500 kiláků pro elektromobilní SUV není absolutně žádný problém. A nikdy nebyl.Teda pokud vám nevadí cena 4 miliony a nutnost řidičáku skupiny C ;-)
Tak strašné to nebude, Tesla Model X bude vážit do 2500kg a se standardní 90kWh baterií bude mít nějakých ~480km NEDC. (Audi také žvatlá o NEDC). A v plné palbě se díky aktuálnímu kurzu myslím do 3 milionů také vejde.Jo pokud jste ale myslel reálných 500km, tak to jo... :-)
Jako jenom 2,5 tuny? :-D
+ lidi + zavazdla? 3100+ kg? USA Obama kár má 5 tun,ale 20cm pancíř:-D
Tak do 3,5t je furt ještě nějaká rezerva ne? :-D Jinak to auto je těžké "samo o sobě", ta baterie bude vážit zhruba stejně jako v Modelu S, tedy cca ~560kg. Takže 2t padá na samotné auto.
Čili teoreticky slibují 2x až 3x lepší účinnost? Zázrak ale stále to je málo. Myslím, že celý motoristický svět napínavě čeká, co bude v nejbližším desetiletí.(Mnohokrát jsme slyšeli o tom, jak Mercedes skoupil patenty na alternativní pohony a strčil je do trezoru) Zda tedy jsou technologie dostupné pro běžné lidi, které dokáží nahradit spalovací motory a to plnohodnotně, a jen se čeká, až nebude jiná možnost, a pak se nasadí (A to bude brzy, někdy okolo normy euro7) A nebo nejsou a jen se přešlapuje na místě. (AdBlue, downsizing, aku hybrid dvouválce atd atd..)Otázkou je také to, zda bude silnější ropná lobby ("kolik chcete za benevolentnější normy") nebo teoretici v Bruselu ("chceme aby auta jezdila sama a zadarmo a vyráběla čistý vzduch a připravujeme i harmonogram, od kdy...")Asi nikdo nemá problém s tím, aby se prodávaly alternativní pohony, ale asi všichni mají problém s tím, aby jim bylo nařizováno, aby si kupovali auta, která plní lepší normy, ale mají větší a věší náklady na provoz a servis a reálně jsou i více zatěžují životní prostředí. Vypadá to, že zatím je to "Šejkové vs EU" 0:1 protože Brusel takto skutečně alespoň v EU udržuje Kapitalizmus v chodu. (Kupuj lepší a kupuj ještě lepší, plať a plať, starší musíš sešrotovat, protože s ním nesmíš do velkoměst)Jsem zvědav, jak budou kamiony plnit emisní normy za pár let. Spalovací motor co utáhne 40tun nelze postavit na dvouválci s osmi turby ani nelze používat hybridní technologie.
podle mně to je totéž, co má Tesla. Tj. vyšší koncentrace energie spolu s chlazením článků. Tedy žádný zásadní progress.
Ale ono nejde o 2-3x větší účinnost. Ta technologie o které Audi mluví tu už dávno je. Jde jen o to, že teprve v roce 2019 se jí Audi laskavě hodlá instalovat do svých vozidel.
mně teda více než dvoutunová Tesla S připadne jako dost těžká kára. :-)Takové Audi Q7 (což určitě není střízlík) váží jen o cca 150kg více.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.