Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Volkswagen chce své elektromobily odlišit od všech ostatních. Jen podle reprodukovaného zvuku byste tak měli v budoucnu poznat, že se k vám blíží model od VW.

Již od července 2019 Evropská unie rozhodla, že všechny nově registrované elektromobily musí za jízdy vydávat uměle vytvářený zvuk (tzv. sytém AVAS). Cílem je samozřejmě bezpečnost, jelikož pomalu jedoucí elektrické auto je sotva slyšitelné a zejména v městském provozu se tímto zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty.

Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu, hatchback ID.3, jehož prodeje začnou v polovině příštího roku. Nově pak VW oznamuje, že svým „zvukovým designem“ bude ID.3 nejen upozorňovat na sebe, ale i samotnou značku. Elektromobily značky VW tedy bude možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku.

Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Podívejte se, jak se vyrábí Volkswagen ID.3. Člověka tu zahlédnete jen zřídka

Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ uvedl Klaus Bischoff, šéfdesignér VW. Jak bude nové ID.3 znít, to si ostatně můžete poslechnout na tomto odkazu.

Jestli se jedná o kdovíjak specifický zvuk, to je zřejmě na osobním povážení. Asi však nebudeme daleko od názoru většiny, že ID.3 zní „prostě jako elektromobil“. Na zvuku přitom s VW spolupracoval skladatel a hudební producent Leslie Mándoki.

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Syntetický zvuk systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) budou modely rodiny ID. vytvářet jak při rozjezdu, tak i během jízdy až do rychlosti 30 km/h nebo při couvání. AVAS je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků