Elektrický busík od VW už má i svou užitkovou verzi. Voní motorsportem

Řada I.D. se podívá také do užitkové sféry. Buzz nebude jen funky retro MPV, ale i užitečným pomocníkem. Ukazuje to koncept v LA.

Některé zájmy automobilek abyste odhadovali z velkého odstupu, ovšem tady je příběh jasně nalajnovaný. Příští rok se zrodí podznačka Volkswagenu, řada I.D.. Sází na elektrický pohon založený na platformě MEB, čistý moderní design, prostornost a technologie autonomního řízení. Ovšem hatchback a SUV doplní v roce 2022 také van střední velikosti.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen tím naváže na dlouhou tradici svých užitkových vozů, které díky původnímu busu dokázal přetvořit v až kultovní záležitost. Takový záměr známe už přes dva roky, kdy se světu odhalil koncept I.D. Buzz. Ten byl ovšem určen pro osobní přepravu. Barevný, proskleny, se sedačkami uvnitř a sufrovými prkny kolem dokola.

Ovšem nyní se na autosalonu v Los Angeles odhaluje užitková verze téhož, pojmenovaná jednoduše Cargo. Je stylizovaná jako doprovod závodního týmu na Pikes Peak, kde letos speciál Volkswagenu I.D. překonal rekord elektromobilů, i ten absolutní. Volkswagen k tomuto vozu chce nabídnout dvě verze. Liší se baterií o kapacitě 48 či 111 kWh.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Tyto akumulátory vždy krmí elektromotor o výkonu 150 kilowattů. Pohání zadní kola, což je krásný návrat k původní koncepci. Maximální rychlost elektrické retro dodávky činí 159 kilometrů za hodinu. Na základě kapacity baterií zvládne v kombinovaném režimu dle přísnější normy WLTP 322 či 547 kilometrů na jedno dobití. Přes rychlodobíječku o výkonu 150 kW má dobití z nuly na osmdesát procent zabrat jen půl hodiny. Dodávka dlouhá 5048 milimetrů uveze 798 kilogramů.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků