Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Citroën se také připravuje na elektrickou budoucnost. Jedním z úplně nových elektromobilů bude podle všeho i nadcházející generace modelu C4 Cactus.

Citroën C4 Cactus sice nedávno prošel modernizací, v plánech francouzské automobilky se však již objevuje zbrusu nová generace, jež podle informací britského Auto Expressu přijede také v plně elektrické variantě. Novinka bude zastávat prvotinu v nové éře Citroënu, kterou je součástí do roku 2025 nabízet každý model značky s určitou formou elektrifikace.

Nový Cactus dle všeho využije modulární platformu CMP koncernu PSA, na níž má zanedlouho přijet i nová generace Opelu Corsa a Peugeotu 208. Platforma již umožňuje zástavbu elektrického ústrojí, které v případě Cactusu rozšíří nabídku standardních spalovacích agregátů.  

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

S očekávanou premiérou v roce 2020 má nový Cactus uvést i nový designový směr značky pro všechny nadcházející modely. Prozatímní domněnky mluví o prvcích ze starší studie CXPERIENCE, jež byla odhalena v roce 2016 na autosalonu v Paříži.

Již příští rok má ovšem Citroën v Ženevě ukázat nový plně elektrický koncept, který bude oslavovat stoletého výročí založení automobilky. U něj máme očekávat jak pohled do budoucnosti osobní přepravy, tak prý jisté zachování ducha legendárního modelu 2CV. K vozu zatím Citroën zveřejnil jedinou fotku netradičně řešené kliky dveří, která vypadá spíše jako poutko (viz galerie).

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

„Pokud byl originální Citroën 2CV určen pro farmáře a lidi žijící na vesnici, náš nový koncept bude zaměřen na obyvatele měst,“ prozradil o studii viceprezident světového marketingu Arnaud Belloni.

Ke stoletým oslavám bude nakonec představen i druhý koncept, a to na dubnovém autosalonu v Šanghaji. Také u něj již automobilka láká první fotkou, která zřejmě ukazuje jisté hi-tech senzory či jinou moderní techniku na střeše vozu. Zde bude hlavním tématem budoucnost autonomního řízení.

Než se ale dočkáme plně elektrického C4 Cactus roce 2020, elektrifikace ještě zasáhne například SUV C5 Aircross, v němž se příští rok objeví i možnost plug-in hybridního pohonu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků