Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Citroën se také připravuje na elektrickou budoucnost. Jedním z úplně nových elektromobilů bude podle všeho i nadcházející generace modelu C4 Cactus.

Citroën C4 Cactus sice nedávno prošel modernizací, v plánech francouzské automobilky se však již objevuje zbrusu nová generace, jež podle informací britského Auto Expressu přijede také v plně elektrické variantě. Novinka bude zastávat prvotinu v nové éře Citroënu, kterou je součástí do roku 2025 nabízet každý model značky s určitou formou elektrifikace.

Nový Cactus dle všeho využije modulární platformu CMP koncernu PSA, na níž má zanedlouho přijet i nová generace Opelu Corsa a Peugeotu 208. Platforma již umožňuje zástavbu elektrického ústrojí, které v případě Cactusu rozšíří nabídku standardních spalovacích agregátů.  

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

S očekávanou premiérou v roce 2020 má nový Cactus uvést i nový designový směr značky pro všechny nadcházející modely. Prozatímní domněnky mluví o prvcích ze starší studie CXPERIENCE, jež byla odhalena v roce 2016 na autosalonu v Paříži.

Již příští rok má ovšem Citroën v Ženevě ukázat nový plně elektrický koncept, který bude oslavovat stoletého výročí založení automobilky. U něj máme očekávat jak pohled do budoucnosti osobní přepravy, tak prý jisté zachování ducha legendárního modelu 2CV. K vozu zatím Citroën zveřejnil jedinou fotku netradičně řešené kliky dveří, která vypadá spíše jako poutko (viz galerie).

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

„Pokud byl originální Citroën 2CV určen pro farmáře a lidi žijící na vesnici, náš nový koncept bude zaměřen na obyvatele měst,“ prozradil o studii viceprezident světového marketingu Arnaud Belloni.

Ke stoletým oslavám bude nakonec představen i druhý koncept, a to na dubnovém autosalonu v Šanghaji. Také u něj již automobilka láká první fotkou, která zřejmě ukazuje jisté hi-tech senzory či jinou moderní techniku na střeše vozu. Zde bude hlavním tématem budoucnost autonomního řízení.

Než se ale dočkáme plně elektrického C4 Cactus roce 2020, elektrifikace ještě zasáhne například SUV C5 Aircross, v němž se příští rok objeví i možnost plug-in hybridního pohonu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků