Elektrické Mini se pomalu odhaluje. Dostane asymetrické disky kol

Elektrické Mini je už za rohem. Designovými finesami se bude podobat konceptu Electric.

Poté, co byly vyfoceny testovací prototypy se už i samotná automobilka rozhodla nastartovat kolotoč postupného poodhalování. Řeč je o plně elektrické verzi nového Mini. Taková již mohla být předchozí generace britské stylovky, tenkrát však sloužila jen jako pilotní program.

V Goodwoodu je k mání jedinečné Mini vytvořené pro královskou svatbu

V Goodwoodu je k mání jedinečné Mini vytvořené pro královskou svatbu

Nyní, i s přihlédnutím na posun technologií a větší podpoře elektromobilů, to už Mini myslí vážně. Oba zveřejněné snímky silně připomínají koncept, který taktéž najdete ve fotogalerii. První fotka prezentuje přední masku novinky. Ta je pochopitelně odhalena, protože vůz již nepotřebuje klasický chladič a každé zlepšení aerodynamiky je naopak velmi vítané. 

Jinak má maska klasický tvar, z mřížky však zbylo jen barevné naznačení. Snímek tak potvrzuje použití svítivě žluté barvy jako poznávacího prvku elektrifikace značky. Něco jako podobně nepřehlédnutelná modrá u příbuzných BMW řady "i".

Projeli jsme Mini po faceliftu. Má ještě vtipnější detaily a skvělý podvozek

Projeli jsme Mini po faceliftu. Má ještě vtipnější detaily a skvělý podvozek

Barevně jsou také ohraničeny disky kol. Ty zaujmou svou asymetričností. To vše souvisí se záměrem Mini, spojit funkci elektromobilu s "emocionálně a řidičsky silným zážitkem, stylem a individualitou," jak říká šéfdesignér Oliver Heilmer.

Už tedy víme, že to bude stylovka, což se dalo předpokládat. Ale o technice u Mini stále mlčí. Spekuluje se o zmenšené verzi pohonu nové iX3. Elektromotor tady nabídne 201 kilowattů. Sériová verze by měla dorazit příští rok.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků