Elektrické Škodě se rodí konkurence. Kia přemýšlí o Picantu na baterky

Na poli malých městských elektromobilů by se mohl objevit další hráč. Pokud se Kia dostane na slušnou cenovku, mohla by v budoucnu uvést plně elektrické Picanto.

Trh malých a dostupných elektromobilů se pomalu rozšiřuje a do boje s modely koncernu VW včetně nejnovější Škody Citigoe iV se možná zanedlouho pustí i Kia. Myšlenku elektrického Picanta totiž webu Automotive News potvrdil Emilio Herrera, provozní ředitel značky pro Evropu. I když tento krok popsal jako „velkou výzvu“, rovněž dodal, že „dříve či později to bude nutné“.

Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Elektrické Picanto by mohlo být odpovědí i na chystaný malý elektromobil Renaultu, o němž francouzská automobilka mluvila na autosalonu ve Frankfurtu. Do pěti let chce totiž Renault uvést dostupný elektromobil se základní cenovkou okolo 10.000 euro (asi 260.000 Kč).

Herrera sice vidí plán a zmíněnou cenovku Renaultu jako příliš ambiciózní, ale přesto potvrdil, že právě dostupná cena by v případě elektrického Picanta hrála zásadní roli. A koneckonců, korejské automobilce se takový model musí vyplatit, což ale v tuto dobu ještě není úplně jednoduché. 

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

V současnosti by ale elektrické Picanto podle Herrery vyšlo na skoro 20.000 euro (asi 520.000 Kč), a tuto částku by tedy provozní ředitel Kie nejradši o pár tisíc seškrtal dolů. Navíc, když standardní verzi se spalovacím motorem teď seženete od 230 tisíc korun. Výrobní náklady elektromobilu by nicméně mohla Kia ušetřit společným vývojem pod střechou Hyundaie s příchodem elektrické verze modelu i10.

„Nic zatím není potvrzené, ale určitě se touto myšlenkou zabýváme,“ dodal Herrera. Každopádně ale Kia v tomto segmentu vidí silný potenciál. Proč? „Protože miniauta a menší modely jsou pro Evropu velmi důležité. Například v zemích, jako je Itálie, zastávají 50 % celého trhu. Myslím tedy, že nabízet elektrické miniauto jednoduše musíme.“

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek