Elektrické Volvo XC40 se poodhaluje na nových skicách. Pod kapotou má třicet litrů

Technická data si automobilka zatím schovává pod pokličkou. S detaily návrhů svého grafického oddělení ale tajnosti nedělá.

Čistě elektrickému Volvu XC40 jsme se podívali na zoubek již minulý týden, když jsme koukli na jeho konstrukci. Ta se totiž musela rozsáhle přepracovat z důvodu absence spalovacího motoru. Nárazové zóny tak musely být zpevněny novou strukturou podlahy, která chrání posádku v případě kolize. Že si s tím Volvo dává takovou práci je zcela logické… Je to přece Volvo.

Podvodem k vítězství: Volvo se svým 240 Turbo sprostě překroutilo pravidla ETCC

Podvodem k vítězství: Volvo se svým 240 Turbo sprostě překroutilo pravidla ETCC

K oficiální premiéře dojde ve středu 16. října. Švédská automobilka ovšem dva týdny předem odhaluje designové skici, které nám o autě napoví ještě víc. Vedle jiné přední masky (bez nasávacích otvorů), odhaluje novinka i zavazadlový prostor pod kapotou (30 litrů). Vzhledem k absenci spalovacího motoru se to dalo čekat. Nedáte sem mnoho věcí, ale taška s nákupem se vejde.

Šéf oddělení designu značky Volvo Robin Page věří, že díky uhlazené přední masce a absenci výfukových koncovek nabude malé SUV mnohem modernější vzhled. 

Vyladění od Polestaru už dostávají i Volva V60 a XC60. Hybridy nabídnou 415 koní

Vyladění od Polestaru už dostávají i Volva V60 a XC60. Hybridy nabídnou 415 koní

Elektrická verze XC40 bude také prvním Volvem s technologií ADAS (Advanced Driver Assistance System), což je nová souprava senzorů a radarů, které jsou vedle lepších funkcí bezpečnostních asistentů připravené pro další level autonomní jízdy. Až budou moct auta jezdit sama, chce být Volvo připraveno. Pokud Volvu zase „neukápne“ nějaká informace, počkáme si na další data až do premiéry.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků