Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Chystaný elektromobil a označovaný rival Tesly Model S od Porsche se stále prohání po Severní smyčce Nürburgringu a najíždí cenné testovací kilometry. Rychle a tiše.

Neslyšet od rychle jedoucího Porsche zvuk motoru se může nadále jevit trochu podivné, ale taková budoucnost je u německé značky již částečně za dveřmi. Prototyp elektromobilu Taycan byl nyní opět zachycen na Nordschleife a kromě hvízdání pneumatik projevoval své schopnosti tiše, jak se u plně elektrického modelu patří.

Model je pořád ještě zamaskován, ačkoliv máme dobrou představu, jak bude produkční verze dřívějšího konceptu Mission E vypadat. Na prototypu jsou pak stále vidět falešné rámečky koncovek výfuku. Věříme, že se pouze jedná o pozůstatek starší formy maskování elektrického modelu a sériový Taycan se této zbytečnosti nakonec zbaví.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 441 kW (600 koní) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 294 kW (400 koní).

Model bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km.

O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně. V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků