Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

51 komentářů

iPace
17. ledna • 9:34

hosi, ti z vas co napisou ze je to drahe, tak na ty automobilky necilej, na vas cilej s levnejsima modelama, popripade s zadnym modelem pokud je vase vidina ze za to date pod 300k ;-) predpokladam ze vetsina z tech co remcaj nad cenou a maj potrebu svetu zdelit ze by za to nedali vic nez sumu XXX, tak zrejme jezdi v ojetem aute ktere jako ojetinu kupovali, coz?

Jan
15. ledna • 9:50

Ale jo,koupil bych to,ale tak za 280 tis.víc bych nedal...Zrovna tak motorky,skútry na elektriku,neví co by za to chtěli a dojezd mizérie,jako tady:-(

Petr
16. ledna • 20:01

A za tu fosilni 2008 v plny palbe a automatu co stoji 700 000 bys dal kolik? Asi vic nez 280 tipuju te tak na 350 ale za to by ti ji taky neprodali tak proc poukazujes jenom na drahotu EV?

Marek71
17. ledna • 9:04

Fosilní 2008 v plné palbě stojí dle konfigurátoru od 650 000. Plná palba v elektrice je od 925 000 KČ. Pak je možnost doplňků jako panorama, indukční nabíjení, kola, atd... cca. stejné u obou typů.

Petr
17. ledna • 11:23

No musela by se rozklicovat konkretni plna palba fosilu a taklad EV 2008.EV ma jiz neco v zakladu co u fosilu az v plny palbe. Myslim ze realny rozdil je dob150 000 ale i kdyby to bylo tvych + - 200 000 tak 1 km EV jen na palivu dela usporu 1 Kc takze po ri najezdu 200 000 uz nyni stoji EV stejne a to vubec nepocitam naklady na servis, brzdy, vyfuky, turba atd. Proste na to ze jsme na zacatku se to srovnava velmi rychle.

Marek71
17. ledna • 11:41

Ne, reálný rozdíl konkrétně u výbavy GT je právě těch 275 000 KČ, jak jsem uved. Vycházím z konfigurátoru a ze stejné výbavy GT, která obsahuje stejné prvky jak pro fosilní tak pro el. verzi. Klidně si to rozklíčuj. Nebavím se o základu EV versus fosil v plné výbavě, bavím se o stejné plné výbavě GT jak u fosilu, tak u EV.Takže ten rozdíl není žádných +- 200, ale přesně 275 000 KČ. Ta úspora pak přijde až s nájezdem kolem 250-300 tisíc, což teda nevím, jestli uživatel tohoto typu auta s tím kdy najezdí.Ale to je jedno, šlo mi jenom o to poukázat na tvou nepřesnost. Spousta lidí si tu elektrickou 2008 koupí, i když to ekonomicky nedává smysl, prostě pro ten pocit, pro ten komfort a výhody, které jim EV přinese.

elektrifikovany
15. ledna • 12:23

Jako druhe auto do rodiny by to zrejme slo. Lec vzhledem k te cene si vetsina lidi jeste dalsi auto na delsi trasy uz poridit nemuze. A roli jedineho auta to nezastane.

Karel
15. ledna • 16:47

Já mám příjem cca 52000,- měsíčně a mám jedno nové benzín a druhé diesel staré 14 let a tak tak to dám,tohle je moc drahé,nebo bych musel vydělávat od 70 výše...:-/

Adamantium
15. ledna • 8:48

Pokud chci male auto do mesta, nebudu ho kupovat za mega. To bych s tim musel nalitat statisice km, aby se to vyplatilo. A mimo mesto? Zajimalo by me, zda to v zime dojede Olomouc - Praha bez dobijeni :-D

Marek71
15. ledna • 9:07

Člověče... je to 280 km, takže v zimě po dálnici spíš ne. Teda, pokud člověk pojede po dálnici tak, jak se po ní normálně jezdí. Když pojede jako trotl a bude se držet mezi kamiony, nebude si topit, tak to možná dá. Jinak 15-20 min. pauza u Vystrkova na dobití.

mrazik
15. ledna • 9:48

Ta pauza bude mnohem delsi, spise 40 - 60 minut.

Marek71
15. ledna • 9:54

Pokud použije tu 150 kW nabíječku od EON, auto umožňuje 100 kW, tak pokud 80, tak za 15-20 minut dobije 20-25 kWh a to mu do Prahy postačí v pohodě.

pepa
15. ledna • 10:28

S takovým nabíjením by ale pak baterka dala pěkně brzo pápá lálá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
15. ledna • 10:44

Však taky to je auto do města a okolí. Předpokládá se, že drtivá většina dobíjení bude probíhat doma na pomalém AC wallboxu a klidně jenom do 80-90%. Takovéto dlouhé cesty s nutností rychlodobíjení budou pro toto auto výjimkou.

Kankunen
15. ledna • 8:47

Není žádný problém, EV se vůbec nemusí dotovat. Stačí uvalit 300% daň na spalováky a PHM zdražit na stovku za litr. Žebrota bude jezdit autobusem , bohatší nebudou jezdit i na záchod a bude v lednu krásně bílo.

Mirek
15. ledna • 20:48

A jak bys to nazval, zdanění něčeho ve prospěch něčeho jiného? Není to náhodou dotace? Nebo kde si myslíš, že se berou peníze na dotace, někde se líhnou, nebo je to forma podpory z daní?
Evidentně máš problém s lidmi, kteří nevydělávají dle tvých představ, ale když pro tebe dělají nepopulární práce, tak s tím problém nemáš a o žebrotě jím raději nic neříkáš, ať nedostaneš náhodou po nevymáchané papuli. :-D

ACZ
16. ledna • 10:56

Asi nezáleží jak to nazvete, ale co to je. A dotace to skutečně nejsou. Daň opravdu není a nikdy nebyla ani nebude dotace.Můj postoj je známý, jakékoliv dodate kompletně zlikvidovat, zrušit. Ukončit toto ekonomické šílenství. Čím dřív, tím lépe.

Adamantium
15. ledna • 8:50

Tak tak. Pokud se nejaka technologie ci odvetvi neumi prosadit, muzeme druhou alternativu zakazat nebo brutalne zdanit. To by tak, soudruzi, hralo, abychom tu petiletku nesplnili!

Mirek
15. ledna • 20:40

„A pětiletku splníme, kdybychom ji měli plnit deset let!" ;-)

ACZ
15. ledna • 8:41

To si raději přidám 300K a mám vlastně sporťák s krouťákem 500 Nm, z nuly na 100 za 5,6 (to dá až BMW3 s paketem v ceně 1,5mil), kompletní elektronickou výbavou a asistenty.Tedy Tesla model 3. Proč tehle Peugeot? Proč klasický spalovák narychlo doplněný o baterii a zlínovatělý na maximum? To je elektromobil? To je z nouze ctnost. Typická evropská nuda v Brně a neschopnost.

Čuráček
15. ledna • 9:37

Tesla 3 má fakt zrychlení 5.6 sekundk? Myslel jsem že daleko méně.

therion6
15. ledna • 14:21

verze long range 5.6s
verze performance cca 3s

Marek71
15. ledna • 14:32

Ne, špatně... správně je:
Standard range: 5,6s
Long range: 4,6s
Performance: 3,4sAlespoň teda dle specifikací na webu Tesla CZ a pro verze, co jsou pro CZ trh dostupné,

Marek71
15. ledna • 9:30

Rozdíl je přes 400 tisíc, ne 300. A to už je dost, nehledě na to, že jsou to úplně jiná auta, velikostí i zaměřením. Nelze je srovnávast, jenom proto, že obě jezdí na elektřinu.Ale jinak, samozřejmě, souhlas s tím, že je to drahé. Ale není to spalovák doplněný o baterku. Je to nová platforma (používá ji i Corsa), která byla postavena tak, aby umožňovala zástavbu spalováku i elektriky, příp. kombinace - PHEV.

ACZ
16. ledna • 10:53

Nesouhlas bez komentáře. Sorry jako.

Marek71
16. ledna • 11:04

S čím? Že rozdíl je přes 400 tisíc? Nebo že Corsa/P208 je nová platforma? Protože obojí je fakt.

Kankunen
15. ledna • 9:06

Na Tesle je jasně poznat, kde se ty peníze ušetřily a nikdo jiný než Musk nedokáže prodávat 8 let auta s obrovskou ztrátou.

ACZ
16. ledna • 10:50

Musk ale neprodává Tesly se ztrátou. Marže na vozy Tesla je aktuálně cca 22%, Muskův cíl je 25%. Což je mimochodem víc, než má třeba Porsche, pro srovnání VW má marže pod 10%.Ztráty Tesly nejsou způsobené prodejem aut pod nákladovou cenou, ale obrovskými a ještě nějakou dobu nekončícími investicemi. Uvědom si, že staví globální automobilku na celosvětové úrovni úplně od nuly.

mpolan
16. ledna • 18:09

Pst, kazíš jim jejich svatou válku.

Freddka
15. ledna • 9:17

Nikdo jiny (zadna firma v oboru) nepostavil raketu, co zase pristabe. Proc? Protoze vsichni co staveli rakety byli stastni, ze muzou postavit co nejdrazsi raketu pokazde znovy a znovu.
Ted to maji blby.Nikdo jiny (zadna firma v oboru) nezacala vyrabet elektricka auta. Proc? Protoze jsou vsichni zcela spokojeni s tim, jak jsou veci ted, meli svuj neohrozeny business co sype hromadu penez a nemaji zajem neco menit.
Ted to maji blby.A ze prej jsou ve ztrate - hele udelej novou automobilku z niceho, postav fabriky na auta a na baterky, udelej je autonomni ... a udelej to teda bez pujcky, kdyz to umis.

klaksonek prasil
15. ledna • 11:12

Nikdo jiny (zadna firma v oboru) nez Elon Musk si nedovolil pri tak velke a tak dlouhodobe ztrate natolik bezskrupulozne lhat (a to predevsim investorum), ze vse je v naprostem poradku a ze "dale jen sama pozitiva a socialni jistoty". Nejlepsi na tom je, ze Elon Musk je obecne povazovan za genialniho vizionare. Ono se mu to hezky sni, kdyz ty jeho napady financuje nekdo jiny - napriklad akcionari Tesly.Svet je ovsem plny lidi, kteri maji genialni napady a kdyby jim je nekdo jiny zafinancoval, jen bychom koukali, co vse by dokazali. Potiz je v tom, ze jen malokdo je takovy excentricky egoista a soucasne nezodpovedne blaznivy komediant jako Musk. Takze vazne jen malokdo ma sebevedomi pustit se do tak beznadejne akce, jako konkurovat mnoha gigantickym koncernum na jejich vlastnim pisecku a jeste mist dost sebeduvery, ze to dobre dopadne. (I kdyz ona je vlastne otazka, co to "dobre dopadne" vubec znamena.) Toto povazuji spise za diagnozu nez za vizionarstvi.Ve skutecnosti ovsem Musk neprisel s nicim novym. Ani to jeho vizionarstvi na dluh neni zadny vynalez. Jen namatkou takovy Otto Diesel byl i v tomto pred nim.

Freddka
20. ledna • 7:34

Ano a ted mi vysvetli - kdyz to tomu Muskovi tak nejde, proc ma uz ted na obezne draze nejvetsi mnozstvi satelitu? A proc ma v soucasnosti automobilku s nejvyssi hodnotou ze vsech automobilke v USA?Ono na rom, co rikas, je hodne pravdy. Ale tohle je taky pravda.

Kankunen
15. ledna • 11:33

Dokázal dokonce nevydělat, když měl monopol, protože prodával milion pod cenu auta. Mezitím konkurence se cpe na Muskův píseček.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
16. ledna • 20:12

Zatim je to cpani konkurence na jeho pisecek dost zoufale. Vesmes auta postaveny na fosilnich vozech. A kyz nekdo udela EV od podlahy tak je to e tron se spotrebou 20 kwh/100. Jediny co se blizi Tesle je ID ale to je samozrejme nizzsi trida co se tyce velikosti a stylu takze to taky neni konkurence. Byl bych rad kdyby mela Tesla konkurenci ale na tenhle rok to jeste nevypada.

Marek71
17. ledna • 9:07

Audi e-Tron není udělané od podlahy jako EV. To je až ID.3 a bude další Audi e-Tron spaceback, nebo jak se to bude jmenovat. A bude to na platformě jako je Taycan, což je nová plně elektrická platforma, podobně jako MEB pro ID.3.

Petr
17. ledna • 11:28

Diky za info. S tim e tronem jsem zil v omylu. O to veci je propast mezi Teslou a zabehlejma automobilkama

Kankunen
15. ledna • 9:51

A Peugeot dělal kola, motorky, vyráběl železo, mlýnky na pepř a taky střelivo.

mrazik
15. ledna • 9:46

EV nikdo nevyrabel , protoze se jejich vyroba nevyplati. Automobilky nemaji problem vyrobit auto na elektrinu, ale neni dostatek zakazniku, aby se takovy vyroba vyplatila. Vyrobci automobilu tu jsou za ucelem zisku pro sve akcionare.

Tommy
15. ledna • 16:22

No to snad nech na těch akcionářích. Zatím je Tesla nejdražší americká automobilka historie. Akcionář může vydělat i na podniku v trvalé ztrátě. Pokud od něj někdo koupí akcie dráž, než je koupil on. A to se zatím u Tesly perfektně daří. Na rozdíl např. od Fordu, který setrvale padá...

Čuráček
15. ledna • 9:39

Elektrická auta se vyrabějí sto let. Dávno před teslou to dělal třeba nissan. Proč takhle blbě lžeš?

mrazik
15. ledna • 9:44

EV tu byli dokonce drive nez auto na spalovaci motor, ale neosvedcili se proti spalovakum. Historie se jen opakuje, nic vic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
16. ledna • 19:50

Fakt budete porovnavat EV pred sto lety s olovenyma bateriema s dnesni technologii. Ty jo IQ turbodyzl

kari
15. ledna • 8:19

ÚÚÚžasný. Malý autíčko se drží pod milion. Chtělo by to oslavnou píseň.
Když to auto koupím v benzínu, tak za celý život toho auta, co ho budu mít, tolik neprojedu, aby se to vyrovnalo ceně elektra.
Pochopím cenu u "speciálu" jako je Toyota GR Yaris, ale ne u vysavače.

Petr
16. ledna • 19:55

Neco si o tom zjisti. Fosilni 2008 v plny palbe a automatu po sleve 650 000.Elektricky 2008 v plny palbe 780 000. Rozdil 130 000 tedy 20 % beres jako obrovsky? Jo vlastne ty jako vsichni porovnavas cenu EV s nejnizsi vybavou fosila v manualu..... A to u toho fosilu do roku prihodi rozpocitanou pokutu za emise a bude to stejne drahy.

Marek71
17. ledna • 8:59

Já tam vidím akční cenu za elektrickou 2008 v základní výbavě Allure 840 000 KČ. Pokud si nakonfiguruji benzinový 2008 ve výbavě Allure s automatem a nejsilnějším motorem, který je výkonem stejný jako to elektro, tak mě to vyjde na 520 000 KČ. To je rozdíl 320 000 KČ.Výbava GT Line u benzinu je za 560 000, pořád rozdíl 280 000 KČ oproti elektrice.

Petr
17. ledna • 11:33

Pisou o cenovem zvyhodneni od automobilky - 60 000 takze EV 780 000

Marek71
17. ledna • 11:49

Já četl v článku, že automobilka dává akční cenu a cena už po této slevě je 840 000. A ne, že z těto akční slevy dá ještě další slevu 60000, tak to asi nebude, ne?Každopádně, jak jsem psal, výbava Allure je u fosila s automatem a nejsil. motorem za 520. U EV verze je stejná Allure výbava za 840. Rozdíl 320. Pokud by to i bylo za 780 (pochybuji), tak ten rozdíl je pořád 260, co je hodně vzdáleno od těch 130, co jsi zmiňoval ty. Adruhá věc, u fosila jde vyjednat sleva z ceníku, nevím jak u EV. Ale budeme vycházet z ofiko cen, aby se to dalo srovnat.

stealth01
15. ledna • 12:28

Mohu vědět proč do toho pleteš ceny a peníze obecně? Někdo si kupuje elektro auto proto, aby ušetřil na pohonných hmotách? Podle mě je to spíše jen takový bonus.

kari
16. ledna • 8:33

Zrovna o tobě jsem si myslel, že jsi normální. Tuhle větu myslíš vážně? "Někdo si kupuje elektro auto proto, aby ušetřil na pohonných hmotách" . Samozřejmě že ne, proto všichni jezdí v osmiválcích, protože je spotřeba nezajímá a cena vlastně taky, dle tebe, proto skoro kde není parkovat, jak všude stojí ty RR, Bentley a podobně.

stealth01
16. ledna • 9:06

Myslím, ze jsem to napsal dost jasně. Kdyby byla priorita ušetřit, nemůžu jít do vstupní investice milion a výše.
Je to jen můj názor. Osobně mám příjmy dost zajímavé na to, aby mě spotřeba nezajímala a zajímá mě každé ušetřené deci.
Podle mě je důvod koupě elektromobilu mimo racionální uvažování. Člověk elektromobil kupuje na základě emocí a radosti z nej a ne proto, aby ušetřil na pohonných hmotách.

kari
16. ledna • 10:32

S tím tvým tvrzením dost nesouhlasí i spousta komentářů diskutujících na různých webech, kteří se ohání právě levným provozem. Jistě, že pokud to auto chtějí, tak počáteční investice pro ně nebude priorita, protože cena je často násobná oproti běžné verzi.

Doporučujeme

Články odjinud