Elektrické Volvo XC40 se blíží. Chce být nejbezpečnějším elektromobilem na silnici

O příchodu čistě elektrické varianty Volva XC40 víme už delší dobu. Teď už nám švédská značka poskytuje hrstku prvních informací z vývoje novinky.

Nejde pouze o výměnu spalovacího motoru za elektromotor. Takto začíná Volvo svou propagaci chystané elektrické varianty SUV XC40, která bude mít premiéru 16. října. Mnohokrát oceňované a velice populární SUV tedy sice dostane elektrické ústrojí, ale nebylo by to Volvo, kdyby se v první řadě nemluvilo o bezpečnosti elektromobilu.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

O technické specifikaci ústrojí se totiž Volvo zatím nezmiňuje, mnohem více se zaměřuje na samotnou konstrukci vozu, kterou museli inženýři především v přední části rozsáhle přepracovat z důvodu absence spalovacího motoru. Důležité nárazové zóny tak byly dále zpevněny, jelikož elektromotor pod kapotou nevyplňuje tolik místa. 

Zabezpečení posádky a ochranu bateriového modulu v případě nehody pak zajišťuje nově vyvinutá struktura v podlaze, která okolo baterie vytváří deformační zónu. Uložení baterie nízko v podlaze, a tím pádem celkové snížení těžiště vozu, má rovněž pozitivně snížit riziko převrácení vozu. Vyztužena byla nakonec i zadní část vozu pro lepší absorpci sil při nárazu a ochranu cestujících v kabině.  

Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Elektrické Volvo XC40 bude i prvním modelem, které automobilka vybaví novou platformou senzorů, radar a kamer ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), které ještě rozšíří a zlepší funkce asistenčních a bezpečnostních systémů nových modelů Volva. Nová platforma rovněž umožní jednodušší vývoj směrem k dalším funkcím autonomního řízení.   

V nadcházejících týdnech před premiérou 16. října plánuje Volvo vypustit další várku upoutávek a informací o elektrickém XC40. Určitě se tedy brzo dozvíme i hodnoty výkonu, kapacitu baterie a dojezd nového elektromobilu.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků