Zatímco těžké váhy mezi výrobci nejrychlejších sporťáků masivně elektrifikují, tvůrci Zondy, Huayry a Utopie s bateriemi nespěchají.
Ke značce Pagani neodmyslitelně patří velkoobjemové motory V12, vyvíjené společně s Mercedesem. Jak ale bude značka fungovat, až přijde čas elektromotorů? O tom promluvil Christopher Pagani, syn zakladatele Horacia. Webu TopGear.com prozradil, že práce na bateriovém sportovním modelu běží již od roku 2018 a pokračovat budou i nadále.
„Naším cílem je vytvořit něco lehkého. Když se podíváte na Pagani, vidíte, že společným rysem námi vyráběných vozů je nízká hmotnost. Při řízení musíte mít zvláštní pocit, který někdy můžete nazvat zábavou. Můžete to nazvat potěšením. Ale hmotnost je rozhodně naším prvním otazníkem. Takže pravděpodobně v dnešní době se stávajícími technologiemi nemůžeme vytvořit (elektrické) Pagani tak, jak bychom chtěli,“ vysvětluje. Samozřejmě tedy jde o baterie, které jsou na vůz dle filozofie značky při aktuálním stavu techniky příliš těžké.
Této technice se ale značka vůbec nebrání. „V elektromobilu se dá inovovat spousta úžasných věcí - my se inovací nebojíme,“ uvedl Pagani. Přechod na elektromobilitu vlastně nepovažuje za kdovíjak velkou či těžkou výzvu: „Jako rodinná značka nejsme pod tlakem, že bychom se do něčeho vrhali, pokud nejsme připraveni nebo o tom nejsme stoprocentně přesvědčeni. Máme před sebou dlouhou časovou osu chystaných vozů, ale pro nás, s objemy, které vyrábíme, je velmi příjemné, kde se nacházíme. Vždy jsme si naše (výrobní) čísla velmi hlídali. Nesledujeme trh ani módu. Chceme zůstat stabilní, protože nakonec máme přes 200 zaměstnanců. Chceme, aby se cítili bezpečně. Rozhodnutí, která děláme, děláme společně.“
Dále potvrdil, že značka hodlá pokračovat v partnerství s Mercedes-AMG: „Myslím, že musíte být slepí, abyste řekli "budu dělat věci sám, protože jsem lepší než ostatní." Pokud jste otevření, můžete získat zdroje úžasných komponentů, které jsou na míru vašemu vozu. Nepřebíráme věci z jiných vozů - vše je vyvinuto pro Pagani. Jak dlouho budeme mít V12? To opravdu záleží na tom, jak se budou vyvíjet předpisy. Víme, že pro malé výrobce je můžeme mít minimálně do roku 2035. Ale nebojíme se v budoucnu použít i jiné pohonné jednotky. Jen musíme vědět, jaká budou pravidla.“