18
Fotogalerie

Elektrický Jaguar E-Type přijíždí z Texasu. Má přes 300 koní a slušný dojezd

Užívat si klasiku bez zbytečných starostí o historickou techniku? Pro řadu milovníků aut zajímavá nabídka.

Americká dílna Moment Motor Company má již bohaté zkušenosti s elektrifikací různých historických vozidel – namátkou Mercedesu SL „Pagoda,“ Porsche 911, Speedster nebo 550 Sypder, BMW 2002, Mini, Defenderu nebo pick-upu Chevrolet C10. Cílem je zachovat krásná historická auta pro moderní dobu a osadit je spolehlivou technikou, která nevyžaduje specializovanou údržbu. Jejich posledním projektem je Jaguar E-Type, pod jehož překrásné křivky se nastěhoval elektromotor a baterie.

„Přestože tyto historické vozy Jaguar nabízejí legendární styl a na svou dobu vykazovaly působivý výkon, jejich hnací ústrojí vyžadují pravidelnou rozsáhlou údržbu,“ upozorňuje šéf společnosti MMC Marc Davis. „Pro mnoho nadšenců znamená vlastnictví jednoho z nich nekonečné hodiny ladění karburátorů, seřizování časování a opravování netěsností,“ vysvětluje. To v případě jejich posledního výtvoru odpadá.

Energii čerpá z 60kWh baterie, elektromotor je uložen v místech, kde se původně nacházela převodovka. Skrze karbonový kardan posílá na zadní kola výkon 224 kW a točivý moment 508 Nm. To by mělo dle odhadů dostat elektro Jaguar na 96 km/h za 5,5 sekundy. Dojezd má přesahovat 280 kilometrů, rychlonabíjení stejnosměrným proudem samozřejmě nechybí. Původní hnací ústrojí bude uskladněno u MMC, kdyby si majitel přestavbu rozmyslel. Ceny za elektrifikaci vzácnějších veteránů u Moment Motor Company začínají zhruba na třech milionech korun.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud