Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Autosalon v Tokiu je pomalu za dveřmi a Nissan již vytahuje na světlo svůj nový koncept městského elektromobilu s roztomilým designem.

Výstaviště na letošním autosalonu v Tokiu bude bezpochyby plné zajímavých konceptů domácích značek. Nissan v této řadě chybět nebude a již nyní ukazuje koncept malého městského elektromobilu IMk, který jako by vypadl z blízké budoucnosti japonských velkoměst. Jde totiž o krabičku s délkou 3434 mm, šířkou 1512 mm a výškou 1644 mm.

Po designové stránce má koncept představovat nový směr „nadčasového japonského futurismu“, který je předzvěstí vývoje městských vozítek nadcházejících let. Krabičky s podobnými proporcemi, krátkými převisy a subtilními rozměry již ostatně po japonských velkoměstech jezdí.

Nový Nissan Titan je plnotučný kovboj pro Američany. Diesel vzdává, benzin posiluje

Nový Nissan Titan je plnotučný kovboj pro Američany. Diesel vzdává, benzin posiluje

Konceptu vévodí LED osvětlená maska, která přímo navazuje na linii předních světlometů. LED osvětlení však najdete zabudované rovněž do A sloupku, pokračující dále k úrovni střechy. LED panel, jehož grafika připomíná „mřížku“ na přídi, pak najdete i na zádi. Dveře kufru se vyznačují zřetelnými prolisy kolem registrační značky.

Nejzajímavější částí IMk je nicméně interiér. S absencí klasického tunelu převodovky se Nissan rozhodl použít místo dvou samostatných sedadel klasicky vypadající spojenou lavici. Minimalistickým přístupem je také bohaté využití dotykových ploch jak ve dveřích, na volantu, tak na středovém panelu. Jedinou konvencí tak zůstává fyzické startovací tlačítko a volič převodů.

Toto mají být nejlepší interiéry aut roku 2019. Bodoval Hyundai i levný Nissan!

Toto mají být nejlepší interiéry aut roku 2019. Bodoval Hyundai i levný Nissan!

Prosvětlení kabiny skrze panoramatickou střechu ještě podtrhuje světlé textilní čalounění, které najdete i na volantu, a nakonec i průhledný displej infotainmentu a přístrojové desky před řidičem. Stejně jako u produkční Hondy e, i tady pak zrcátka nahrazují kamery na vnějšku karoserie a displeje v rozích palubní desky.

Jak byste čekali, koncept má nabízet vysokou úroveň autonomního řízení a pochopitelně jej pohání plně elektrické ústrojí. Více informací k těmto oblastem však Nissan neprozrazuje, a tak se IMk jeví hlavně jako designová studie ukazující možný směr této kategorie vozidel. Na autosalonu v Tokiu se koncept ukáže naživo od 24. října.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků