K šestnáctituně se nově připojují menší modely. K zákazníkům se vydají během tří let, budou ohleduplné nejen k přírodě, ale i k cyklistům.
Britská společnost Volta Trucks podle všeho uhodila se svými elektrickými náklaďáky Zero hřebík na hlavičku. Na přelomu loňského a letošního roku si u ní firma DB Schenker objednala 1470 kusů, Petit Forestier mají odebrat další tisícovku. Celkem výrobce eviduje odběr přibližně šesti tisíc exemplářů. Do ostrého provozu se letos jako první vydá šestnáctitunový model, ke kterému se napřesrok připojí osmnáctituna. Nabídku v dohledné době rozšíří dva nové a menší modely.
Sedmiapůltunové a dvanáctitunové náklaďáky projdou zkouškami u zákazníků v roce 2024, sériová výroba je plánována na rok 2025. Využití elektrického pohonu umožnilo konstruktérům přijít s nápady, které ocení řidiči i jejich okolí. Díky štědře prosklené kabině a sedadlu uprostřed je zevnitř výhled v rozsahu 220 stupňů, doplněný 360stupňovými kamerami a hlídáním slepých úhlů. Řidič může pohodlně vystupovat na pravou i levou stranu skrze posuvné dveře, které neohrožují cyklisty. Hlava řidiče je pak ve výšce zhruba 1,8 metru, nehrozí tak, že by přehlédnul chodce. Dojezd 16t provedení se pohybuje mezi 150 a 200 kilometry.