Elektrické Volvo XC40 se blíží. Chce být nejbezpečnějším elektromobilem na silnici

O příchodu čistě elektrické varianty Volva XC40 víme už delší dobu. Teď už nám švédská značka poskytuje hrstku prvních informací z vývoje novinky.

Nejde pouze o výměnu spalovacího motoru za elektromotor. Takto začíná Volvo svou propagaci chystané elektrické varianty SUV XC40, která bude mít premiéru 16. října. Mnohokrát oceňované a velice populární SUV tedy sice dostane elektrické ústrojí, ale nebylo by to Volvo, kdyby se v první řadě nemluvilo o bezpečnosti elektromobilu.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

O technické specifikaci ústrojí se totiž Volvo zatím nezmiňuje, mnohem více se zaměřuje na samotnou konstrukci vozu, kterou museli inženýři především v přední části rozsáhle přepracovat z důvodu absence spalovacího motoru. Důležité nárazové zóny tak byly dále zpevněny, jelikož elektromotor pod kapotou nevyplňuje tolik místa. 

Zabezpečení posádky a ochranu bateriového modulu v případě nehody pak zajišťuje nově vyvinutá struktura v podlaze, která okolo baterie vytváří deformační zónu. Uložení baterie nízko v podlaze, a tím pádem celkové snížení těžiště vozu, má rovněž pozitivně snížit riziko převrácení vozu. Vyztužena byla nakonec i zadní část vozu pro lepší absorpci sil při nárazu a ochranu cestujících v kabině.  

Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Elektrické Volvo XC40 bude i prvním modelem, které automobilka vybaví novou platformou senzorů, radar a kamer ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), které ještě rozšíří a zlepší funkce asistenčních a bezpečnostních systémů nových modelů Volva. Nová platforma rovněž umožní jednodušší vývoj směrem k dalším funkcím autonomního řízení.   

V nadcházejících týdnech před premiérou 16. října plánuje Volvo vypustit další várku upoutávek a informací o elektrickém XC40. Určitě se tedy brzo dozvíme i hodnoty výkonu, kapacitu baterie a dojezd nového elektromobilu.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků