Elektrický Ford E-Transit začíná ostré testy u zákazníků. Vyzkouší ho pošta i DHL

Testování u samotných zákazníků je poslední fází vývoje elektrického Transitu před uvedením do prodeje.

Elektromobilita pomalu a jistě zasahuje i do segmentu užitkových vozů a automobilky vypouští do světa vlnu produkčních elektrických dodávek. Jinak tomu není ani u Fordu, který na konci minulého roku představil elektrickou variantu populárního Transitu. Ještě před uvedením do prodeje však čeká nový E-Transit ostré testování u samotných zákazníků.

S předstihem několika měsíců před plánovaným zahájením prodeje na vybraných trzích na jaře 2022 tak nastoupí E-Transit do práce u vybraných firem v Německu, Norsku, a Velké Británii. Do testování v podmínkách reálného komerčního provozu se zapojí například odpadová společnost AWB, on-line supermarket Ocado, infrastrukturní skupina Balfour Beatty, britské DHL Express, DPD, Norská pošta nebo radnice německého Kolína nad Rýnem.

TEST Ford S-Max Hybrid Vignale: Maže si naftu na chleba. S drobnou výhradou

TEST Ford S-Max Hybrid Vignale: Maže si naftu na chleba. S drobnou výhradou

Pro potřeby jednotlivých firem bude testovací flotilu tvořit kompletní řada plánovaných verzí E-Transitu, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) i podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. Společnosti budou pracovat s dojezdem E-Transitu až 350 km díky baterii o kapacitě 67 kWh.

Do elektrické dodávky se vejde maximálně 15,1 m3 nákladu. V řeči dalších čísel uveze 1616 kg v případě verze Van a 1967 kg v případě samostatného podvozku. O pohon se stará elektromotor o výkonu 198 kW (269 koní) a točivém momentu 430 N.m. Dynamické parametry se pak budou u jednotlivých verzí samozřejmě lišit, pro Evropu plánuje Ford celkem 25 dostupných variant.

101letý stařík usedl za volant elektromobilu. Co na něj tradiční motorista říká?

101letý stařík usedl za volant elektromobilu. Co na něj tradiční motorista říká?

Konstrukce E-Transitu umožňuje provádět přestavby stejně snadno a s využitím stejného dílenského vybavení jako v případě stávajících variant Transitu. Model tak může fungovat například s chladírenskou nástavbou pro rozvozy nákupů potravin (napájená je 2,3kW palubní soustavou), s valníkem se světlenými majáky a snímači hmotnosti, jako klecový sklápěč pro sběr odpadu nebo třeba s rozvážkovou skříní s průchozí přepážkou a pneumatickým zadním odpružením.

S testováním u zákazníků už má Ford jisté zkušenosti. Provozní zkoušky E-Transitu tak navazují na předchozí projekt podobného charakteru, v němž zákazníci najezdili s plug-in hybridním Transitem Custom přes 240.000 km. Ukázalo se, že v centru Londýna se 75 % nájezdu odehrálo na elektrický pohon.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků