Elektrický Golf ujede 100 km za 85 Kč, na proud bude jezdit i Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.

Je pochopitelné, že pozornost publika na včerejším večeru skupiny Volkswagen zaujal spíš koncept Audi nanuk quattro nebo nové varianty supersportů od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: „Elektrifikujeme všechny kategorie aut,“ zdůraznil ve svém projevu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekTři elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mít Volkswagen na trhu celkem 14 elektrických nebo hybridních modelů několika koncernových značek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, který by měl ujet vzdálenost 100 km za 3,28 euro (85 Kč).

Výrobce zatím nezveřejnil žádné technické informace, ale z dřívějška víme, že e-Golf by měl být poháněn elektromotorem o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Očekávejte dojezd až 150 km, zrychlení 0-100 km/h pod dvanáct sekund a nejvyšší rychlost 140 km/h – samozřejmě, že ne všechno najednou.

Ambice Volkswagenu na trhu malých rozvážkových aut do center měst naznačuje koncept e-load up! Cenu za nejoriginálnější název by sice nezískal, kdyby nějaká existovala, ale jinak je to zajímavé auto. Nabízí nákladový prostor 1400 litrů a nosnost 306 kg, což pro potřeby kurýrů nebo služeb rozvážejících jídlo bohatě postačuje.

Komentář: Čas elektromobilů ještě nepřišel

Komentář: Čas elektromobilů ještě nepřišel

Jeho elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 82 koní, kontinuální výkon je o 27 koní menší. Točivý moment 210 Nm postačuje ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožňuje ujet bez nabíjení až 160 km, přičemž nabití na 80 % trvá s rychlonabíječkou jen 30 minut. Ujet s Volkswagenem e-load up! vzdálenost 100 km by nemělo provozovatele vyjít dráž než na tři eura (77,50 Kč). Netušíme ovšem, zda automobilka do své kalkulace započítala i neustálé zdražování elektřiny v kontinentální Evropě kvůli neuvážené podpoře obnovitelných zdrojů...

Klepněte pro větší obrázek
Elektrický užitkový up! představil Eckhard Scholz, kterého si možná pamatujete z jeho angažmá ve Škodě

Minidodávkou a Golfem elektrické plány Volkswagenu nekončí. Jak Winterkorn zdůraznil, „elektromobily nemohou být pojízdnými kompromisy. Musí zákazníka přesvědčit v každém ohledu.“

V následujících letech proto koncern představí hned několik elektrifikovaných modelů nejrůznějších tříd. V čele elektrické vlny bude stát Audi s modely A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Stejnou koncepci pohonu, tedy hybridní hnací agregát s možností dobíjení akumulátoru z rozvodné sítě, dostane i Cayenne S E-Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km


Pokud ji ještě nemáte, snad abyste začali shánět domů nabíječku. Zdá se, že Volkswagen to začíná myslet s elektromobily vážně. A když se do bzučících aut naplno pustí největší evropská automobilka, ostatní ji budou chtě nechtě následovat.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků