Elektrický Hyundai Kona má po faceliftu. Vypadá odvážněji a je ještě bezpečnější

46 komentářů

brk77
11. listopadu • 16:57

Uhlazenější přístrojový štít a nový digitální kokpit je sice fajn, ale uvažovat o elektrické Koně, tak by mě spíš zajímalo, jestli facelift vyřešil občasné samovznícení původní verze.https://fdrive.cz/clanky/hyundai-netusi-co-... ...

Chytrák
11. listopadu • 13:17

KONA 4X4 130Kw DCT 539 tkč● 17" kola z lehké slitiny, pneumatiky 215/55 R17 (16′′ kola z lehké slitiny, pneumatiky 205/60 R16 pro 1,6 GDI HEV)●Čalounění sedadel kůže/látka + interiérový designový paket s detaily v červené nebo limetkové barvě● Winter paket – 3stupňové vyhřívání předních sedadel a vyhřívání volantu● Automatickou klimatizaci●Audio systém se 7" dotykovým displejem, RDS a MP3 přehrávač, USB & iPod a AUX, DAB, 6 reproduktorů, funkce Android Auto* & Apple CarPlay*●Zadní parkovací kameru, zadní parkovací senzory●Samostmívací vnitřní zrcátko●LED denní světla a projektorové hlavní světlomety●Asistenta pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, systém sledování únavy řidiče DAW●Tempomat s omezovačem rychlosti●Elektrickou bederní opěrku řidiče●Elektricky ovládaná přední a zadní oknahttps://www.hyundai.cz/files/download/model/kona... ... Cajk nabídka na dnešní dobu. B-]

LADA
11. listopadu • 12:32

Doplním ještě:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hyrid-... ... ...
- to jen jak to vypadá s hybridy, mohl bych doplnit odkazy na reklamace v Nizozemí a jinde na produkty Tesla které řeší soudy.
Zkrátka pionýrská doba elektromobility.To. že to ale jednou v budoucnu bude vyřešeno a všude jen elektromobily, o tom nepochybuji.
Jak to třeba vypadá s uhlíkovou stopou CO2 v Česku díky stávající výrobě významné části elektřiny v tepelných elektrárnách (emise CO2 z 1 MJ energie v gramech):
CNG 54,46 - LPG 65,61 - Benzin 72,91 - Nafta75,68 a Elektřina 168,44.
Nejdříve by tedy měly být postaveny další bloky v jaderných elektrárnách nebo alespoň stovky větrných a slunečních elektráren. Jejich výstavba a materiál ale též způsobí výraznou uhlíkovou stopu.
V Česku je v současnosti 6020163 aut a z nich je pouze 5489 elektromobilů. Čili opět úplný začátek elektromobility.
Čerpací stanice v Česku na kapalná paliva benzin+nafta 3473. Kolik je dobíjecích míst na elektromobily, to nevím. A na vodík žádná. Ale opět je - to začátek elektromobilní éry.
Nikdo ovšem neví, co bude za pár let. Dnes kupují elektromobily kromě některých firem pouze lidi, kteří takové auto kupují jako druhé a další auto do rodinné flotily, nebo zcela finančně nezávislí lidé, kteří si mohou koupit cokoliv kdykoliv. To, že by si v takové situaci bohatého člověka s neomezenými zdroji elektromobil koupil, to je jasné. Stejně tak by si ale každá koupil třeba i toho Rolls Royce...

.
11. listopadu • 16:41

LADA dost dobrý, až na to, že to jsou kopie mých příspěvků z diskuse o Toyotě Mira. Ale nevadí, je stejně zajímavé, že si to vůbec někdo někdo přečetl.

Tekmot
12. listopadu • 7:20

Také mi to připadlo, že to napsal Josef a né Lada.

LADA
11. listopadu • 12:28

Údajně za elektromobil je 1 krát za 2 roky servis a jen za 500 Kč. To je perfektní. Té I3 bych také věřil, jak jsem se zmínil a která by bylo též mojí volbou, pokud bych elektriku dnes kupoval. Ale u té Tesly to je myslím ještě veliký otazník.
Stejně tak je ale možné jezdit na servis 1x za 2 roky i s klasikou. A ta cena servisu? Dokud budou elektromobily tak drahé jako dnes, tak rozdíl ceny je u klasiky předplacení nákladů za pravidelné servisní úkony (a další případné náklady) na mnoho let. Čili klasické auto odpovídající i3 bude stát polovinu a těch cca 500000 Kč je dostatečná rezerva na servisní služby. Jakmile ale cena elektromobilů půjde dolů a bude srovnatelná s klasickými auty, tak to bude zlom, který povede k zániku klasického pohonu.
Potom je zde ještě rozdíl v ceně havarijního pojištění, které se odvíjí od ceny auta. Za levnější srovnatelnou klasiku se platí méně. U elektroaut má navíc havarijní pojištění podražit, protože se ukázalo, že nehody eketromobilů se často musí řešit jako totálky, protože dochází k poškozením, která nelze opravit.
Co bude za pár let, to ale nikdo neví. Zatím lidi kupují v naprosté převaze klasiku. Někteří se nechali zlákat do hybridů, což je technický praktický nesmysl. Proč vozit v autě 2 systému pohonu a zbytečnou hmotnost, která souvisí se spotřebou energie. Možná že řešení Hondy, která u svého hybridního řešení něco ušetřila na hmotnosti a složitosti odstraněním tradiční převodovky a turba na motoru a používá jen malou lehkou baterii, tak to bude možná efektivně fungovat. Chce to ale počkat, jak se to osvědčí v provozu, jak to bude spolehlivé a jaké budou náklady za údržbu.
Poctivá 100% elektrika je ale jediné smysluplné řešení. Zbývá vyřešit hlavně tu cenu a potom ještě ten dojezd a spolehlivost a životnost baterií. Předpokládám, že za 20 až 30 let to bude určitě celosvětově vyřešené. V Česku spíš za těch 40 let (to už snad budou postaveny a provozovány další bloky v jaderných elektrárnách, aby se mohly elektromobily nabíjet čistou energií a ne jako v současnosti energií ze spalování uhlí..).

LADA
11. listopadu • 12:23

Když jsem zmínil ty šetřílky, kteří se rozhodují při výběru a koupi auta podle ceny za obsah energie (MJ), kterou zaplatí za 100 Kč při průměrné ceně dané "komodity" - CNG 186,16 - LPG 220,00 - Benzin 114,70 - Nafta 131,37 - Elektřina 73,32.
Tomu odpovídá i ta poptávka šetřílků při nákupu aut především po palivu LPG, které je pro šetřílky nejoblíběnější. Navíc mohou dál čerpat a jezdit v nouzi nejvyšší na benzín. Cena aut na LPG je přitom nesrovnatelně levnější než cena elektromobilů a jsou jen nepatrně dražší jako čistě benzinová auta. (bohužel se ale s LPG nesmí do podzemních garáží....)
Dá se s LPG jezdit stejně draho jako s těmi elektromobily. Fiat Panda LPG stojí 276.900,- Kč. Na denní pojíždění po městě a každodenní dojíždění do práce výborná alternativa elektromobilu, který se pod 500 tisíc určitě nekoupí. Pokud to dám do srovnání s i3, tak je ten rozdíl ještě větší. Samozřejmě je i3 větší, extravagantnější, dynamičtější,.... jenže rozdíl ceny skoro 800 tisíc. A provozní náklady? Jen rozdíl v tom havarijním pojištění zajistí servisní prohlídky a opravy tak, že budou v podstatě zadarmo. A pokud se těch 800 tisíc Kč rozdílu ceny rozumně investuje, tak to každý rok přinese minimálně 32 tisíc, což v podstatě zaplatí i cenu paliva a de facto suma sumarum se potom s tou Pandou ve srovnání s i3 jezdí úplně zadarmo.Ten, kdo je bohatý a šetřit nemusí si elektromobil i3 koupí třeba pouze proto, že ho jen chtějí vyzkoušet a s ekonomikou to nemá nic společného. Stejně tak z obdobných důvodů (fandovství, zvědavost, luxus, extravagance,...) si obdobně lidi kupují Mustangy, Rolls Royce, M3, AMG,... apod.

LADA
11. listopadu • 12:21

Hustota nabíjecích míst souvisí s počtem elektromobilů a s poptávkou po nabíjení. A s tím souvisí i kapacita elektrorozvodné sítě. Pokud v blízkém okoli se začne naráz nabíjet rychlonabíječkama třeba 100 elektromobilů, tak to stávající rozvodná síť v tom místě (oblasti) nemusí vydržet a dojde k výpadku sítě. Dnes to problém není díky tomu nepatrnému počtu elektromobilů. Proto není problém pro jejich stávající uživatele cokoliv řešit, naplánují si nabíjení podle svého předpokladu jízd a nemusí každý den nabíjet, když jejich elektromobily mají už dojezd 400 a více km. Určtě ale ani oni nebudou chtít stát ve frontě u rychlonabíječky.
A jakmile budou elektromobily mít jednou běžně dojezd 800 až 1000 km, tak to bude v podstatě s tím plánováním dobíjení to samé jako dnes s těmi kapalnými palivy klasického pohonu. To ale v tu dobu bude už vybudována i potřebná síť těch rychlonabíječek a související rozvodná síť. Možná budou existovat i nové baterie na principu kondenzátoru a možnost rychlonabíjení ještě většími proudy - daleko rychlejší nabíjení, třeba jen 3-5 minut. Čili čeká nás období evoluce - postupný vývoj k cílovému stavu za 30-40 let, kdy si na spalovací motory nikdo ani nevzpomene tak, jako si dnes nikdo nevzpomene na auta (Sentinel,...) s parními stroji a přikládání uhlí do kotle během jízdy.
Zatím to je jen proces nekoncepční elektrifikace s pseudo ekologickou politikou (kromě Norska, které má dost energie z vodních elektráren) a důkaz, že hybridy (a čistokrevné elektromobily) kupují v naprosté většině firmy do svých flotil. Soukromník, který se rozhodne koupit elektromobil, si bude vědom nezbytné manipulace s nabíjecím kabelem a ochotně se tomu podvolí. Je otázkou, jak ochotný bude v případě, že cena elektřiny bude komerční a bude na úrovni kapalných běžných paliv klasických pohonů. Šetřílci dnes v Česku většinou kupují auta na LPG (je jich na silnicích v Česku 107110 ks a CNG 20380 ks, což je násobně více než elektromobilů (5489 ks). Na naftu 2376275 ks a na benzin 3510909 ks aut.
Bohatým nadšencům to ale všechno může být jedno, většinou mají několik klasických aut a elektriku jako zpestření. Elektrika je pro ně zajímavá zkušenost a vidí hlavně pozitiva. Cenu elektromobilu neřeší, nemusejí se na ni ohlížet.

11. listopadu • 11:52

Rekl bych ze problem u tech vsech elektrik je dnes hlavne porizovaci cena a zivotnost baterii.

LADA
11. listopadu • 12:15

Tech problemu je vice, elektrizace silnic je na zacatku. Je to stejne jako u normalnich aut se spalovacími motory pred 100 lety. Tehdy to bylo k idealu taky hodne daleko, auta byly drahy a bylo jich malo, vykon, spotreba, klimatizace, jizdni asistenti apod se resily az do dneska. K cili elektrizace silnic je jeste dlouha cesta podobna ceste, kterou prosly ty dnesni auta s klasickym pohonem.

Tommy
12. listopadu • 15:32

Tak to samozřejmě není pravda. Tehdy se celá infrastruktura budovala od začátku. Výroba pohonných hmot, distribuční síť atd. Dnes je to všechno hotové, chybí jen koncová prodejní místa. A ta se dají vybudovat během 10 let pro ohromné množství elektrických vozidel. Problém je cena a kapacity výroby. To je všechno.

jozka
12. listopadu • 15:42

Jasne, protoze je prece dulezite, jak tlusty kabel je na stojanu. Na kabelech/trafackach/rozvodnach po ceste vubec nezalezi.

Marty
11. listopadu • 11:25

Chce se mi zvracet. To je hnusný jak pr*el:-D

Tomasz
11. listopadu • 15:25

Hnusný jo, ale na to se ještě neumírá. Problém je v tom, že to je Hovnaj :-O:-O:-O Něco tak nefunkčního a směšného se jen tak nevidí. Ale chápu, že když posbírají chronické nezaměstnané, po 8 letech kdy spí v jedněch šustákách jim dají nové montérky, že se s Hovnaji cítí kingové. Stejně jak by se cítili v azylovém domě nad polévkou s pytlíku. Alespoň se můžem Hyudajistům smát, i když to není hezké :-D

Günter
11. listopadu • 20:43

Adam, Lukasz, Tomasz,........kolik máš ještě nicků, trolle? Spíš magore. Myslíš si, že jsi vtipnej? Ne. Jsi jen trapnej, a všichni se ti smějou.😏

Honza
11. listopadu • 16:07

Ty jsi jasný případ pro Chocholouška.....

šofér
11. listopadu • 11:42

Se nedívejte do zrcadla, troubo!

Shimi
11. listopadu • 11:22

Co elektrická Kona, ale klasická Kona jede cenové bomby.Kona Smart - 1.6T 145 kW - 7DCT - 4x4 - 580.000,-To je nabídka do pranice v dnešní cenově pokřivené době.

Rokyta ex Alliencz
11. listopadu • 11:03

Hyundai kráčí neochvějně vpřed. To nikdo nečekal.B-] Nema malých cílů

Bill
11. listopadu • 9:57

též je všechny budou svolávat ? :-D:-D:-D

.
11. listopadu • 9:52

Sice je to menší, ale proti ID.3 jasná volba. Hyundai neměl těžké průsery s vývojem a uvedením do výroby a interiér je o pár levelů výše, zatím. I oni začnou šetřit.

Kankunen
11. listopadu • 9:46

Ty světla nad sebou jsou stejně ohavné jako vykulence typu Corolla rok 95, Scorpio, Mito.

emkejx
11. listopadu • 9:50

ale nekecaj! Celica WRC alebo Corolla WRC v tom 1995 bolo jedno z najkrajsich aut serialu ak nie najkrajsie.

Kevil
11. listopadu • 9:41

Elektromobily jsou cesta do ekonomického pekla a komunismu B-].https://www.autoforum.cz/predstaveni/zeme-s-jednim... ...

emkejx
11. listopadu • 10:01

svet potrebuje narazit hlavou do steny. ale ok, nech spravia to zdanenie pre spalovaky a nech ich de facto odrezu od moznosti si ich financne dovolit, kedze su a vzdy by boli lacnejsie pokial nepride na extra zdanovanie. ale dajme tomu ze od noveho mesiaca by stali taketo auta 2x viac... bezny clovek by uz zacal zvazovat ci neist do elektriky, ale ti co byvaju na sidliskach v panelakoch to iste v bytovych zonach v mrakodrapoch, budu v pi*i. nebude sanca aby dokazal jeden panelak, co panelak, vchod bytovy nabit do rana vsetky vozidla obyvatelov, ludia zostavaju doma, alebo su nuteni chodit mhd, ta kolabuje, nestiha odvazat ludi do prace zo zastavok, ludia sa hromadia na zastavkach, bavime sa len o ludi iduci niekam, zatial neriesime ludi rozvazajuci tovar, ti mozno este nedorazili do prace a ti co do nej dorazili, zistili ze vozovy park vsetkych etruckov volvo nie je nabity ani na 50% kapacity baterii, retazce nedostanu tovar ani zakladne potraviny sa nedostanu na pulty, ovocie, zelenia atd. presne toto sa udeje, ked nejaky debili budu mlatit tymi hubami a rozmyslat od stola a nie realne si to predstavit. toto je beh na dlhu trat a proste elektro auta ano, ale nie ich UMELO DO PI*E ZVYHODNOVAT! ale ano umoznime im byt tu a robit osvetu a ponuku pre zeleno zmyslajucich zaujemcov a popri tom vyriesme infrastrukturu, kapacity, majme prebytok kapacit, dokazme nabit pred cinziakom nie na celej ulici, pred cinziakom naraz 10 aut, namiesto sotva jedneho, vymyslime indukcne dobijanie na stojiskach vozidiel, pripadne dobijanie pod vozovkou na cestach atd. riesme solarne panely/ strechy obydli i samotnych dopravnych prostriedkov, nie len cisto elektrickych ale aj hybridov a spalovakov. Riesme ako ziskat energiu ktora bude zelensia sa bude jej dostatok aj v pripade ked sa len jeden vchod v cinziaku rozhodne kupit si elektromobily aby sme to dokazali uzivit energeticky a potom riesme nejake znevyhodnovanie zadovazenia si spalovakov. Dpc teraz vedia ze tie spalovaky nemaju taky vplyv ani ked sa porataju vsetky auta kontinentu dokopy ako par plavieb s tovarom z druhej strany zemegule. tam rieste uz konecne vodikove trajekty a podobne zalezitosti a nie tu *ebte sa do 1,4 tsi a podobnych motorizacii, kkti!!!

Michal2
11. listopadu • 13:07

U kamiónů to půjde leda tak že budou mít nabíjení za jízdy(tohle nabíjení jak mají šaliny jsem viděl někde na dálnici v německu asi 3km úsek).Jinak by zboží ze Španělska sem nejelo 3-4dny ale 1-2týdny a to by se sakra prodražilo.Elektro auta jsou vhodná do města a okolí.Na dálkové nafta a na stabilních trasách kde je plnicka může být i lng,cng atd

Tekmot
12. listopadu • 7:00

Michale2, myslím si, že se v nákladní dopravě, a vůbec v celé dopravě, prosadí vodík. Švýcarsko teď od Hyundai kupuje a vlastně už i jezdí vodíkové náklaďáky na palivové články:
https://www.trucker.cz/rubriky/truck/nakladni-hy...

emkejx
12. listopadu • 11:14

necital som clanok, ale maju ich niekolko kusov uz dopredu objednanych... osobne sa mi viac pozdava vodik :) ale jeho vyroba, skladovanie... ach jaj

jozka
11. listopadu • 14:42

Zatimco ta salinizace nakladaku se vubec neprodrazi, ze.Za tim nemeckym usekem nehledejte nic velkeho, slo jen o dotace (Siemens? Nechce se mi to dohledavat).

VaclavV
11. listopadu • 12:07

Ty znas lidi v panelaku co maji doma kanystry s benzinem a po vecerech je dolevaji do auta ? :) Prece elektromobil jede k nabijecce jako spalovak k pumpe.
Ale chapu ze momentalne to jeste neni 1:1. Ale tipuji, ze se to dost zmeni, ostatne ted porad nabijecky pribyvaji, tak jako jejich vykon, tak jako dojezd elektromobilu.

Tekmot
11. listopadu • 13:30

Možná se to změní, ale bude to trvat několik desetiletí, než se vybuduje po celém světě nová infrastruktura dostatečně silných (několik stovek MW) nabíjecích stanic pro současné nabíjení třeba 30 - 50 elektromobilů plus náklaďáků (u dálnic) - v případě nahrazení konvenčních pohonů aut. Tzn. vybudování vysokonapěťových tras a transformátoroven u těchto nabíjecích stanic, které budou stát ohromné úsilí, ale hlavně peníze.
To vše kvůli delší době nabíjení elektromobilů a z toho tvoření se několikahodinových kolon (minimálně 4x delší čas nabíjení oproti tankování jakehokoli paliva).
Myslím, že kvůli tomu jsou čistě bateriové elektromobily slepá kolej elektromobility a prosadí se vodík nebo cokoliv, co se dá rychle natankovat.

VaclavV
11. listopadu • 13:39

Ja jsem torchu rejpave narazel na ty uvahy o tom nabijeni lidi co bydli v panelaku. To je skoro kazda diskuze o elektromobilu. Proboha, s timto konceptem prece nikdo nepocita.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
emkejx
12. listopadu • 11:12

ok, ale akou formou potom chces pocitat, teda nechces aby ludia s cinziakov a obytnych domov vlastnili elektromobil a teda vlastnili ho len prachaci a ludia co byvaju v RD?! alebo ako si predstavujes ze ludia z cinziakov budu nabijat tie elektromobily? dufam ze nenapises ze v praci..., alebo po praci... alebo pocas nakupovania, lebo nikto ma nedonuti aby som rozky kupoval niekolko hodin... a samozrejme to by muselo mat take parkovisko pred nejakym obchodakom 10tky az stovky dobijacich stojanov.

Tommy
12. listopadu • 15:06

V Čr je milion rodinných domů a další stovky tisíc bytů s garáží. Holt se čím dál víc ukazuje, že sídlištní byt bez parkovacího stání nebo garáže prostě není nemovitost za 5 mega.

Tekmot
11. listopadu • 14:07

Přesně tak!

VaclavV
11. listopadu • 13:36

Souhlasim. Take to v mem prispevku nepopiram.
Mimochodem, nejvetsi "problem" vidim v bateriich, je to strasna zatez pro prirodu, a je to vec ktera mi na elektromobilech vadi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
emkejx
12. listopadu • 11:08

jasne ze ti z panelaku musia ist tiez na pumpu, ale pomaly mas pumpu vsade.. ale to dotankovanie trva aj so zaplatenim kolko?! 5 minut ak davas plnu tak 7,5 minuty s vycikanim sa 10 minut... ak sa dostavi prvy krat 1:1 nabijanie, tak to bude technologiou ktora degraduje akumulator a riadne. Teda osobne som zvedavy na tie "pevne" clanky baterii o ktorych sa zacina hovorit ze by mohli byt prelom... no uvidime co na to ich cena...

Jiří
11. listopadu • 17:47

Ne, že bych autům na baterky nějak fandil, ale ty si myslíš, že benzín, nafta, oleje nejsou pro přírodu zátěž? A navíc když jezdí v centru měst, nezatěžují tam vzduch více než EV?

Pikus
11. listopadu • 11:41

draha mobilita posle jen do haje venkov ... nebo fakt ma nekdo dojem ze mimo velky alglomerace funguje verejna doprava? Kdo nema auto a nema jo stesti na linkovej autobus, tak jezdi autem. I vzhledem k tomu, ze se na venkov moc zamestnavatelu nehrne a kdyz tak za levnou pracovni silou, tak si uplne nedokazu predstavit, ze by v kazdy vesnici meli lidi jezdit temi elektroauty (s cenou 800k plus). Auta nad 800k maj na venkove tak lidi co vari z dotaci a nebo jo uspesny mistni vykoristovatel.

Kevil
11. listopadu • 10:54
Tommy
12. listopadu • 15:04

No takže důkaz, že je to normálně použitelné. V pohodě to zvládnul průměrnou rychlosti 107km/h s autem s baterkou jen 2x větší, než se dnes dává do hybridů.
Hrubě přes palec by mi na moje standardní ježdění stačilo auto s dvojnásobnou kapacitou baterie. Když jedu kamkoli dál, min. půl hodiny mívám pauzu někde na pumpě nebo u mekáče na kafe, protože toho mám za den plné zuby.

jozka
12. listopadu • 15:10

Sice prodrbal tri hodiny navic, musel delat bojovku a la orientak, stalo to skoro stejne, ale dal to. Jak malo staci nekterym ke stesti.

jozka
11. listopadu • 14:41

Roztomily je ten vypocet nakladu na energii potrebnou na cestu. 1635 CZK.:-D

šofér
11. listopadu • 11:41

Tak zase trochu objektivity, 1) Ioniq s nejslabší baterií, a 2) navíc model z roku 2016. To s novými el.vozy a jejich technologiemi nelze srovnávat. Je to jako by jste do auta dal nádrž z motorky 20 litrů, také by jste stál co chvíli.
Nicméně, já bych raději volil hybrid.

Kevil
11. listopadu • 14:03

V článku také někdo zmínil, že je potřeba porovnat také TCO (Total cost of ownership) hybridu a klasického auta na jeden km. Pak jsme úplně někde jinde B-].

Doporučujeme

Články odjinud