Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Chystaný elektromobil a označovaný rival Tesly Model S od Porsche se stále prohání po Severní smyčce Nürburgringu a najíždí cenné testovací kilometry. Rychle a tiše.

Neslyšet od rychle jedoucího Porsche zvuk motoru se může nadále jevit trochu podivné, ale taková budoucnost je u německé značky již částečně za dveřmi. Prototyp elektromobilu Taycan byl nyní opět zachycen na Nordschleife a kromě hvízdání pneumatik projevoval své schopnosti tiše, jak se u plně elektrického modelu patří.

Model je pořád ještě zamaskován, ačkoliv máme dobrou představu, jak bude produkční verze dřívějšího konceptu Mission E vypadat. Na prototypu jsou pak stále vidět falešné rámečky koncovek výfuku. Věříme, že se pouze jedná o pozůstatek starší formy maskování elektrického modelu a sériový Taycan se této zbytečnosti nakonec zbaví.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 441 kW (600 koní) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 294 kW (400 koní).

Model bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km.

O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně. V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 8 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků