Elektrický busík od VW už má i svou užitkovou verzi. Voní motorsportem

Řada I.D. se podívá také do užitkové sféry. Buzz nebude jen funky retro MPV, ale i užitečným pomocníkem. Ukazuje to koncept v LA.

Některé zájmy automobilek abyste odhadovali z velkého odstupu, ovšem tady je příběh jasně nalajnovaný. Příští rok se zrodí podznačka Volkswagenu, řada I.D.. Sází na elektrický pohon založený na platformě MEB, čistý moderní design, prostornost a technologie autonomního řízení. Ovšem hatchback a SUV doplní v roce 2022 také van střední velikosti.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen tím naváže na dlouhou tradici svých užitkových vozů, které díky původnímu busu dokázal přetvořit v až kultovní záležitost. Takový záměr známe už přes dva roky, kdy se světu odhalil koncept I.D. Buzz. Ten byl ovšem určen pro osobní přepravu. Barevný, proskleny, se sedačkami uvnitř a sufrovými prkny kolem dokola.

Ovšem nyní se na autosalonu v Los Angeles odhaluje užitková verze téhož, pojmenovaná jednoduše Cargo. Je stylizovaná jako doprovod závodního týmu na Pikes Peak, kde letos speciál Volkswagenu I.D. překonal rekord elektromobilů, i ten absolutní. Volkswagen k tomuto vozu chce nabídnout dvě verze. Liší se baterií o kapacitě 48 či 111 kWh.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Tyto akumulátory vždy krmí elektromotor o výkonu 150 kilowattů. Pohání zadní kola, což je krásný návrat k původní koncepci. Maximální rychlost elektrické retro dodávky činí 159 kilometrů za hodinu. Na základě kapacity baterií zvládne v kombinovaném režimu dle přísnější normy WLTP 322 či 547 kilometrů na jedno dobití. Přes rychlodobíječku o výkonu 150 kW má dobití z nuly na osmdesát procent zabrat jen půl hodiny. Dodávka dlouhá 5048 milimetrů uveze 798 kilogramů.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků