Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Ford chce na úspěch elektrického Focusu v USA navázat i na evropském trhu. Nově model nabídne delší dojezd a technologii pro ještě rychlejší nabíjení.
Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Americká automobilka uvedla omlazenou verzi elektrického Focusu na trh nenápadně, změny ale potěší. Oblíbený rodinný hatchback dostane v Evropě delší dojezd na jedno nabití. To navíc proběhne o poznání rychleji.

Novinkami se varianta pro evropský trh vyrovnala specifikacím, které elektromobil nabízí v zámoří. V útrobách je nyní baterie s kapacitou 33,5 kWh (nahradila současnou s 23 kWh), která i nadále spolupracuje s elektromotorem o výkonu 107 kW.

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zrychlení vozu se nijak nemění, elektrický Focus akceleruje z klidu na stovku za 11,4 sekundy. Co se ale mění je délka dojezdu na jedno nabití. Ta se u modelu zvýšila ze 160 kilometrů na zhruba 225 km.

Kromě nové baterie představil Ford také novou technologii nabíjení. Použité standardy jsou kompatibilní s řadou dobíjecích stojanů na čerpacích stanicích. Nově se Focus na 80 procent kapacity dobije za zhruba půl hodiny.

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

A aby novinek nebylo málo, dostal vůz také drobné aktualizace v interiéru. Nově zde najdete infotainment systém SYNC 3 a možnost jeho ovládání pomocí hlasových povelů. Samozřejmostí je také konektivita s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay.

Modrý ovál již na některých evropských trzích spustil možnost objednávek.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků