Elektrický Chevrolet Bolt má po faceliftu. Nová verze EUV zajistí více místa uvnitř

Elektrický kompakt se dočkal řady vylepšení, své ústrojí ale nechává beze změny.

Chevrolet Bolt EV, který se na některých evropských trzích prodával i jako Opel Ampera-e, je na domácím americkém trhu stále oblíbeným kompaktním elektromobilem. Pro nový modelový rok tak přichází značka s rozsáhlou modernizací, jejíž součástí je i uvedení prostornější varianty s označením Bolt EUV.

Na první pohled se vylepšený Bolt EV vyznačuje modernějším stylingem s úzkými LED světlomety, zahlazenou maskou a rovněž přepracovanou zádí s novými svítilnami a nárazníkem. Větší varianta EUV se od klasického Boltu designem příliš neliší, hlavním tahákem je prodloužený rozvor o 7,6 cm, respektive délka o cca 15 cm (celkem 4,3 m). Zaujme tak především větším prostorem pro nohy vzadu. Objem kufru 462 litrů je na druhou o pár litrů menší než v krátkém Boltu EV (470 litrů).

Fordy S-Max a Galaxy Hybrid dorazily do Česka. Spotřebou konkurují dieselům

Fordy S-Max a Galaxy Hybrid dorazily do Česka. Spotřebou konkurují dieselům

Uvnitř se dočkal Bolt plně digitálního přístrojového štítu, 10,2palcového infotainmentu, standardně s možností rozhraní Apple CarPlay či Android Auto a také 4G LTE wi-fi hotspotem. Nechybí přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu, nové jsou pohodlnější sedačky čalouněné umělou kůží a místo páky voliče D/N/R jsou teď na středovém panelu jednoduchá tlačítka.

Po stránce pohonného ústrojí se nicméně pro americké zákazníky nic nemění. Obě verze Boltu používají jeden elektromotor o síle 150 kW (204 koní) a točivém momentu 360 N.m. S baterií o kapacitě 65 kWh pak ujede standardní Bolt EV až 416 km, zatímco větší a těžší Bolt EUV zajistí dojezd až 402 km.

Nový Jeep Gladiator dorazil do Česka. Má šestiválec a cenami se moc nepodbízí

Nový Jeep Gladiator dorazil do Česka. Má šestiválec a cenami se moc nepodbízí

V obou verzích nasazuje Chevrolet i standardní asistenční techniku jako autonomní krizové brzdění s detekcí překážek včetně chodců nebo udržování jízdy v pruhu, pouze větší Bolt EUV však nabízí volitelně soubor asistentů Super Cruise pro částečně autonomní jízdu. Pro EUV je pak na rozdíl od menšího sourozence dostupné také střešní okno.

Do prodeje v USA zamíří dvojice elektromobilů letos v létě. Bolt EV bude začínat na částce 31.995 dolarů (asi 681.000 Kč), zatímco Bolt EUV posune cenu na minimálně 33.995 dolarů (asi 724.000 Kč).

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků