Elektrické Nio ES6 ujede až 510 km. Číňané plánují rozšíření prodeje i do Evropy

Čínská značka Nio představuje svůj třetí produkční model v řadě. Také s novým elektrickým SUV ES6 má přitom ambice vkročit na trh Evropy.

Mladá čínská značka Nio pomalu rozšiřuje portfolio svých modelů a po elektrickém supersportu EP9 a velkém sedmimístném SUV ES8 představuje i středně velké pětimístné SUV ES6, které se rovněž drží čistě elektrického pohonného ústrojí.

Kromě stejného designového jazyku patrného na karoserii používá ES6 také stejnou platformu jako větší ES8. Nemění se proto ani konfigurace, kdy model pohání dvojice elektromotorů (jeden na každé nápravě) a energii zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový bateriový modul.

Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

ES6 bude nabízeno ve dvou specifikacích podle kapacity akumulátoru a výkonu motorů. Verze Standard nabídne pár elektromotorů o jednotlivém výkonu 160 kW (217 koní), čímž ES6 zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. V případě baterií o kapacitě 70 kWh mluvíme o dojezdu 412 km, s novým 84kWh modulem se však dojezd zvyšuje na 482 km.

Varianta Performance pak dostává na přední nápravě elektromotor o výkonu 240 kW (326 koní), zatímco na zadní nápravě najdete jednotku o síle 160 kW (217 koní). Výsledkem je zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy a dojezd s 84kWh modulem až 510 kilometrů. Maximální rychlost je limitována na 200 km/h.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Uvnitř si ES6 také vypůjčuje architekturu většího ES8, tudíž zde nechybí jednoduchá palubní deska, před řidičem digitální přístrojový štít a celý středový panel zastává velký dotykový displej infotainmentu. Níže na vyvýšeném tunelu se už nachází pouze hrstka klasických tlačítek a otočný volič „převodovky“.

Nio již v Číně spouští objednávky a novinka začíná na ceně v přepočtu 1,2 milionu korun. Značka však již dříve oznámila, že po zavedení nabídky v Číně má zájem své působení rozšířit i na trhy Evropy a USA. V plánu už je mimochodem i čtvrtý model, tentokrát elektrický sedan, který má přijet příští rok.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků