Elektrické Nio ES6 ujede až 510 km. Číňané plánují rozšíření prodeje i do Evropy

Čínská značka Nio představuje svůj třetí produkční model v řadě. Také s novým elektrickým SUV ES6 má přitom ambice vkročit na trh Evropy.

Mladá čínská značka Nio pomalu rozšiřuje portfolio svých modelů a po elektrickém supersportu EP9 a velkém sedmimístném SUV ES8 představuje i středně velké pětimístné SUV ES6, které se rovněž drží čistě elektrického pohonného ústrojí.

Kromě stejného designového jazyku patrného na karoserii používá ES6 také stejnou platformu jako větší ES8. Nemění se proto ani konfigurace, kdy model pohání dvojice elektromotorů (jeden na každé nápravě) a energii zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový bateriový modul.

Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

ES6 bude nabízeno ve dvou specifikacích podle kapacity akumulátoru a výkonu motorů. Verze Standard nabídne pár elektromotorů o jednotlivém výkonu 160 kW (217 koní), čímž ES6 zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. V případě baterií o kapacitě 70 kWh mluvíme o dojezdu 412 km, s novým 84kWh modulem se však dojezd zvyšuje na 482 km.

Varianta Performance pak dostává na přední nápravě elektromotor o výkonu 240 kW (326 koní), zatímco na zadní nápravě najdete jednotku o síle 160 kW (217 koní). Výsledkem je zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy a dojezd s 84kWh modulem až 510 kilometrů. Maximální rychlost je limitována na 200 km/h.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Uvnitř si ES6 také vypůjčuje architekturu většího ES8, tudíž zde nechybí jednoduchá palubní deska, před řidičem digitální přístrojový štít a celý středový panel zastává velký dotykový displej infotainmentu. Níže na vyvýšeném tunelu se už nachází pouze hrstka klasických tlačítek a otočný volič „převodovky“.

Nio již v Číně spouští objednávky a novinka začíná na ceně v přepočtu 1,2 milionu korun. Značka však již dříve oznámila, že po zavedení nabídky v Číně má zájem své působení rozšířit i na trhy Evropy a USA. V plánu už je mimochodem i čtvrtý model, tentokrát elektrický sedan, který má přijet příští rok.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků