Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Volkswagen chce své elektromobily odlišit od všech ostatních. Jen podle reprodukovaného zvuku byste tak měli v budoucnu poznat, že se k vám blíží model od VW.

Již od července 2019 Evropská unie rozhodla, že všechny nově registrované elektromobily musí za jízdy vydávat uměle vytvářený zvuk (tzv. sytém AVAS). Cílem je samozřejmě bezpečnost, jelikož pomalu jedoucí elektrické auto je sotva slyšitelné a zejména v městském provozu se tímto zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty.

Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu, hatchback ID.3, jehož prodeje začnou v polovině příštího roku. Nově pak VW oznamuje, že svým „zvukovým designem“ bude ID.3 nejen upozorňovat na sebe, ale i samotnou značku. Elektromobily značky VW tedy bude možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku.

Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ uvedl Klaus Bischoff, šéfdesignér VW. Jak bude nové ID.3 znít, to si ostatně můžete poslechnout na tomto odkazu.

Jestli se jedná o kdovíjak specifický zvuk, to je zřejmě na osobním povážení. Asi však nebudeme daleko od názoru většiny, že ID.3 zní „prostě jako elektromobil“. Na zvuku přitom s VW spolupracoval skladatel a hudební producent Leslie Mándoki.

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Syntetický zvuk systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) budou modely rodiny ID. vytvářet jak při rozjezdu, tak i během jízdy až do rychlosti 30 km/h nebo při couvání. AVAS je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků