Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Ford chce na úspěch elektrického Focusu v USA navázat i na evropském trhu. Nově model nabídne delší dojezd a technologii pro ještě rychlejší nabíjení.
Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Americká automobilka uvedla omlazenou verzi elektrického Focusu na trh nenápadně, změny ale potěší. Oblíbený rodinný hatchback dostane v Evropě delší dojezd na jedno nabití. To navíc proběhne o poznání rychleji.

Novinkami se varianta pro evropský trh vyrovnala specifikacím, které elektromobil nabízí v zámoří. V útrobách je nyní baterie s kapacitou 33,5 kWh (nahradila současnou s 23 kWh), která i nadále spolupracuje s elektromotorem o výkonu 107 kW.

Ojetiny | Ford | Ford Focus

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zrychlení vozu se nijak nemění, elektrický Focus akceleruje z klidu na stovku za 11,4 sekundy. Co se ale mění je délka dojezdu na jedno nabití. Ta se u modelu zvýšila ze 160 kilometrů na zhruba 225 km.

Kromě nové baterie představil Ford také novou technologii nabíjení. Použité standardy jsou kompatibilní s řadou dobíjecích stojanů na čerpacích stanicích. Nově se Focus na 80 procent kapacity dobije za zhruba půl hodiny.

Video | Hatchbacky | Ford

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

A aby novinek nebylo málo, dostal vůz také drobné aktualizace v interiéru. Nově zde najdete infotainment systém SYNC 3 a možnost jeho ovládání pomocí hlasových povelů. Samozřejmostí je také konektivita s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay.

Modrý ovál již na některých evropských trzích spustil možnost objednávek.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků