Elektrické Mini Cooper SE má české ceny. Za styl se platí, pohybuje se kolem milionu

Historicky první elektrické Mini se představilo letos v červenci a nyní už míří také na český trh. Na výběr bude ve čtyřech stupních výbavy.

Vše podstatné jsme se dozvěděli už dříve. Elektrické Mini SE přichází rovnou ve verzi Cooper, výhradně s třídveřovou karoserií a pohání jej vpředu umístěný elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní) a točivém momentu 270 N.m. Baterie má kapacitu 32,6 kWh a podle WLTP zajistí dojezd až 232 km. S AC nabíječkou o výkonu 50 kW pak zvládnete energii dobít na 80 % za 35 mnut. Specifikace ústrojí je přitom pro všechny úrovně výbavy identická.

Po stránce ceny se nicméně u Mini vždy hrálo na styl a ten pochopitelně něco stojí. Za městský elektromobil tak zaplatíte nejméně 882.700 Kč, a to v případě nejnižšího provedení S. Již u něj ale obdržíte třeba zrcátka či lišty na masce lakované kontrastní žlutou barvou, LED světlomety, na výběr šedý či bílý metalický lak karoserie nebo možnost z trojice designů kol včetně atypického stylu Electric Corona (na fotkách).

Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

V interiéru čekejte standardně sportovní kožený volant, látkové čalounění se vzorem Carbon Black, velurové koberečky, sportovní sedačky, automatickou klimatizaci a infotainemnt s 6,5palcovým dotykovým displejem a navigací. Taky nechybí adaptivní tempomat či dešťový a světelný senzor.

Druhým stupněm výbavy je provedení M, které rozšiřuje nabídku laků o zajímavější odstíny (zelená British Racing Green a červená Chilli Red), další designy až 17palcových kol a prvky nižšího provedení S doplňuje například o antracitové čalounění stropu, parkovací kameru a senzory vzadu, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedaček či ambientní osvětlení. To vše od 976.144 Kč.

Elektrické Mini na nejlepší silnici světa: I takto může vypadat váš příští roadtrip

Elektrické Mini na nejlepší silnici světa: I takto může vypadat váš příští roadtrip

Třetím stupněm výbavy je provedení L, které začíná na cenovce 1.042.912 Kč. Výběr laků a kol se od provedení M neliší, standardní výbavu ovšem doplňuje například HiFi audiosystém Harman Kardon, parkovací senzory vpředu i vzadu (kamera vzadu) a asistent pro samočinné parkování, adaptivní LED světlomety, infotainment s větším 8,8palcovým dotykovým displejem a navigací či rovněž head-up displej.

Čtvrtým a nejvyšším stupněm výbavy je provedení XL s cenovkou od 1.096.316 Kč. Nabídka kol se rozšiřuje o jeden další design, mezi odstíny karoserie se objevuje černá metalíza Enigmatic Black a Cooper SE už nabídne i jiný sportovní multifunkční volant, speciální obložení a kožené čalounění interiéru nebo panoramatickou střechu.

Mini Cooper SE – technické údaje a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 135
Točivý moment [N.m] 270
Max. rychlost [km/h] 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3
Kapacita akumulátoru [kWh] 32,6
Max. dojezd WLTP [km] 232
Dobíjení AC 50 kW na 80 % [min] 35
Cena S [Kč] 882.700
Cena M [Kč] 976.144
Cena L [Kč] 1.042.912
Cena XL [Kč] 1.096.316
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků