Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

99 komentářů

JenomTakNaokraj
6. září • 14:39

..což nemusí být sama o sobě nutně špatná věc, pokud by nešlo... teď nevím jestli spíš o Porsche jako značku která je přece jen trochu jinde, nebo Porsche coby charakteristickej vizuál, kdy by si asi mělo dávat pozor, aby jeho ikonické prvky (což ostatně neplatí jen u designu aut) se příliš neodlily od svého "DNA" k nebezpečnému pomezí, mezi vlastní evolucí až spíš k podobností s něčím jiným.
Těch tvarů (stejně tak to může být i s melodiemi) je tolik, že je asi obtížné najít hluché, ani z části žádnou jinou značkou už nedotčené, místo, kdy by nějaký design coby středobod, byl tak nově původní a nikde, ani z části neviděný, aby měl okolo sebe tak široký "mrtvý rádius", který by zaručoval nezaměnitelnost.
Co to znamená být v přesycenosti originální? Z podstaty věci se neohlížet na druhé. Tahounem má být přece vlastní inspirace. Jenže, právě s ohledem na to, jestli už nebylo něco něčím předběhnuto, aby tak vlastně třeba i opravdu původní myšlenka, nenabyla osudu něčeho co se jen něčemu podobá, ač vůbec nebyla onou věcí inspirována, je možná i namístě se zorientovat v tom, jestli už něco takového tady není.
Je to tak trochu paradox, jakoby snad někdy platilo, že aby se něco vymykalo, je třeba se porozhlédnout okolo, byť třeba ne pro inspiraci, kdy dříve, nebo snad i teď ve většině platí za záruku originality se na druhé neohlížet.
Dejme tomu že na ose první bod představuje takový tvar, který má přesah až k celkové identitě, kdy pokud ten druhý bod představuje ostatní tvary, je důležité, aby ta ryska nepřešla přes polovinu vlastní půdy.
Zkrátka, jde o to, aby designová smělost byla spíš něčím, co je inovujícím posunem, ale zároveň ne odklonem od toho, co je tak pro něco charakterizující, kdy jde o něco jako prosvítající podklad, odkaz, kterému se říká "ahoj" v podobě vítání, jak něčeho nového tak i starého, "král je mrtev, ať žije král"... zkrátka aby nešlo o "potomka bez modré krve".
Možná se bude vůbec měnit chápání toho, co dělá nějakou značku značkou s tím, jak se bude nějaká snažit zachovat si tu vlastní esenci napříč technologickými dekádami a legislativními nároky.
Na druhou stranu mám za to, že - pokud odhlédneme od toho, že pubertální jedinec dnešní doby, podchytí víc ze snímku videoklipového rázu než jedinec z dob dřívějších - smysly se neumí plně adaptovat na tempo technologického vývoje, a tudíž že ten "živý organismus" cestovního ruchu, bude jezdit nadále při plus mínus stejných rychlostech, a že tak nemusí přijít v oběť různé dílčí tvary pro nezbytnost zlepšení aerodynamiky.
Abych se tedy vrátil k věci, hranice mezi inovativním posunem a neoriginálním odklonem, může být tenká.

JenomTakNaokraj
6. září • 13:35

V čelní masce vidím podobnost, nebo minimálně silnou evokaci k Toyotě Supře. Nemohu si pomoct...

vana
5. září • 8:41

Citace: "... O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvoustupňová převodovka. První stupeň se stará o to, aby se auto (většinou co nejrychleji) hnulo z místa, druhá slouží vyšším rychlostem a hladkému průběhu akcelerace..."No myslím že autor článku uspořádání pohonu v Taycanu moc nepochopil

Kuk Vykuk
5. září • 2:28

Huráááá!!! Pěknej příspěvek k pohřbu spalováků. :-DB-]
První auto které kdy Ferdinad Porsche zkonstruoval byl elektromobil.
Hned druhé auto byl hybrid. :-P;-)B-]

Kukbuk
6. září • 8:09

Huraaaa tesme sa!!!Zas je tu prispevok od dusevneho kripla a odpadu co vyliezol o pol tretej nadranom zo smradlavej odpadovej stoky svojej potkanej family ,aby napisal svoj zakomplexovany prispevok o umierajucich spalovakoch :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
7. září • 10:03

Fňukej dál mindráku. B-]

josephko
4. září • 21:00

Neviem, kde novinári stále chodia na to, že Tesla je konkurentom Porsche. Áno, Porsche by možno chcelo Tesle konkurovať, ale Tesla to má na háku.
Tesla nie je primárne športové auto ako Porsche. Je to normálne auto na bežné používanie, akurát sa dá kúpiť aj vysokovýkonná verzia.
Cenovo je Tesla tiež niekde úplne inde. Za cenu Porsche Taycan sa dajú kúpiť 2 Tesly S.

Rembaz
4. září • 21:38

Tiež sú myslím, že si priamo nekonkurujú.
Porsche je prémia.

ZF
4. září • 19:27

Tak to je masakr! Dokázal bych si to představit v garáži. Vybral jsem si špatný obor pro podnikání, ale tak třeba to bude levnější na provoz jako ojetina. Pokud tomu neodejdou baterky. :-D

E15
4. září • 20:29

Odejdou a na náhradní si připrav tak 1,5 mega... ;-)

Luise
4. září • 18:01

Tesla Model S: od 2012, 0-100 = 2.6, 261km/h max, WLTP dojezd 590 Km, cena 102.700 E
Porsche Taycan Turbo S: od 2019/20, 0-100= 2.8, 260 km/h max, WLTP dojezd 412 km, cena 185.456 E.Tak si říkám, kde udělali soudruzi chybu...

Lulda
5. září • 12:24

Běž s Teslou někam. Hnusnější a míň kvalitnější auto za takový prachy těžko pohledat. Slícování je horší, jak na starym Žigulu.

Lojza
5. září • 8:27

nikde neudelali soudruzi chybu. Bude se prodavat lepe nez TESLA S. Staci se podivat do interieru a zpracovani obou automobilu. Mercedes a Dacia.

E15
5. září • 10:49

Tak o tom, že je to lepší auto snad nikdo nepochybuje, však má taky dost hustou cenovku. Ale parametry elektromobilu prostě zaostává a argumenty nepřehříváním na okruhu nebo možností 20x za sebou udělat 0-200 bych bral možná tak u elektrické verze 911, ale ne u elektrické Panamery...

Marek71
5. září • 12:10

Je to Porsche a je jedno jestli 911 nebo Panamera. Ani auto typu Panamera nemůže dělat ostudu tím, že po pár sprintech chcípne a omezí výkon. To by majitel nerozdýchal :-)

bzzz
5. září • 13:06

E15 nevysvetlis, ze s Porsche si kupujes mimojine spickovy design, tradici, vyjimecnost, urcitou zaruku 'bezporuchovosti', nadcasovost, samozrejme techniku (ktera neni jen o primem srovnani cisel). On se proste podiva, kdo a kde prodava stangli uheraku nejlevneji, a ma jasno ;-)To neni nic proti Tesle jako takove (jeji plusy/minusy se probiralu mnohokrat). Tohle Porsche neni jeji primy/tridni konkurent. Jen diky omezenejsi nabidce muze vzit Americanum nejake zakazniky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
5. září • 13:31

Ale to já všechno beru, proto taky cena přes 5 mega. O to větší je ale potom trapas, když má jen podměrečný dojezd. Můžete to okecávat jak chcete, ale cokoliv pod normovaných 500 km je v dané kategorii špatně.

Marek71
5. září • 13:44

Podstatné je, jak to budou vidět zákazníci, na které Porsche s Taycanem cílí. Jestli pro ně ten dojezd bude trapas nebo to pro jejich účely a u tohoto vozu nebudou až tak hrotit. Protože ani ty ani já nejsme cílová skupina tohoto vozu, takže to těžko můžeme reálně posoudit. Věřím, že Porsche si předtím udělalo průzkum u zákazníků a i na zálkadě toho navrhlo Taycan tak, jak jej navrhlo a dávali důraz zřejmě na ty vlastnosti, které potenciální kupce nejvíce zajímají... aspoň tak by to bylo logické.

Luise
5. září • 9:24

Ona i cena je Mercedes a Dacia, protože Taycan, ač pomalejší, a technicky zaostalejší, je téměř 2X dražší...

Superbird
4. září • 22:33

Vidiet,ze si nikdy nejazdil na Tesle S ,kedze potom by si nikdy nenapisal ten jej dojazd.Mal som 90 model a ledva 370 km som robil a v zime pod 300.Realita miesto tych tvojich vymyslenych cisel na papieri.Uvidi sa co dokaze Porsche v reale a potom treba porovnavat a sudit....

Luise
4. září • 23:42

To rozhodne, stejně jako se uvidí až v realu, jestli Taycan po par sprintech nebude uplne hotovy a omezovat výkon...

Marek71
5. září • 8:32

V tomto směru už Taycan za sebou má jeden test. Půjčili to nějakému novináři a ten zkusil tuším 20 (nebo kolik) sprintů 0-200 těsně za sebou, na letišti. A nic, Taycan pořád zrychloval stejně jako napoprvé, na rozdíl od Tesly S. Takže to vypadá, že po pár sprintech nebude jen tak hotový...https://www.youtube.com/watch...

E15
5. září • 10:45

A k čemu je v reálném světě takový parametr dobrý? V reálném světě si to zrychlení zkusí každý akorát tak jednou, pak ho párkrát ukáže kámošům, oblaží jím pár svlečen, ale 20 za sebou to fakt nikdo nepotřebuje ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
5. září • 12:08

To já nevím, k čemu je to dobré, jenom říkám, že to Taycan v pohodě, na rozdíl od Tesly S, dokáže. To je vše. Pro někoho to může být zajímavé a důležité, někdo prostě nechce na DE dálnici po delší dynamické jízdě koukat na nějakou hlášku o omezení výkonu. Prostě Porsche postavilo výkonné auto a i ta opakovatelnost toho výkonu a dynamických parametrů k tomu patří.Kdo to chce, koupí si Taycan, kdo chce nižší spotřebu a hnusný interiér, koupí si teslu S :-)

L+K
4. září • 20:00

Tesla Model S nejlepší čas na NS 8:50
Taycan nejlepší čas na NS 7:42.
Rozdíl zaoceánského parníku.

E15
4. září • 20:32

I kdyby to dalo NS pod 6 minut, tak jakmile se bavíme o elektromobilu, je na prvním místě dojezd, případně dojezd/cena a to tady hodně pokulhává...

bzzz
4. září • 21:03

Bavi mne, kdyz obyc lidi filozofuji na tema pomer cena/vykon apod. Bud jsi z nejakeho (klidne racionalniho) duvodu setrilek nebo ty prasule mas a za ten drazsi kram je das. Pokud se nekdo pohybuje treba v 'emiratech', tak ho ten 'slabsi' dojezd asi az tolik trapit nebude, ale ze Tesla vedle Porsche bude vypadat jako bazarovy oldschool, to je bez debat ;-)

E15
5. září • 0:38

Dojezd je u elektromobilu jeden z nejdůležitějších parametrů, takže až si kámoši v "emirátech" budou poměřovat pindíky, tak kromě zrychlení a maximálky, nepochybně dojde i na dojezd. A podle mě je "prohra" 400km & 600km ještě větší blamáž než prohra 2,8s & 2,6s (mimochodem Tesla pokud vím dvoustupňovou převodovku nemám, což je ve zrychlení nevýhoda a přesto je lepší...).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
5. září • 20:23

Ano, pokud se bavíme o dojezdu okolo 200km. Cokoli nad 300-350 už je jen o prioritách řidiče. Já například delší štreky v kuse nejezdím. Vždy se někde zastavím, dám kafe, burger, internet a 45min až hodinu odpočinek. Za tu dobu se mi na superchargeru to auto nabije a můžu jet dál.

bzzz
5. září • 9:28

Ti 'kamosi' nebudou pomerovat zrychleni (pri vicemene vyrovnanych cislech je to o ridici) a ani tu maximalku natoz dojezd (ver tomu), ale kdyz tak za kolik to poridili, jak to vypada a jak je to exkluzivni. Tesle fandim, ale Porsche je bez ohledu bna max parametry uplne jinde.

Luise
4. září • 20:10

Protože hlavním měřítkem 5 metrového sedanu pro 5 lidi je čas na okruhu... jinak 8:50 by mě překvapilo, protože model 3 poráží na okruhu i sportovní německé soupeře ...

L+K
4. září • 20:56

Mě by to nepřekvapilo, protože zásadní rozdíl mezi Taycanem a Modelelm S bude ten, že Porsche předvede třeba to zrychlení 0-200 dvacetkrát bezprostředně za sebou a tou maximálkou 260km/h bude valit dokud se mu nevybijí baterky. Model S předvede dvě zrychlení a bude chladit. A na dálnici po 2 minutách ostřejší jízdy zdaleka ne maximální rychlosti na řidiče bafne hláška o overheated baterkách a reduced power a na maximální výkon může zapomenout. Takže dlouhý Nurbas je pro Teslu s těmi teoretickými číslíčky zrychlení a Vmax co má v papírech mission impossible, pojede tak 3 kiláky naplno jako auto s 600hp a pak se zařadí mezi Octavie a bude chladit, Taycan to bude smažit celých 20km. Porsche je bez ohledu zda jede na benal nebo na baterky o tomto.
https://www.youtube.com/watch... Model S o tomto
https://www.youtube.com/watch... A i když se podívám na časy Modelu S na krátkých okruzích, kde kolo trvá pár sekund, tak nestíhá ani blbou Octu. Ostřejší hatche jí smáznou jak slzu, takže je jasné, že na dlouhém a náročném Nurbasu je zcela bez šance. Prostě auto na jeden drag race a vymalováno.
https://fastestlaps.com/tracks/contidrom-3-8-km...

Joe Doe
5. září • 16:01

"Porsche předvede třeba to zrychlení 0-200 dvacetkrát bezprostředně za sebou a tou maximálkou 260km/h bude valit dokud se mu nevybijí baterky.'Rozmyslam, na co je to v praxi dobre :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
5. září • 20:21

To si můžeš klást u jakéhokoli auta většího než OIII combi s výkonem vyšším než 85kW...

Marek71
5. září • 17:01

Je to čistě jenom ukázka schopností toho vozu - elektromotoru a baterií a efektivity chlazení. Chtěli jenom ukázat, že to auto po pár sprintech nechcípne a neomezí výkon, že to dokáží tak vyrobit.

Kuk Vykuk
5. září • 4:34

Jenže si už rok pozadu a zapoměl si na Tesla M3P řízenou Randy Pobstem co natrhla prdel Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio i Ferrari 458 Italia na Streets of Willow track a vyrovnala čas Porsche Cayman GT4. To to není zas tak marnej výkon na ty nedodělky od začatečníků z Ameriky. ;D

Tesla Model 3 Performance Track Mode Rushes Past Ferrari And Alfa Romeo
https://insideevs.com/model-3-track-mode-passes... ... TESLA MODEL 3 PERFORMANCE TRACK MODE (RELEASE VERSION): LUDICROUS HANDLING
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2019/t... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
L+K
5. září • 7:54

Možná ti to tajemství ještě nikdo nesdělil, ale Model 3 není Model S, což je konkurent Taycanu.

Kuk Vykuk
5. září • 4:41

Tesla M3P ujela 1000 km za 10 hodin po veřejný komunikaci. Naprosto v pohodě bez přehřívání.
https://youtu.be/_04rk3lIFcM...

Kuk Vykuk
5. září • 4:47

Tesla M3 Long Range ujela za 24 hodin 2781 km.
Opět bez přehřívaní či jinejch problémů.
Rekordu se zůčastnila i parta Čechů.
https://youtu.be/2TFpkoESEko...

Karel.
5. září • 8:54

No vidíš, Taycan dal za 24h 3425km. Zase Porsche o level vepředu.

Noclaf
5. září • 10:38

Ty blboune, to bylo na uzavreny trati bez rychlostnich limitu.

Karel.
5. září • 7:57

Úžasný, takže dokáže jet průměrem něco přes 110 km/h celý den. To dokázala auta už někdy v roce 1925.

šofér
5. září • 8:04

Sedněte do auta a jeďte průměrně 110 km 24 hodin, uvidíme, kdy skončíte a kde! Asi mát zkušenost ČR -Chorvatsko za osm, že ?!:-D

Karel.
5. září • 8:52

Nejde o výdrž šoféra ale o výdrž auta (v autě se mohou šoféři střídat).

Lojza
5. září • 8:33

24 hodin by samozrejme 1 ridic nedal. Ale ja jezdil z Prahy do Brely coz je cca 1050km. Vyjizdel jsem v 22hod vecer a rano v 8 jsem byl v cili, bez stridani ridicu-) A to jeste nebyly zdaleka vsechny useky po dalnici,typicky Slovinsko. Dojezd do Brely serpentinanama apod.

E15
4. září • 18:49

Souhlas, normovaných 412 kilometrů z 93,4kWh baterie je docela ostuda. Nutnost použít dvoustupňovou převodovku je taky na pováženou....
Takže je to hezké, jako auto asi kvalitní, ale jako elektromobil to akorát demonstruje míru zaostávání...

petr r. (petrumr)
4. září • 18:58

neumí ty měniče kmitočtů. Kdyby je uměli vyrobit, tak z toho motoru vyždímají více.

Zelí
5. září • 14:02

Převodovka má na rozdíl od měničů vysokou účinnost a 100% spolehlivost.

Franta
4. září • 23:38

Také to nechápu, měniče používají Infineon a to je takový evropský Airbus na polovodiče, opravdová světová špička, takže tam problém určitě není. https://www.infineon.com/cms/en/product/power/igbt... ...

E15
4. září • 19:05

a to je takový problém to outsourcovat? Je ostuda, když mají např. Korejci o x% vyšší účinnost. Nechápu, jak mohou jít s něčím takovým na trh. Vždyť je taková technologická zaostalost je trapná....

Vašek
4. září • 19:43

Korejci mají velké bingo a vedle tohoto stroje mohou postavit tak leda tak velký prd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
4. září • 20:46

nicméně dokáží jezdit za reálných 13 kWh/100km. Kam se tady ta cca polovina energie ztrácí teda nevím, přitom Cx = 0,22 je v pořádku

Marek71
4. září • 22:21

Který korejec podobné velikosti a dynamických parametrů dokáže jet za 13? To jako kdyby ses podivoval nad tím, že i30 jezdí za 6 a Panamera za 10 :-)

E15
4. září • 22:56

i30 za 6 a Panamera za 10 má své odůvodnění. Tam je jasné, kde se ten benzin v tom osmiválci ztrácí. Já se ptám, kde se tady ztrácí ta elektřina. Pokud to 10 kWh/100 km protopí, pak je to prostě blamáž...

Marek71
5. září • 8:29

Úplně stejně se můžete zeptat v Tesle, jejich model S taky nejezdí za 13, ale tak za 25. Prostě větší, težší a výkonnější auto potřebuje víc energie, co je na tom nepochopitelného? A je jedno jestli ta energie je z benzinu nebo baterek.

E15
5. září • 10:40

tak normovaně má Tesla spotřebu podstatně nižší. Jaká bude reálná spotřeba toho Porsche se teprve uvidí, zatím to vypadá na cca 30 kWh/100km...

Luise
4. září • 18:13

Ještě bych doplnil, že Taycan už je v českém konfigurátoru, a to za cenu Turbo od 4.174.430,- dle s dražší nabíječkou a Turbo S od 5.084.430,-

šofér
4. září • 17:56

350 kW nabíječka? S jakým nabíjecím napětím a proudem se pracuje, netušíte?

Kamil
4. září • 19:37

Tušíme. Vzhledem k tomu, že Taycan používá napětí 800V a má maximální nabíjecí příkon 270kW, tak max. proud vychází 337,5 A.

jjjirka
5. listopadu • 22:28

...tak to zjevně netušíš...při napětí 800V už se do baterie plný výkon netlačí, protože je je už nabíjeno na CV... A pokud chceš vědět max. nabíjecí proud, musíš vycházet z používaného minimálního napětí na baterii...Pokud ho odhadneme 680V, bude max. proud někde k 400A ;-)

šofér
4. září • 21:45

díky, takže dost velké nároky na síť.

Franta
4. září • 22:36

A ještě doplním, že dále je to transformováno v rámci distribuční sítě na 110kV, kde to je 1,06 Ampér a pak předáno do přenosové sítě ČEPS na 400kV, kde to k Temelínu frčí jako 0,292 Ampér a to je důvod proč je průměrná účinnost přenosu elektřiny až ke spotřebiči v ČR 95% a v případě těchto rychlonabíječek ještě daleko vyšší, protože je vynechána takzvaná "poslední míle".

Kankunen
5. září • 6:56

Francku výborně, tak máš napíchlou nabíječku na 22 kV a co se děje dál nám napíšeš nebo jsi myšlenku ukončil na začátku nabíjecího procesu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
šofér
5. září • 8:02

má 22 KV na každém kroku, to jen my blbci o tom nevíme. A rozšíření nabíječek? Lusknutím prstu jedné ruky :-D

Franta
5. září • 9:24

:-D:-D:-DNapsal jsem staví se tam, kde je 22kV. To znamená, že kde se tyto huby fastchargerů se staví kde opravdu těch 22kV je a jinak 22kV je opravdu téměř všude vy pitomci, jsou to ty nízké vedení mezi obcemi a ve městě vesměs uložené pod zemí, jen asi vy chytráci nerozeznáte vedení 22kV od vedení NN 400V, protože vypadá téměř totožně. Také si všimněte že 22kV je dotaženo téměř na každou benzinku u dálnice a ty benzínky mají vlastní transformátory VN 22kV/NN 400V již nyní. 3-[ Například Vystrov má dvě své 600kVA trafa. https://fdrive.cz/clanky/praha-dostane-svuj... ... "Místo s takto rychlou stanicí bude mít svůj vlastní 600kVA transformátor, který se jinak v síti PRE zcela běžně používá v městském prostředí."A vůbec bych to nechal na inženýrech z ČEZu a EONu, protože oni asi budou vědět co dělají.:-D

šofér
6. září • 11:06

Kecáte až se vám od huby práší! Měl jsem na starosti síť ČS na 95 % z nich je napájeno síti NN! Dále se pletete, protože to "nízké vedení " které vypadá jako NN je VN 6kV!

Franta
6. září • 14:43

Distribuční společnost Délka vedení vn [km]
ČEZ Distribuce, a. s. 49697
E.ON Distribuce, a. s. 21754
PREdistribuce, a. s. 3829Tak já nevím co k tomu chceš dodat, zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Distribu%C4%8Dn%C3%A... ...

Franta
6. září • 11:29

Ať se nehádáme, tak 22kV vypadá takto:https://elmont.estranky.cz/fotoalbum/nezarazene/nesu... ... http://www.els-zilina.sk/montaz-stoziarovych-trafo... ... Pokud občas chodíte ven :-D, tak tento typ vedení potkáte XXkrát za den :-DA pokud máte milion možných lokalit, kde lze postavit supercharger, tak si logicky vyberete ty s dobrou dostupností volného přikonu na VN ;-)

šofér
6. září • 14:27

tak pokud je toto vedení dle vás stejné, jako vedení NN, tak to se nedá nic dělat....

Franta
6. září • 14:36

Od každé elektrické zásuvky je vedení VN vzdálené maximálně několik stovek metrů, nebo jednotek kilometrů. To je fyzikální nutnost a realita.A zde máš oficiální obrázek, kde je (a teď překvapení) vedení NN 400V znázorněno zcela totožně jako vedení VN 22kV https://www.eon-distribuce.cz/sites/default/files/inlin... ... https://www.eon-distribuce.cz/clanek/prenosova-distribu... ...

Franta
4. září • 22:25

Ano, z tohoto důvodu génius Nikola Tesla v 19. století objevil a prosadil 3 fázovou střídavou soustavu. Tyto nabíječky se totiž připojují 3 fázově k síti na hladině 22 000V, což představuje proud 5.3A na fázi.

šofér
5. září • 7:59

Jasně. přívod VN do každé domácnsoti, ke každé pumpě, do každé fabriky. Co tam z těch blbostí máte dále?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
5. září • 20:13

Ty máš doma čerpací stojan na benzín a 10m3 nádrž? Ne? Tak proč čekáš, že bude mít každý doma supercharger. Stačí 3f zásuvka a 11kW. Vzhledem k průměrným denním nájezdům se ti to nabije za 3h.

Franta
5. září • 9:27

Začni tím, že se naučíš číst. Maminka ti vždycky říkala, že kvůli záškoláctví na ZŠ to budeš mít v životě těžké a už je to tady. B-]Možná by se měli ti inženýři z ČEPSu, ČEZu a EONu měli jít zeptat odborníků do diskusí proč to nejde ;-)http://www.hybrid.cz/prvni-tesla-supercharger-... ...

šofér
6. září • 10:59

díky za odkaz, takže si to shrňme: jedna čerpačka se 6 stojany je napájena DVĚMA trafy 630 kVA.... To mi stačí, abych si rozšíření čerpaček se superchargery dovedl představit v reálu. ... a milý Frantíku, ČEPS VN síte v ČR neobhospodařuje, víme! A jak funguje rozvoj distribuce, to je věc na další diskuzi, ve zkratce- hlavně ne jde rychle!

Franta
6. září • 11:03

Ty neumíš číst, nebo co???"do přenosové sítě ČEPS na 400kV"

šofér
6. září • 14:25

Frantíku, bavíme se o VN připojení. Do VVN kterou ovládá a reguluje ČEPS, tedy do páteřní sítě ti nikdo nebude nabíječky napojovat, víme?!

Franta
6. září • 14:32

Ty jsi opravdu pitomec, samozřejmě ta energie prochází také přes VVN a je třeba posilovat všechny části, protože systém je právě tak silný, jako jeho nejslabší (nejvytíženější) část B-]

Zelí
4. září • 18:15

A teď trocha humoru ...... s nabíjecím výkonem 1MW si za pět minut dobijete na 300km. To je ovšem pouze příplatková nabídka pro arabské šejky. Musíte si připlatit jednu čtyřsetinu investičních nákladů na Temelín, což je 1 miliarda Kč. Takže bude mít nejdražší auto na zeměkouli. Dalším možným příplatkem je sada diesel centrál na naftu s výkonem 1MW na desetinápravovém raketovém podvozku MAZ, které se rozmístí v nočních hodinách v odstupech po 300km na plánované trase arabského pederasta.
Na to nemá ani Jirka Paroubek s kapitálem od Mrázka..

papy
5. září • 10:13

1MW je obyčajná bežná dedinská trafostanica. V nejakých väčších obchodných centrách, nie je problém ani dnes doviesť na nabíjačky 2-3 MW. Ale aj tak neviem o čom to točíš? Však v článku sa píše o nabíjaní s výkonom 350 kW a to je nič. To je malinká trafačka, aké sa napríklad osadzujú len pre samostatný objekt McDonalds niekde na veľkom parkovisku. Pre tých pár milionárov, čo si môžu taycan dovoliť nie je problém tých pár superchargerov vybudovať. a keď už tam ten supercharger bude, tak namiesto 1 taycanu sa tam môže nabíjať 10 zoe.

Zelí
5. září • 14:07

O jaké dědince hovoříš. Na slovači mívali obvykle na dedinke tak150kw.
Jinak vtip je v tom, že supermilionári, které vzpomíníš, nezaplatí z těch investic do těch superchargerů nic, nic, nic....oni dokonce mnohdy neplatí nic ani za odebranou elektřinu. Na to všechno se skládají ti chudáci co nemají ani na duster.

Rembaz
5. září • 16:06

Pobavilo. Ľudia s nízkym príjmom sa skladajú na “bohatých”.To určite.

iPace
5. září • 14:28

jo jo to vis ze jo, by me pak zajimalo na koho se teda skladam ze svych dani, na kolik asi tak chudacku co nemaji ani na tého Dustéra :-D jen tak ro zajimavost, v CR se na fosilni paliva a podporu obchodu s fosilnimi palivy vplaci rocne na dotacich cca 7 miliar dkorun, a rekneme si narovinu vyplaci se nekdy od 90 let, samozrejme 7 miliard je to v prumeru az posledni roky, na podporu elektromobility se za posledni 3 roky vypsali prvni dotace ve vysi tusim odsahujici 1 miliardy a nebyli dosud ani zdaleka vycerpane :-Oprejdeme na vyzsi dovci, treba do EU, tam se od roku 2020 vyplacely dotacni programy na podporu fosilnich paliv v prumerne castce cca 26 miliard eur rocne, na podporu alternativnich pohonu (ne nutne musi jit o elektro, treba Audi si za to vyvynulo superovej eDiesel, neboli syntetickou naftu) v prumernu cca 3 milairdy eur rocne, a kazdy rok se do EU musi dovest fosilni paliva a jejich derivaty za vice nez 4 biliony eur, na dotacich ohledne elektromobility se od roku 2012 vyplatilo z evropskych fondu cca 8 miliard eur, jooo podle tech cisel urcite bezni chudi obcane co nemaji ani na toho Dustera dotuji "hlavne" elektromobilitu B-]pak se podivej na seznam 10 nejvydelecnejsich firem sveta a to kolik utrzili v zisku za Q1 v roce 2019, v seznamu tech 10 firem prekvapive figuruji 3 petrolejarske firmy, tou na prvnim miste je prekvapive statni saudska naftarska firmickapokud nechces platit lidem jejich vrtochy a nechces jim dat vydelat, tak nekupuj zadne palivo ani produkty vyrabene z ropy ;) takze pane chudacku, ty a dalsich cca 99% obyvatel se skladate na to aby si par sejku a petrolejovych magnatu treba z Ruska mohlo kupovat kazdy rok auticka, lodicky, baracky za miliardy eur a to ti vlastne vubec nevadi, ale ze nekdo v sousedstvi jezdi elektromobilem, te desne zere :-D slusna schiza ve tvem podani

Marek71
5. září • 10:19

Nabíječky s výkonem 350 kW se už po Evropě budují a jedna už stojí i v ČR, u D5 exit Beroun - Ionity.

bzzz
4. září • 17:25

Jak si u Bugatky nekdo posteskl, ze tu mame kladivo namisto vystavy motorarskych technologii, tak Sian a Taycan jsou ta vystavka ;-)

Joe Doe
5. září • 9:03

To som bol ja.A je smutne, ze Porsche dokaze postavit nove auto na urovni roky starej konkurencie.Takze stale plati, ze koncepty VAG su lepsie ako odchadzajuce modely konkurencie.

Moik
5. září • 9:33

Je to ale nefér. Zatímco Tesla řeka, že postaví EL s dlouhým dojezdem, Porsche řeklo, že postaví elektromobil, co bude jezdit po okruhu až do vybití baterek stále na plný výkon. Tesla neumí 3x na plný plyn zrychlit po sobě a Porsche ano. Tesla ujede o 80km víc, jak Porsche. Co je na tom špatně?

Joe Doe
5. září • 16:06

Rozmyslam nad situaciou v beznej premavke, v ktorej sa toto 4-5 miestne Porsche ocitne, kde bude a) jazdit po okruhu na plny vykon do vybitia baterii
b) 3x po sebe zrychlovat na plny plynTo je ako 'feature war' pri smartfonoch - 8-jadrovy procesor a 8GB RAM, ale software - a teda ani end user, ich nevie vyuzit. Ale vyrobca sa moze chvalit.Smutne, ze Porsche kleslo na uroven Oukitelu.

Tommy
5. září • 20:10

Sranda na okruhu s jinými boháči, co si chtějí zazávodit, německá dálnice na plný knedlík, 3x mu někdo vjede do pruhu, potřebuje zrychlit. Tohle je performance car. Naopak výkony Tesly s těmi omezeními nedávají smysl. K čemu je, že je to rychlé, když se s tím rychle nedá jezdit?

E15
5. září • 10:37

Máš to špatně. 590 km minus 412 km totiž není 80 km, nýbrž 178 km ;-)

E15
4. září • 18:56

tak zatím vidím akorát výrazné zaostávání slibovaných říšských wunder waffen za letitými technologiemi spojenců v čele s USA. Takřka o třetinu kratší dojezd při takřka dvojnásobné cenovce? To není dobré a na výstavku už vůbec ne... ;-)

Moik
4. září • 19:45

Je to přesně Porsche. Krásné rychlé, drahé a užrané. Kdo na to nemá, koupí si Teslu 3 s větším kufrem a dojezdem!

E15
4. září • 20:38

jenomže užranost, pokud jde o benzin, znamená jen nepatrný finanční náklad navíc, takže je to úplně jedno, tady se bavíme o značném omezení použitelnosti. Akční radius cca 150 km není v roce 2020 žádná sláva...

Marek71
5. září • 8:39

Tak logicky... ten, komu ten dojezd nebude vyhovovat, si to auto nekoupí. Myslím, že při návrhu Taycanu nebylo prioritou udělat superúsporné auto jako je Ioniq, ne? :-)

Moik
5. září • 8:01

A akční rádius 20km je ještě horší!!
Porsche 911 má nádrž na 64 litrů, z toho se bude vyjíždět max 60. Kolik si myslíš, že to ujede, když se s tím pojede jako s Porsche? A navíc pak budeš muset na benzínku mezi nás lůzu špinavě tankovat. Kdežto Taycana ti hodí služebná nebo garážmistr do nabíječky každý den. A na dlouhé trasy? No Maybach. Tohle je jiná liga.

Vasut
4. září • 16:56

Masakr, ale opravdu to museli nazyvat TURBO ?

...
5. září • 9:07

na tyčovém mixeru mám taky tlačítko turbo...

E15
4. září • 19:02

Tak proč ne, akorát to TURBO mohli udělat pomocí tlačítka, jako jsem to měl onehdá na PC 486dx, a ne za to chtít takový prachy... :-D

Michal
4. září • 17:20

Jasně.Když benzín nebude tak se klidně může jmenovat turbo a turbo s.Ten kdo jde koupit vůz za 5mega to snad ví že kupuje elekto.

Doporučujeme

Články odjinud