Elektrický busík od VW už má i svou užitkovou verzi. Voní motorsportem

Řada I.D. se podívá také do užitkové sféry. Buzz nebude jen funky retro MPV, ale i užitečným pomocníkem. Ukazuje to koncept v LA.

Některé zájmy automobilek abyste odhadovali z velkého odstupu, ovšem tady je příběh jasně nalajnovaný. Příští rok se zrodí podznačka Volkswagenu, řada I.D.. Sází na elektrický pohon založený na platformě MEB, čistý moderní design, prostornost a technologie autonomního řízení. Ovšem hatchback a SUV doplní v roce 2022 také van střední velikosti.

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen tím naváže na dlouhou tradici svých užitkových vozů, které díky původnímu busu dokázal přetvořit v až kultovní záležitost. Takový záměr známe už přes dva roky, kdy se světu odhalil koncept I.D. Buzz. Ten byl ovšem určen pro osobní přepravu. Barevný, proskleny, se sedačkami uvnitř a sufrovými prkny kolem dokola.

Ovšem nyní se na autosalonu v Los Angeles odhaluje užitková verze téhož, pojmenovaná jednoduše Cargo. Je stylizovaná jako doprovod závodního týmu na Pikes Peak, kde letos speciál Volkswagenu I.D. překonal rekord elektromobilů, i ten absolutní. Volkswagen k tomuto vozu chce nabídnout dvě verze. Liší se baterií o kapacitě 48 či 111 kWh.

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Tyto akumulátory vždy krmí elektromotor o výkonu 150 kilowattů. Pohání zadní kola, což je krásný návrat k původní koncepci. Maximální rychlost elektrické retro dodávky činí 159 kilometrů za hodinu. Na základě kapacity baterií zvládne v kombinovaném režimu dle přísnější normy WLTP 322 či 547 kilometrů na jedno dobití. Přes rychlodobíječku o výkonu 150 kW má dobití z nuly na osmdesát procent zabrat jen půl hodiny. Dodávka dlouhá 5048 milimetrů uveze 798 kilogramů.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků