Elektrický crossover Bugatti čeká na zelenou. Klíč k sériové výrobě drží Volkswagen

Představu by automobilka Bugatti měla. Nyní však musí dospět k samotné realizaci, která je zatím v nedohlednu.

Magazín Bloomberg měl interview se současným šéfem automobilky Bugatti Stephanem Winkelmannem. Ten se v rozhovoru svěřil, že chystá rozšířit modelovou nabídku Bugatti o další model. Ach, kolikrát jsme už tohle slyšeli. Jen pro připomenutí uvedeme krátké shrnutí, jak to s tajemným modelem je.

Nejdříve odněkud přišlo prohlášení, že Bugatti postaví SUV, to však popřela samotná automobilka. Poté sama prohlásila, že když už, tak to nebude SUV v pravém slova smyslu. Vůz by stál na samostatné platformě, vyvinuté v domácím Molsheimu. 

Bude, nebude. SUV od Bugatti je jako princezna Koloběžka. Jak to tedy je?

Bude, nebude. SUV od Bugatti je jako princezna Koloběžka. Jak to tedy je?

V jednom rozhovoru pak padlo z úst vedoucího automobilky toto: „Přestože se objevují spekulace a dnešní doba takovým vozům jednoduše přeje, od Bugatti žádné SUV nečekejte. SUV se nehodí jak k samotné značce, tak k její historii“.

Nyní se má situace takto: Winkelman potvrdil magazínu Bloomberg, že o novém modelu momentálně jedná s mateřským Volkswagenem. Pokud má totiž vůz někdy spatřit světlo světa, bude potřebovat pomoc. Finanční. Bugatti bylo totiž dlouhou dobu neprofitující automobilkou.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Proslýchalo se, že v dobách uvedení Veyronu prodělávala automobilka na každém prodaném voze zhruba 140 milionů korun. Nyní se však značka konečně dostala do plusu a dá se tak reálně uvažovat a rozšíření modelového portfolia. Stejně ale nemá peněz na rozdávání.

Nadcházející model by měl být čtyřdveřový elektrický grand tourer či crossover. Bugatti už i ví, kolik za takový vůz bude chtít. Cena by se měla pohybovat od půl milionu do milionu eur. Nyní však záleží na Volkswagenu. Pokud pomůže s vývojem a financováním, nový model Bugatti se začne připravovat.

Galerie doplněna o koncept Bugatti Galibier a Bugatti Chiron.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků