Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Ford chce na úspěch elektrického Focusu v USA navázat i na evropském trhu. Nově model nabídne delší dojezd a technologii pro ještě rychlejší nabíjení.
Elektrický Focus se zlepšil. Ujede více a nabije se rychleji

Americká automobilka uvedla omlazenou verzi elektrického Focusu na trh nenápadně, změny ale potěší. Oblíbený rodinný hatchback dostane v Evropě delší dojezd na jedno nabití. To navíc proběhne o poznání rychleji.

Novinkami se varianta pro evropský trh vyrovnala specifikacím, které elektromobil nabízí v zámoří. V útrobách je nyní baterie s kapacitou 33,5 kWh (nahradila současnou s 23 kWh), která i nadále spolupracuje s elektromotorem o výkonu 107 kW.

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zrychlení vozu se nijak nemění, elektrický Focus akceleruje z klidu na stovku za 11,4 sekundy. Co se ale mění je délka dojezdu na jedno nabití. Ta se u modelu zvýšila ze 160 kilometrů na zhruba 225 km.

Kromě nové baterie představil Ford také novou technologii nabíjení. Použité standardy jsou kompatibilní s řadou dobíjecích stojanů na čerpacích stanicích. Nově se Focus na 80 procent kapacity dobije za zhruba půl hodiny.

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

Driftovací mód Focusu RS není pro každého. Tady je důkaz!

A aby novinek nebylo málo, dostal vůz také drobné aktualizace v interiéru. Nově zde najdete infotainment systém SYNC 3 a možnost jeho ovládání pomocí hlasových povelů. Samozřejmostí je také konektivita s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay.

Modrý ovál již na některých evropských trzích spustil možnost objednávek.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků