Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Očekávaný elektromobil toho už moc neskrývá. V davu bude nepochybně vyčnívat.

Hyundai se pomalu chystá na zveřejnění své elektrické prvotiny pod novou značkou Ioniq. Poté, co byla novinka jednoduše nazvaná Ioniq 5 zahlédnuta na Severní smyčce Nürburgringu, se již elektromobil zbavuje částečně maskování. Trojicí nových fotek láká korejská automobilka na originální design, který nebude daleko od původního konceptu Hyundai 45.

Hyundai Kona N na prvních fotografiích. Má přeplňovaný dvoulitr, poslechněte si ho

Hyundai Kona N na prvních fotografiích. Má přeplňovaný dvoulitr, poslechněte si ho

Model s proporcemi hatchbacku, respektive malého crossoveru si udržuje hranaté linie, zaujme stylovým LED osvětlením vpředu i vzadu, rovněž 20palcovými aerodynamickými koly a ve stínu odhaluje kamery místo tradičních vnějších zrcátek. A rovněž se nám potvrzuje, že ačkoliv bude novinka patřit do řady elektrických vozů Ioniq, stále najdete na vozu loga Hyundai.

O technice Ioniqu 5 uteklo nedávno pár informací. První elektromobil korejské automobilky na nové platformě E-GMP bude měřit na délku 4630 mm, a přestože se očekávají i slabší varianty, prozatím víme o specifikaci s dvojicí elektromotorů pro zajištění pohonu všech kol, maximálním výkonem 230 kW (313 koní) a baterií o kapacitě 58 kWh, která by zajistila dojezd na jedno nabití až 450 km.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

V této specifikace se má Ioniq 5 dostat z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy. K maximálnímu dojezdu se bude snažit přispět i střecha se solárními panely, kterou jsme už mohli vidět na hybridním Hyundai Sonata. Díky 800V architektuře, podobně jako u Porsche Taycan, má Ioniq nabídnout i super rychlé nabíjení – připojením k 350kW DC rychlonabíječce dobijete baterii na 80 % do 18 minut.

Dále se mluví o schopnější variantě s baterii o kapacitě 73 kWh, která by poskytla dojezd až 550 km. Na více potvrzených informací ale dlouho čekat nebudeme. Oficiální premiéru totiž Hyundai plánuje na příští měsíc. A do té doby bychom se mohli dočkat ještě další upoutávky, třeba s pohledem do interiéru.

Galerie doplněna o koncept Hyundai 45.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 46 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků