235/50 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. Připočítejte k tomu výšku jen 1,64 m a není divu, že mezi kužely se proplétá s nebývalou obratností a skvěle vyrovnává náklony karoserie. K dobru lze přičíst i rychlé a přesné řízení. Dosažený čas 23,5 sekundy je srovnatelný se sedanem Geely Galaxy E8 a drobnou Cuprou Born.

V losím testu přináší RZ 450e rozporuplné dojmy. V nájezdové rychlosti 76 km/h je řízení rychlé a podvozek auto slušně podrží, ale zároveň jsou patrné odskoky do strany. Ty způsobují nedotáčivost a nemožnost vrátit vůz do pruhu ve vymezené dráze. Zkrátka, není snadné najít bod souznění řidiče s vozem. Rychlé a přesné řízení vyžaduje citlivé zásahy, což zkušenému řidiči půjde, ale nezkušený může být překvapen. V losím testu se Lexus uklidnil po snížení rychlosti na 72 km/h a zapnutí módu Sport s maximální rekuperací. V režimu Eco s mírným zásahem rekuperace byl výsledek podobně dobrý.

 

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud