Pár měsíců po první ukázce na veletrhu spotřební elektroniky Chevrolet oficiálně představuje elektrický Blazer. Nabídne skvělou akceleraci, mnoho výbav a bude dost dobrý i pro policii.
Chevrolet nám na veletrhu spotřební elektroniky ukázal nový elektrický Blazer. Nyní nastal čas se s novinkou seznámit detailněji, i když kompletní specifikace značka zveřejní s postupným příchodem jednotlivých verzí. Nedorazí totiž současně.
Jako první se v létě roku 2023 zákazníci dočkají linií 2LT a RS s odhadovanými cenami kolem 1.160.000 a 1.270.000 Kč. Koncem roku se přidá vrcholné SS za 1.600.000 Kč a v první čtvrtině roku 2024 doplní sestavu základní verze 1LT startující na 1.100.000 Kč.
Jak moc jste si dopřáli, prozradí už kola. Výbavy LT pojedou na 19palcových sadách, zatímco RS a SS sjedou z výrobní linky s 21 a 22palcovými ráfky. Ty doplní černá mřížka chladiče a ozdobné lišty. Mají také speciální LED světlomety jejichž emblémy se rozzáří při příchodu nebo opouštění vozu. Po zapojení do zásuvky navíc zobrazují míru nabití.
Zajímavostí interiéru je absence startovacího tlačítka. Stačí s klíčkem v kapse nastoupit a sešlápnout brzdu. Potom vás do očí uhodí masivní dotyková obrazovka s úhlopříčkou 17,7 palce. Ve srovnání s tím působí 11palcový přístrojový štít jako drobeček.
Linie RS vynikne modrým prošíváním, zatímco pro SS jsou dostupná výrazná čalounění v červené Adrenaline a oranžové Argon. Obě provedení zdobí výdechy klimatizace v designu letecké turbíny, volant s plochou spodní částí a sedadla vybavená vyhříváním i ventilací.
Blazer EV je standardně vybaven sadou Chevy Safety Assist zahrnující automatické nouzové brzdění, varování před srážkou s detekcí chodců, ukazatel rozestupu, podporu jízdy v pruhu a adaptivní světlomety. Při couvání vás hlídá parkovací asistent se schopností automatické brzdy. Za příplatek lze mít pokročilý paket autonomního řízení.
Technické údaje k jednotlivým výbavám nejsou dostupné. Zatím se musíme spokojit pouze s udávaným výkonem 415 kW a točivým momentem 879 Nm. Ve speciálním sportovním režimu WOW zrychlí Blazer EV na stovku za přibližně 4 sekundy. Nabíjecí systém podporuje nabíjení střídavým proudem do výkonu 11,5 kW. V případě stejnosměrné rychlonabíječky můžete využít výkon až 190 kW.
K dispozici bude pravděpodobně pohon zadních i všech kol. Právě tuto volbu mají vozy se speciálně vybavenou kabinou pro policii. Jejich Blazery EV budou rovněž vybaveny nejvýkonnější baterií. Do služby nastoupí ve verzi SS začátkem roku 2024.