Základem Macanu EV se stane nová platforma PPE (Premium Platform Electric) umožňující pohon všech, nebo jen zadních kol. Zdroj: Porsche

Základem Macanu EV se stane nová platforma PPE (Premium Platform Electric) umožňující pohon všech, nebo jen zadních kol. | Zdroj: Porsche

Při vývoji využil tým četné poznatky z Taycanu. Porsche

Při vývoji využil tým četné poznatky z Taycanu. | Porsche

Macan dostane pro každou nápravu jeden trvale buzený elektromotor, ale jeho koncepce je výrazně vylepšená. Zdroj: Porsche

Macan dostane pro každou nápravu jeden trvale buzený elektromotor, ale jeho koncepce je výrazně vylepšená. | Zdroj: Porsche

Inženýři navrhli nové uspořádání magnetů a použili karbid křemíku místo křemíkových polovodičů. Zdroj: Porsche

Inženýři navrhli nové uspořádání magnetů a použili karbid křemíku místo křemíkových polovodičů. | Zdroj: Porsche

Výsledkem je výkon 603 koní doprovázený 1000 N.m točivého momentu. Zdroj: Porsche

Výsledkem je výkon 603 koní doprovázený 1000 N.m točivého momentu. | Zdroj: Porsche

Automobilka zatím tají přítomnost funkce krátkodobého navýšení výkonu „overboost“ jako v Taycanu Turbo S. Porsche

Automobilka zatím tají přítomnost funkce krátkodobého navýšení výkonu „overboost“ jako v Taycanu Turbo S. | Porsche

Energie bude čerpána za 100kWh akumulátoru, který bude díky 800V platformě PPE možné nabíjet výkonem až 270 kW. Zdroj: Porsche

Energie bude čerpána za 100kWh akumulátoru, který bude díky 800V platformě PPE možné nabíjet výkonem až 270 kW. | Zdroj: Porsche

Kolik na něj Macan EV ujede, zatím není známo, ale 93kWh baterie vystačí Taycanu na 484 kilometrů. Porsche

Kolik na něj Macan EV ujede, zatím není známo, ale 93kWh baterie vystačí Taycanu na 484 kilometrů. | Porsche

Díky umístění elektromotoru, co nejdál na zadní nápravě, se podařilo dosáhnout poměru rozložení hmotnosti 48:52 pro maximalizaci trakce. Zdroj: Porsche

Díky umístění elektromotoru, co nejdál na zadní nápravě, se podařilo dosáhnout poměru rozložení hmotnosti 48:52 pro maximalizaci trakce. | Zdroj: Porsche

Macan EV se stabe prvním vozem značky využívajícím dvouventilové tlumiče umožňující nezávislé nastavení regulované managementem aktivního podvozku. Zdroj: Porsche

Macan EV se stabe prvním vozem značky využívajícím dvouventilové tlumiče umožňující nezávislé nastavení regulované managementem aktivního podvozku. | Zdroj: Porsche

Změní se i rozměry pneumatik a vrcholné verze dostanou na zadní nápravu elektronicky řízený diferenciál. Foto: Vladimír Kadera

Změní se i rozměry pneumatik a vrcholné verze dostanou na zadní nápravu elektronicky řízený diferenciál. | Foto: Vladimír Kadera

Macan EV bude také mrštnější díky natáčecí zadní nápravě v rozsahu 5 stupňů při rychlostech do 80 km a o 15 % zvýšenému úhlu natočení volantu. Foto: Vladimír Kadera

Macan EV bude také mrštnější díky natáčecí zadní nápravě v rozsahu 5 stupňů při rychlostech do 80 km a o 15 % zvýšenému úhlu natočení volantu. | Foto: Vladimír Kadera

Při vývoji využil tým četné poznatky z Taycanu. Porsche
Macan dostane pro každou nápravu jeden trvale buzený elektromotor, ale jeho koncepce je výrazně vylepšená. Zdroj: Porsche
Inženýři navrhli nové uspořádání magnetů a použili karbid křemíku místo křemíkových polovodičů. Zdroj: Porsche
Výsledkem je výkon 603 koní doprovázený 1000 N.m točivého momentu. Zdroj: Porsche
12
Fotogalerie

Elektrické Porsche Macan odhaluje techniku. Nabídne 603 koní, 1000 N.m a natáčení zadní nápravy

Vývoj elektrického Macanu dal týmu hodně práce. Odměnou mu bude silný hráč v segmentu.

Porsche zanedlouho dosáhne dalšího historického milníku. Už od loňského roku víme o probíhajícím vývoji plně elektrického Macanu, s nímž značka poprvé vstoupí do bezemisního segmentu výkonných SUV. Právě dynamická SUV umí Porsche velmi dobře, a tak není divu, že i s Macanem v tomto ohledu míří na vrchol třídy.

Základem Macanu EV se stane nová platforma PPE (Premium Platform Electric) umožňující pohon všech, nebo jen zadních kol. Druhá varianta vstupuje do hry pouze za účelem úspory energie, kdy jede vůz v uvolněném tempu.

Při vývoji využil tým četné poznatky z Taycanu. Macan dostane pro každou nápravu jeden trvale buzený elektromotor, ale jeho koncepce je výrazně vylepšená. Inženýři navrhli nové uspořádání magnetů a použili karbid křemíku místo křemíkových polovodičů. Díky tomu se snížily ztráty v pulzních měničích motorů.

Výsledkem je výkon 603 koní doprovázený 1000 N.m točivého momentu. Automobilka zatím tají přítomnost funkce krátkodobého navýšení výkonu „overboost“ jako v Taycanu Turbo S. Energie bude čerpána za 100kWh akumulátoru, který bude díky 800V platformě PPE možné nabíjet výkonem až 270 kW. Kolik na něj Macan EV ujede, zatím není známo, ale 93kWh baterie vystačí Taycanu na 484 kilometrů.

Hodně práce se odvedlo také na podvozku. Díky umístění elektromotoru, co nejdál na zadní nápravě, se podařilo dosáhnout poměru rozložení hmotnosti 48:52 pro maximalizaci trakce. Macan EV se stane prvním vozem značky využívajícím dvouventilové tlumiče umožňující nezávislé nastavení regulované managementem aktivního podvozku. Například ve vysokých rychlostech se zmenší světlá výška pro lepší aerodynamiku.

Změní se i rozměry pneumatik a vrcholné verze dostanou na zadní nápravu elektronicky řízený diferenciál. Macan EV bude také mrštnější díky natáčecí zadní nápravě v rozsahu 5 stupňů při rychlostech do 80 km a o 15 % zvětšenému úhlu natočení volantu.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud