Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Verze se spalovacími motory už do prodeje vstoupily a teď přichází k zájemcům v Česku i elektrické varianty modelů 208 a 2008.

Už také v Česku zavádí Peugeot do prodeje elektrický hatchback e-208, jehož koncernového sourozence Corsu-e stihl Opel vypustit mezi zájemce o chlup dříve. Se začátkem prodeje e-208 nicméně francouzská značka rozjíždí i prodej elektrického crossoveru e-2008. Oba Peugeoty (a ani Opel) se technikou neliší, cenovky jsou si také podobné a rovněž ve výbavě nenajdete zásadní rozdíly.

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Peugeoty e-208 i crossover e-2008 tedy používají elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, poháněna jsou přední kola a baterie s kapacitou 50 kWh má zajistit dojezd 340 km (WLTP) v případě e-208, respektive 310 km (WLTP) v případě e-2008. U veřejných rychlonabíjecích stanic lze dosáhnout 80% kapacity akumulátoru za 30 minut.

U e-208 se poté může zdát, že na trh přichází dražší než sourozenec Opel e-Corsa. U Peugeotu nicméně najdete v základní výbavě prvky, za které si u Opelu musíte dodatečně připlatit (například třífázová 11kW palubní nabíječka), proto o něco vyšší cenovka. Také Peugeot však se zavedením prodeje uvádí akční cenovky. Oba modely tak zvýhodňuje o 60.000 Kč.

Elektrický Opel Corsa-e má české ceny. Značná výhoda nemusí vydržet dlouho

Elektrický Opel Corsa-e má české ceny. Značná výhoda nemusí vydržet dlouho

Základní výbava e-Allure je pro e-208 a e-2008 identická. U hatchbacku začínáte na akční cenovce 810.000 Kč, zatímco crossover startuje na akčních 840.000 Kč. Standardně čekejte šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, balíček asistenčních systémů (rozpoznávání značek, varování před vybočením z pruhu, sledování únavy řidiče, automatické krizové brzdění), LED světlomety, multifunkční kožený volant, digitální přístrojový štít, 7palcový infotainment (s Apple CarPlay a Android Auto), elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci nebo hliníková 16palcová kola.

U e-2008 se poté objevuje i výbava e-GT Line (u e-208 není dostupná), která základní e-Allure rozšiřuje o přední full-LED světlomety včetně mlhovek s přisvěcováním do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, ambientní osvětlení interiéru, zatmavená zadní okna, sportovněji tvarovaná přední sedadla, černou stropnici, hliníkové pedály, černě lakovanou střechu a sportovněji střižené nárazníky e-GT Line. Takto vybavené e-2008 začíná na akční částce 880.000 Kč.

TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 100: Roztomilá dravost ještě zdaleka není vše

TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 100: Roztomilá dravost ještě zdaleka není vše

Vrcholem je nakonec výbava e-GT, se kterou vychází e-208 na minimálně 895.000 Kč, zatímco e-2008 startuje od 925.000 Kč. Tady čekejte v obou případech i adaptivní tempomat, asistent udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, 10palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup, zmíněné full-LED přední světlomety a zatmavená zadní okna, čalounění Alcantarou, vyhřívání předních sedadel, exteriérové doplňky e-GT (pro e-2008) a hliníková 18palcová kola (e-2008), respektive 17palcová (e-208). 

Ceníky obou elektromobilů jsou platné do odvolání, takže uvidíme, jak dlouho Peugeotu akční ceny vydrží. Při financování s Peugeot Finance navíc dostanete k vozům zimní pneumatiky zdarma.

Peugeot e-208 – technické údaje a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 100
Točivý moment [N.m] 260
Max. rychlost [km/h] 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neupřesněno
Kapacita akumulátoru [kWh] 50
Max. dojezd WLTP [km] 340
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] cca 30
Provozní hmotnost [kg] 1530
Akční cena e-Allure [Kč] 810.000
Akční cena e-GT [Kč] 895.000
Akční ceny jsou zvýhodněním 60.000 Kč pro všechny výbavy. Ceník platí do odvolání.
Peugeot e-2008 – technické údaje a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 100
Točivý moment [N.m] 260
Max. rychlost [km/h] 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neupřesněno
Kapacita akumulátoru [kWh] 50
Max. dojezd WLTP [km] 310
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] cca 30
Provozní hmotnost [kg] 1623
Akční cena e-Allure [Kč] 840.000
Akční cena e-GT Line [Kč] 880.000
Akční cena e-GT [Kč] 925.000
Akční ceny jsou zvýhodněním 60.000 Kč pro všechny výbavy. Ceník platí do odvolání.
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků