Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Ford chce na úspěch elektrického Focusu v USA navázat i na evropském trhu. Nově model nabídne delší dojezd a technologii pro ještě rychlejší nabíjení.
Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Americká automobilka uvedla omlazenou verzi elektrického Focusu na trh nenápadně, změny ale potěší. Oblíbený rodinný hatchback dostane v Evropě delší dojezd na jedno nabití. To navíc proběhne o poznání rychleji.

Novinkami se varianta pro evropský trh vyrovnala specifikacím, které elektromobil nabízí v zámoří. V útrobách je nyní baterie s kapacitou 33,5 kWh (nahradila současnou s 23 kWh), která i nadále spolupracuje s elektromotorem o výkonu 107 kW.

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zrychlení vozu se nijak nemění, elektrický Focus akceleruje z klidu na stovku za 11,4 sekundy. Co se ale mění je délka dojezdu na jedno nabití. Ta se u modelu zvýšila ze 160 kilometrů na zhruba 225 km.

Kromě nové baterie představil Ford také novou technologii nabíjení. Použité standardy jsou kompatibilní s řadou dobíjecích stojanů na čerpacích stanicích. Nově se Focus na 80 procent kapacity dobije za zhruba půl hodiny.

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

A aby novinek nebylo málo, dostal vůz také drobné aktualizace v interiéru. Nově zde najdete infotainment systém SYNC 3 a možnost jeho ovládání pomocí hlasových povelů. Samozřejmostí je také konektivita s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay.

Modrý ovál již na některých evropských trzích spustil možnost objednávek.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků