Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Ford chce na úspěch elektrického Focusu v USA navázat i na evropském trhu. Nově model nabídne delší dojezd a technologii pro ještě rychlejší nabíjení.
Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Americká automobilka uvedla omlazenou verzi elektrického Focusu na trh nenápadně, změny ale potěší. Oblíbený rodinný hatchback dostane v Evropě delší dojezd na jedno nabití. To navíc proběhne o poznání rychleji.

Novinkami se varianta pro evropský trh vyrovnala specifikacím, které elektromobil nabízí v zámoří. V útrobách je nyní baterie s kapacitou 33,5 kWh (nahradila současnou s 23 kWh), která i nadále spolupracuje s elektromotorem o výkonu 107 kW.

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zrychlení vozu se nijak nemění, elektrický Focus akceleruje z klidu na stovku za 11,4 sekundy. Co se ale mění je délka dojezdu na jedno nabití. Ta se u modelu zvýšila ze 160 kilometrů na zhruba 225 km.

Kromě nové baterie představil Ford také novou technologii nabíjení. Použité standardy jsou kompatibilní s řadou dobíjecích stojanů na čerpacích stanicích. Nově se Focus na 80 procent kapacity dobije za zhruba půl hodiny.

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

A aby novinek nebylo málo, dostal vůz také drobné aktualizace v interiéru. Nově zde najdete infotainment systém SYNC 3 a možnost jeho ovládání pomocí hlasových povelů. Samozřejmostí je také konektivita s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay.

Modrý ovál již na některých evropských trzích spustil možnost objednávek.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků