Elektrický Hyundai Kona má po faceliftu. Vypadá odvážněji a je ještě bezpečnější

Elektrická Kona dostává především novou výbavu uvnitř včetně hrstky posledních asistentů.

Po modernizaci čistě spalovací a hybridní verze Hyundaie Kona, která uvedla i sportovnější výbavu N Line, se vylepšení rozšiřují pochopitelně i na plně elektrickou variantu Electric. Nové stylistické prvky Kony se objevují i tady, elektromobil nicméně přichází s ještě uhlazenější přídí pro zlepšení aerodynamiky, kdy kompletně zmizel i dřívější náznak klasické mřížky chladiče.

Uvnitř dostává Kona Electric standardně nový 10,25palcový digitální přístrojový štít, zatímco stejně velký volitelný infotainment s navigací byl převzat z minulé modernizace (standardem je 8palcová obrazovka). Bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nechybí, stejně jako možnost ovládání systému hlasem. Novinkou je také dodatečný USB port pro druhou řadu sedadel.

Nový Hyundai Tucson N Line se poprvé ukazuje. Ostře jen vypadá, dorazí na jaře

Nový Hyundai Tucson N Line se poprvé ukazuje. Ostře jen vypadá, dorazí na jaře

Hyundai rovněž u elektrické Kony rozšířil počet možných asistentů. Výbavu teď doplňuje asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání nebo s vozidly v mrtvém úhlu, ten umí v případ nutnost aktivovat i brzdy. Dalšími novými funkcemi je upozorňování na rozjezd vozidla vpředu a asistent pro bezpečné vystupování a upozorňování na osoby, zvířata nebo věci na zadních sedadlech.

Na pohonném ústrojí Kony Electric se nic zásadního nemění. Stále je dostupné ve dvou specifikacích, kdy základní verze používá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a akumulátor o kapacitě 39,2 kWh. Silnější spoléhá na výkon 150 kW (204 koní) a kapacitu 64 kWh. Točivý moment zůstává u obou elektromotorů na hodnotě 395 N.m.

Hyundai v ČR spouští on-line předprodej Tucsonu. Reaguje tím na vládní opatření

Hyundai v ČR spouští on-line předprodej Tucsonu. Reaguje tím na vládní opatření

Již od lehčí modernizace pro modelový rok 2020 je pak Kona vybavena novými pneumatikami, díky kterým se dojezd 64kWh verze prodloužil na 484 km (WLTP), kdežto s kapacitou 39,2 kWh má elektromobil dojezd 305 km (WLTP). S DC rychlonabíječkou o výkonu 100 kW je pak možné akumulátory nabít z 10 na 80 % kapacity za 47 minut.

Datum uvedení a české cenovky modernizace Kony Electric ještě neznáme. Stejně je tomu zatím u varianty se spalovacím motorem.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků