Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

O plně elektrickém Fordu F-150 se mluvilo již dříve. Nyní už automobilka ukazuje schopnosti prototypu v akci.

Ford už dříve oznámil zájem o vstup na trh elektrických pick-upů a rovněž oficiálně potvrdil vývoj čistě elektrického modelu F-150. Sázka na nejpopulárnější pick-up v USA je zcela pochopitelná a kromě spalovacího motoru a hybridního ústrojí chce tedy Ford zákazníkům nabídnout i elektrický pohon.

Venku už je přitom prototyp elektrického F-150, jehož schopnosti nyní Ford ukazuje v krátké upoutávce. Už jsme viděli, jak elektromobily tahají dopravní letadla (naposledy třeba u Mini), americká automobilka však nyní předvádí svého elektrického pracanta jako zaměstnance železnice.

Toto je nový Ford pick-up. Nejezdí, ale i tak o něm bude vědět celý svět

Toto je nový Ford pick-up. Nejezdí, ale i tak o něm bude vědět celý svět

Že bude elektrický Ford F-150 slušným tahounem, který se nezalekne žádného přívěsu, tak demonstruje utáhnutím deseti železničních vagónů – příhodně naložených celkem 42 kusy dalších Fordů F-150. Ve výsledku bylo tedy za pick-up zapřaženo břemeno o celkové hmotnosti přes 453 tun. A elektromobil neměl s tímto zatížením samozřejmě žádný problém.

Na technické specifikace elektrického F-150 je zatím brzo. Ford však ujišťuje, že elektrická i hybridní varianta nabídne zákazníkům „stejnou odolnost, schopnosti a inovativní přístup, jaké se od modelu F-150 očekávají“. Datum premiéry také ještě neznáme, pravděpodobně ale přijede elektrický pick-up jako novinka modelového roku 2020.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků