kym sa dostupna elektricka individualna mobilita nestane dostupnou pre siroku verejnost, potom to nema zmysel. Dalsim problemom je, ze bud to umoznime aj chudobe, alebo vyhlasime chudobu za standard /nakolko podiel chudobnej triedy raketovo vzrasta/. Individualna mobilita je uz dnes velmi drahy spas a mnohe mlade rodiny u nas riesia naliehavejsie otazky, menovite otazku byvania. Kto Vam tie auta na dvojmegovy uver kupi? a spirala chudoba vs mizive promile sa zacne roztacat energiou horizontu udalosti ciernej diery. Co sa deje uz dnes. Ak ludia vychadzaju lacnejsie ako stroje, tu je v neporiadku presne to, preco trebars v Anglii nicili robotnici stroje. Preco? No pretoze nemali z coho zit. A to peklo este len pride, skutocna ekonomicka kriza sa sotva len zacala.
pises nesmysly ohledne tech spiral chudoby a 2 milionovych uverech, lidi co resi neco jineho a jsou v nizsich prijmovejch skupinach si nekupuji nove auto za 2 miliony ani dnes a pokud resi mobilitu tak ojetinou, tak proc by si jako najednou meli odted kupovat nove kdys jde o elektromobilitu? sak i elektromobily jsou a budou i jako ojetiny ;-) tak jako u vsech jinych aut ten prerod bude trvat desitky let, za tech 6-7 let co se elektromobily vyrabej seriove se neda cekat ze nastane zmena ;-) ta zmena nastane treba az za 20-30 let, tak jako si pred 30 lety kazdy nemohl dovolit mit auto, tak si ho nemuze dovolit spousta lidi ani dnes ;-) navic trendy se obraci, a spousta mladych lidi prestava touzit po aute, prodeje sice celosvetove stoupaji, ale to neznamena ze budou stoupat navzdy ;-)obdobne situace jen s kratsi akumulaci tu byli jiz v mnoha odvetvich, kdys se nastartovala doba mobilnich telefonu, kdys zacali plazmove a LCD displaie, i PC melo stejny prubeh, jeste v 80 letech stalo PC tolik co lepsi osobni auto, dnes si s lepsim vykonem poridis smartphone za 3 tisice ;-) prvni mobilni telefony stavali 30-50 tisic, v te dobe sis za to poridil zanovni auto ;-) prvni plazmove a LCD televize stavali i 1 milion, za to sis tehdy mohl poridit Audi 100 v nejlepsi vybave ;-) i obycejne BD disky a technika kolem nich, prvni vypalovacky BD stavali v 2003-2004 okolo 250 tisic korun, dnes ji poridis za 2 tisice :-D proste nelze cekat ze elektromobily za 6 let nejak vyrazne zlevni ;-) a to ikdys tvejch 2 milionu fakt nedosahuji, vetsina se nekupuje Teslu, Porsche nebo jaguar za 2+ milionu, ale normalni dostupnejsi auta, tedy ty co dnes v pripade elektromobilu stoji 700 tisic az rekneme 1.2 milionu, tedy auta co jako ojetiny stoji treba 400-500 tisic po 2-4 letech jako ojetiny a ktera v dane kategorii za treba 10 let budou stat jako nova okolo 300-400 tisic, tedy totez co v dane kategorii staji zaklad spalovacich aut ;-)
Je to presne tak jak pises.Ale me to neda a musim k tomu jeste neco poznamenat.Napr. vyroba iPhone se odhaduje nekde 150-200 dolaru, prodava se za 800-1200 dolaru. To je takova marze, ze to neni normalni.Ovsem to je cely "ekonomie z rozsahu".Na svetovem trhu je v soucasnosti cca 300 vyrobcu telefonu. Jen 3 (slovy tri) jsou ve zisku (Apple, Samsung a nejaky cinan ted nevim), VSICHNI ostatni ve ztrate!!! Neuveritelny.A ted dobre poslouchejte - Apple vyrobi 19% zarizeni na svete, ale ze vseho zisku vsech smartphonu na svete ma Apple pres 85% !!!(presneji to nejsou pouze smartphony ale je to "mobile market" do ktereho se pocitaji veci jako iTunes a iCloud, jenze to je soucast veci)https://www.forbes.com/sites/chuckjones/2018/03/... ... Skoro nikdo tyto informace nevi, podle me to stoji za zamysleni.Nekdo umi, nekdo cumi.
To samozřejmě ví i malé děti, minimálně to vědí všichni kdo investují do akcii a je to hlavní důvod, proč Apple má tržní hodnotu jakou má. Apple je prostě typický leader ve svém oboru, který nekouká na konkurenci a jede si svou linku, vymyslí produkt, hodí ho na trh a vydělává. Ostatní jsou jenom ušmudlaní followeři, kteří následně okopčí to co Apple vymyslel a pak se s tím snaží uspět taky. Ovšem aby uspěli, tak musí bojovat nízkou cenou, nízká cena znamená malé marže nebo dokonce záporné marže, malé marže znamenají ve výsledku malé prostředky do R&D, malé prostředky do R&D znamenají, že nic převratného nevymyslí a musí čekat s čím opět přijde Apple, pak to okopírovat a vše se roztáčí v nové spirále, Apple se pakuje s novým produktem na velkých maržích, followeři bojují nízkou cenou a je vymalováno.
toto su internetove perly...
Individuální mobilita je dnes tak drahý špás, že aut je čím dám tím víc a i mladé rodiny auta mají a je nemálo rodin, kde jsou auta dvě a víc. Naopak, myslím, že individuální mobilita (alespoň u nás) nikdy nebyla dostupnější.
Nikdy nebyla dostupnejsi, co na tom, ze prumerne stari vozoveho parku se blizi 15 letum, proste zemsky raj to na pohled...
To nic nemění na tom, co jsem napsal. Stačí se kouknout na to, kolik bylo aut tak před 20-30 lety a kolik jich je dnes. A kolik auto tehdy stálo vzhledem k platům a kolik stojí dnes. Takže ano, auta jsou dnes mnohem dostupnější. Samozřejmě, takové Německo je na tom lépe, ale myslím, že ani my si nemáme moc co stěžovat. A těch 15 let stáří? Většina aut, co opravdu hodně jezdí, je mladších.
Art nás tu všetkých presvedčí, že to jediné a najlepšie el.auto je len Tesla. Takže žiadni rival, iba malá komplikácia pri toooolkych ks predaných Tesiel . Ale ja si myslím, že Tesla pomaly ale isto bude mať starosti navyše. Takto 4500usd / 1ks akcie veru nebude. Ani v r.2025.
"iba malá komplikácia pri toooolkych ks predaných Tesiel"No ono tech 5 tisic tesel za tyden je na urovni BMW 3. Ja jen tak pro predstavu jaky jsou to troskari.
To je pěkná blbost. 1) Poslední šesté generace trojky se za 5 let 2012-2016 prodalo 2 243 480 ks. Vyrábí se v deseti zemích.2) 85% procent tzv. "vyrobených" Modelů 3 nejde k zákazníkům, ale musí se předělat. Fakticky vyrobené nejsou.Takže žvaníš jako Musk.
Ak vnimas toto Porsche ako rivala pre Teslu, tak s tebou musim nesuhlasit. Ak si si vsimol Porsche planuje vyrabat 20 tisic tychto elektrickych aut za rok. Tesla Model 3 sa teraz robi 5-6 tisic kusov za tyzden a vyroba sa postupne navysi na 10 000 na tyzden. Naozaj to Porsche vnimas ako vaznu konkurenciu?
Má to být konkurence (nebo odpověď) na model S a ne na model 3. A stran počtu vyrobených kusů... Porsche vyrábí a úspěšně prodává i spalovací Panameru (mimo jiné modely, samozřejmě), takže nemusí na rozdíl od Tesly v takovém počtu vyrábět EV a stejně je ziskové.
Taycan je velkostne skor podobny TM3. Je fajn, ze ho idu vyrabat, drzim im palce, ale konkurencia to nie je prave kvoli tym malym cislam, rast Tesly to nema sancu ohrozit. Ak pride Audi s autom za 45 tisic a budu chciet predat aspon 100 000 kusov, potom budeme moct hovorit o konkurencii.
Vycházel jsem z článku, ale možná máš lepší informace, já právě mel za to, že Taycan bude velikostně zhruba jako Tesla S. A konkurence to bude každopádně, bez ohledu na počet vyrobených kusů, každé EV v této velikosti bude konkurencí pro Teslu S. Klasický výrobce má výhodu, že vyrábí i něco jiného než jenom EV, Tesla nemá jinou možnost jen chrlit EV, aby se (možná někdy) dostala do zisku. Toto má klasický výrobce už pořešené a EV jsou pro něj jenom jako doplněk. A klidně vyčkává (rozuměj vyrábí méně) na tu správnou příležitost, kdy EV bude mít smysl. Pokud ta doba nastane, tak finance a kapacity na to má, otázka je, jak to bude s baterkami. A pokud taková doba nenastane, tak se nic neděje, ale Tesla to odnese.
Po chvilkovém nárůstu způsobeném Elonovým tweetem, kdy se cena pohybovala kolem 380 USD už se to zase uklidnilo a aktuálně je cena 305 USD/akcii. Zřejmě důsledek jeho upřímného rozhovoru pro NYT minulý týden, těžko říct.
Zcela jistě se to neuklidnilo a uklidnit se to ani nemůže, protože hodnota akcií Tesly nemá dno. Nemá žádný rovnovážný stav, kam může bezpečně padnout. Jako relativně stabilní se mi jeví hodnota okolo 150$.Tesla je zcela brutálně nadhodnocený malovýrobce s nevyrovnaným cashflow. Jeho hodnotu tvoří slepá důvěra v Muska a víra v budoucí zisk. Naruš tuto víru, a je konec.Osobně jsem na blížící se konec Tesly vsadil mojí zatím největší investicí při hodnotě akcí 378$. Stávajících 305$ představuje největší krátkodobý zisk, který jsem na akciích udělal. A pevně věřím, že tohle není dno - tipuji pokles na 240$.
Opravdu nevim, nevim, zda bych mel odvahu predpovidat budoucnost.Zrejme mas pravdu, ze podstatnou cast ne-li vetsinu hodnoty akcii predstavuje vira v budouci zisky. Ze jednou prestane burziany bavit bezduvodne prihazovat, je nad Slunce jasnejsi. Otazkou tedy neni zda, lec kdy.Tesla prozatim negeneruje zisk a otazkou je, zda kdy vubec bude. Na druhou stranu mimo jine drzi Tesla take zajimave patentove portfolio, ktere predstavuje jistou hodnotu. Nejvetsi otazkou ovsem je, jak se dokaze Tesla prosadit proti zavedene konkurenci v odvetvi, ktere je sice na jedne strane hodne kompetitivni, lec zaroven funguje s hodne malymi ziskovymi marzemi. Skutecne nekdo veri, ze si Tesla bude moci i nadale dovolit byt technologickym leadrem EV trhu, spotrebovavajice obrovska kvanta penez, pri stejne malych marzich jako maji bezni masovi producenti? Na jakou cilovou skupinu zakazniku vlastne Tesla miri?Clovek muze hledat dalsi a dalsi duvody proc Tesla nemuze uspet. Jenze to Apple v 90. letech take ne, protoze byl na dne a zadna zarna budoucnost se pred nim tehdy nejevila. A kde je dnes? Tesla muze, ale take nemusi, by dalsi bilionova firma.
Tesla ma dva trunfy, a to ikdyby auta prestala vyrabet uplne, sit Superchargeru, coz je dnes nejhodnotnejsi sit nabijecich stanic na svete, a pak vlastni kapacity na baterie, tedy neco co jinym automobilkam schazi a kvuli tomu znacne omezuji rocni produkci svejch BEV, kdyby nekdo ted nabidl treba Hyundai dodavky baterii, tak je jiste vezmou, protoze to co jim dnes doda LG proste nepokrejva zajem zakazniku a tak se na jejich BEV proste ceka i vic nez roka to jeste Cina nerekla zdaleka posledni slovo, az tam zase zprisni limity a bude potreba zase vice BEV, tak zbytek sveta bude tech baterii postradat jeste vic, obycejme lionky jsou dnes cennej artikl kde se cena drzi prave proto ze poptavka previsuje nabidku:-Dmimochodem, vsichni vime kdy az byl krach u GM a s jak silenym dluhem to bylo, temer 10 let nez se zacalo neco dirt a s dluhem prez $50 miliard
Ano, síť SC je obrovská výhoda Tesly, proto i ostatní výrobci něco podobného (a výkonnějšího) začínají budovat:http://www.hybrid.cz/sit-ultrarychlych-nabijec... ... Ale ten náskok Tesly tam je...
Spalovaci automotive az na premiovky nejen nizsi marze ale i velmi konzervativni. Jinak proti konkurenci se snazi Tesla nabizet vlastni baterie, chargery, solarni technologie. V dnesni konzumni 'socialni' fake dobe tezko predvidat dalsi vyvoj...
Vynechali jste tu informaci, ze Elon taky řekl, ze pokud má Tesla sloužit k tomu, aby zavedené automobilky začali vyrábět kvalitní elektro vozy ve velkém množství, tak splnila svůj účel, mimo to, jestli se nepletu, vystavil na net některé technické řešení vozu Tesla, aby se zavedena konkurence inspirovala a začala konečně vyrábět
Nevynechali. Byla tu diskuse o hodnote akcii.Jak se tato informace promitne do ceny akcii? Respekltive, kolik byste byl vy ochoten zaplatit za to, ze Tesla primela ostatni vyrobce neco delat? Podle meho nazoru se to promitne spise do ceny akcii tech ostatnich vyrobcu.
No to je možná ono, on Elona asi zajímá i reálný dopad Tesly na budoucnost, než aktuální cena akcii na burze. Nic proti, mě je ten přístup sympaticky, otázka samozřejmě je, proč s takovým přístupem jít s akciemi na trh, ale ta změna v myšlení automobilek je zkratka jen díky němu.
Souhlas.Tím uklidněním jsem myslel to chvilkové "vystřelení" k 380 a následný pokles zase do obvyklých mezí.
Teď jsem se kouknul na premarket a dal chladit Moëta.Tipuju, že Musk hodí ručník okolo těch 240$
Musk hodi rucnik??? To myslis ako vtedy ked v 2008 zachranil Teslu aj SpaceX svojimi poslednymi peniazmi? Pri vsetkych tychto negativnych spravach okolo Tesly je akcia stale cez 300 USD. Som zvedavy co s nou bude ked dostanu TM3 marze tam kde ich chcu mat, ked budu vyrabat 8 tisic TM3 za tyzden, ked sa ohlasi zisk za Q3, atd atd...
Akcie po brutálním propadu jdou teď krátkodobě nahoru, protože my co Muskovi a Tesle nevěříme vybíráme zisky.
Sledujem kolko ludi vybera zisky a je to zatial velmi malo, ty si svoje zisky vybral? Ja som dlhodoby investor, ak by som dnes (pri cene 318) vybral zisk, tak na kazdy dolar by som vybral 1.35 Usd, ako si na tom ty?
Celkově za tento rok se mi to přesně nechce počítat, ale od oka těsně pod 1.5$ Včera jsem uzavřel pozici při 302$ a počkám, až Musk zase začně twitterovat nebo ho obviní. Pokud neklapne ani jedno, těším se na září :)
Som myslel, ze si chcel cakat do 240...
Přehodnotil jsem to. Posílím dnes pozici.
Runner, zazracne si uz vystihol dva krat vrchol a dva krat dno. Az mi to je podozrive, hlas kedy otvaras a kedy zatvaras poziciu v den ked to robis, nie ked az akcia vyleti alebo padne...
Ale no tak.... Pokud se podíváš do historie komunikace, vždy jsem až na výjimky psal o budoucnosti, nikoliv minulosti. O jarnim propadu jsem psal nejmíň 14 dní předem, najdi si to. Strop ani dno jsem netrefil přesně bohužel nikdy. Ani 378 teď nebylo přesně, prostě jsem chtěl otevřít pozici při překročení 375, protože jsem tipoval strop mezi 375 a 400, když to sám Musk tak hezky zastropoval na 420.A omlouvám se, pokud někde investuji, neběžím se sem hned svěřit.
v poho, ak to tak je, neostava mic nic len pogratulovat, dva krat si sa velmi priblizil aj stropu aj dnu, takze gratulacia, dufam ze aj ty mne pogratulujes, ked to pojde na 500, 600 USD a viac...B-]B-]B-]
Jinak by mě zajímal tvůj názor, zda lze výrobek s nedodělkem bránícím v dodání klientovi a který je nutné přepracovat, vykázat jako vyrobený.
Elonovi sa musia taketo veci prepacovat aj ked nie su uplne kosher. Funguje takto uz roky, precitaj si o nom knihu. V tomto pripade mu islo o to dokazat, ze tych aut vie vyrobit 5000. Z mojho hladiska to bolo zbytocne, ale takto on funguje, vzdy prezentuje realitu krajsiu ako v skutocnosti je, ale vzdy nakoniec veci dotiahne do konca. Tuto jeho vlastnost mozu shortery vyuzit kratkodobo ale z dlhodobeho hladiska sa podla mna popalia (ako vzdy doteraz)...
Prezentovat realitu lépe než je, je eufemismum pro lhaní. Musk strašně lže. Znova jsem se podíval do podrobných čísel a je evidentní, že Tesla je na konci sil. Neplatí závazky dodavatelům, aby účetně zpomalila pokles hotovosti, dluhy splácí jen ty, kde počítá s dalším úvěrem ve stejné výši. Lže o objemu produkce. Musk je psychicky úplně rozložený a vytírá si pr**l s investory, včetně tebe: https://www.tesla.com/blog/staying-public... Je to smutný pohled. Bankrot si opravdu zaslouží.
Najdi clanok na internete, ze neplati, myslim, ze si mylis dojmy a pojmy, len nejaky dodavatelia sa boja, ze prestane platit, ale vsetci s nim chcu spolupracovat dalej...
Samozřejmě, pokud to takto dopadne, nemám problém ti pogratulovat a přiznat můj omyl. Hodně štěstí. ;-)
Ano ale v porovnání s pozicí na 378 držím dál jen malou část, stejnou jako minule při 305. Pokud se žvanil zase nerozjede, to bych si nenechal ujít. Ale oni ho teď budou držet v kleci, tak se to určitě trochu uklidní. Do dalšího průšvihu. Nejpozději v září... :)
je ti jasne ze cim niz ted cena pujde, tim mene je to bude stat diky akcionarum co to nevydrzej a prodaj? tech puvocnich cca $20 miliard ktere na to mel dat investor tak mozna nakonec bude mnohem min, ani bych se nedivil kdyby navisoval svuj podil sam Muskna udrzeni Tesly ma Musk dost kamaradu kteri po Tesle touzej a jiz v minulosti mu za ni nabizeli nasobne vic nez byla tehdejsi hodnota Tesly
Znáte to přísloví o šakalech a karavaně?:-D
Ne.
A nemohla by jezdit raději elektrická auta po městě a po okruhu benziňáky. Jaký přínos má vlastně el. auto pro majitele?
Pro tebe žádnej.
I tam budou brzo vadit a spoust lidí bude moc, ty auta oprašovat leda doma v garáži.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.