Elektrický busík od VW už má i svou užitkovou verzi. Voní motorsportem

Řada I.D. se podívá také do užitkové sféry. Buzz nebude jen funky retro MPV, ale i užitečným pomocníkem. Ukazuje to koncept v LA.

Některé zájmy automobilek abyste odhadovali z velkého odstupu, ovšem tady je příběh jasně nalajnovaný. Příští rok se zrodí podznačka Volkswagenu, řada I.D.. Sází na elektrický pohon založený na platformě MEB, čistý moderní design, prostornost a technologie autonomního řízení. Ovšem hatchback a SUV doplní v roce 2022 také van střední velikosti.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen tím naváže na dlouhou tradici svých užitkových vozů, které díky původnímu busu dokázal přetvořit v až kultovní záležitost. Takový záměr známe už přes dva roky, kdy se světu odhalil koncept I.D. Buzz. Ten byl ovšem určen pro osobní přepravu. Barevný, proskleny, se sedačkami uvnitř a sufrovými prkny kolem dokola.

Ovšem nyní se na autosalonu v Los Angeles odhaluje užitková verze téhož, pojmenovaná jednoduše Cargo. Je stylizovaná jako doprovod závodního týmu na Pikes Peak, kde letos speciál Volkswagenu I.D. překonal rekord elektromobilů, i ten absolutní. Volkswagen k tomuto vozu chce nabídnout dvě verze. Liší se baterií o kapacitě 48 či 111 kWh.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Tyto akumulátory vždy krmí elektromotor o výkonu 150 kilowattů. Pohání zadní kola, což je krásný návrat k původní koncepci. Maximální rychlost elektrické retro dodávky činí 159 kilometrů za hodinu. Na základě kapacity baterií zvládne v kombinovaném režimu dle přísnější normy WLTP 322 či 547 kilometrů na jedno dobití. Přes rychlodobíječku o výkonu 150 kW má dobití z nuly na osmdesát procent zabrat jen půl hodiny. Dodávka dlouhá 5048 milimetrů uveze 798 kilogramů.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků