Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ Zdroj: Mercedes-Benz
24
Fotogalerie

Elektrické třídě G se moc nedaří, přiznali manažeři. Pro značku je ale důležité dát lidem na výběr

Německá média přinesla zajímavý pohled na bateriový teréňák přímo zevnitř značky. Nevyznívá vůbec lichotivě.

Od loňského roku Mercedes-Benz vyrábí tradiční třídu G ve verzi W465, a to jako G 500 (třílitrový řadový šestiválec biturbo, benzin), G 63 AMG (V8 birutbo, benzin), G 450 d (třílitrový řadový šestiválec biturbo, nafta) a také vůbec poprvé v historii modelu na elektřinu. Bateriový model G 580 s technologií EQ a disponuje výkonem 432 kW. Jeho baterie o kapacitě 116 kWh poskytuje dojezd až 473 kilometrů. Tato nová alternativa ale zatím neoslovila moc zákazníků, podle německého deníku Handelsblatt sami manažeři Mercedesu říkají, že jde o komerční neúspěch.

Například jeden z manažerů, který pro jistotu zůstává v anonymitě, deníku řekl: „To auto je u prodejců jako olovo (v originálu wie Blei, tedy že se od nich nehne), je to totální propadák.“ Další přiznal, že jde o velmi specifický model a jeho prodejní čísla jsou velmi nízká. V Evropě se během prvních čtyř měsíců letošního roku prodalo 1450 kusů modelu G 580 EQ, zatímco benzinových a naftových provedení necelých deset tisíc. Na českém trhu se dle statistik Sdružení dovozců automobilů prodalo do konce letošního května 128 benzinových tříd G, 35 naftových a 15 elektrických.

Zástupci Mercedesu deníku Handelsblatt sdělili, že model dosahuje svých prodejních cílů, oficiální vyjádření poskytl magazínu Motor1 Markus Nast, manažer globální komunikace pro kompaktní a středně velké vozy i třídu G: „Třída G si i nadále udržuje svou popularitu. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 dosáhla svých dosud nejlepších prodejních výsledků a v prvním čtvrtletí roku 2025 pokračovala ve svém silném prodejním výkonu s nárůstem prodejů o 18 % ve srovnání s loňským rokem. Mercedes-Benz je připraven na všechny scénáře vývoje trhu. V 30. letech 21. století budeme schopni flexibilně nabízet vozidla s plně elektrickým pohonem i s elektrifikovaným high-tech spalovacím motorem. Naši zákazníci se sami rozhodnou, co jim nejlépe vyhovuje. To platí i pro třídu G.“

Zdroj: Handelsblatt, Motor1 | Zdroj videa: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud