Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Volvo dále potvrzuje své kroky směrem k hromadné elektrifikaci modelového portfolia. Ještě letos se tedy plně elektrické varianty dočká i populární crossover XC40.

O tomto kroku Volva se mluvilo již dříve a nyní jen švédská automobilka potvrzuje, že plně elektrická verze crossoveru XC40 je za dveřmi. Novinky se máme dočkat ještě před koncem letošního roku. Jde o předpokládaný krok výrobce k počátku rozšíření elektrifikace modelů ve své nabídce. A kde jinde začít, než u Evrospkého auta roku 2018 a druhého celosvětově nejprodávanějšího modelu Volva.

Do roku 2025 by mimo jiné automobilka chtěla, aby celou polovinu jejich globálních prodejů zastávaly právě elektromobily. Elektrické XC40 tak bude prvním čistě elektrickým vozem v nabídce, a přesněji druhým elektromobilem pod střechou Volvo Car Group. Značka Polestar, která pod Volvo spadá, totiž nedávno představila svůj vlastní dostupnější elektromobil s označením 2. Více jsme o něm psali během autosalonu v Ženevě.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Obě auta přitom budou na silnicích již se začátkem roku 2020. Bohužel, k elektrickému Volvu XC40 nám zatím automobilka neposkytuje žádné zásadní technické informace. Zřejmě ale bude zachována koncepce pohonu předních kol a podle spekulací by měla elektrická XC40 na jedno nabití zvládnout ujet až 500 kilometrů.

V nabídce XC40 pak elektromobil doplní nové varianty s plug-in hybridním pohonem. Již minulý rok Volvo v Číně předvedlo verzi T5 Twin Engine s 1,5litrovým tříválcem a elektromotorem, přičemž další možností bude motorizace T4 Twin Engine nejspíše kombinující elektrickou pomoc s dvoulitrovým čtyřválcem.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Dalším čistě elektrickým Volvem má být mimochodem příští generace XC90, která již uvede další evoluci platformy SPA právě s možností zástavby elektrického ústrojí. Po nedávném faceliftu se máme nového XC90 dočkat kolem roku 2021. S definitivním příjezdem rovněž plug-in hybridních verzí se tak nemámě dočkat ani naftových motorů, se kterými Volvo do budoucna jednoduše už nepočítá.

V galerii plug-in hybridní Volvo XC40 T5 Twin Engine.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik