Elektrické Maserati Granturismo nabídne dosud největší nabíjecí výkon. Chce ukrást klienty Tesle i Audi

I ve druhé generaci si ponechá Maserati Granturismo spalovací verzi, kterou doplní elektrické Folgore. Má mnoho es v rukávu, ale konkurence je tvrdá.

I když Maserati plánuje mít do roku 2030 modelovou nabídku sestavenou výhradně z elektromobilů, druhá generace rodiny Granturismo na takový krok aktuálně připravena není. Zájemcům tím zůstává volba mezi twin-turbo šestiválcem a čistě elektrickou verzí zvanou Folgore.

Hned v úvodu je třeba říci, že Granturismo nemá zrovna lehkou pozici. Spalovací verze má sice šestiválec Nettuno (489 a 550 koní, točivý momentem 600 a 649 N.m), jenže konkurence u Aston Martinu i Ferrari nabídne V8 i vyšší výkon. Folgore pak má být rivalem pro Porsche Taycan a produktový ředitel Massimo Capaldi věří, že přiláká zákazníky, kteří by jinak šli pro Teslu Model S Plaid nebo Audi RS E-tron GT. To jsou odvážné ambice, protože ve všech případech jde o praktičtější čtyřdveřové vozy.

Maserati však Folgore vybavilo sofistikovanou technikou, která mu propůjčuje slibný potenciál. Základ platformy je shodný se spalovací verzí a využije ji i první elektrické SUV Grecale Folgore EV. Akumulátor tvaru T usazený ve středovém tunelu má celkovou kapacitu 93 kWh (využitelná 83 kWh) a lze jej nabíjet výkonem až 270 kW, což je hodnota patřící na absolutní vrchol současných elektromobilů. Jen abyste našli odpovídající nabíječku a dojezd kolem 450 km vrací novinku do průměru.

Výkon 745 koní s 1352 N.m točivého momentu generuje trojice elektromotorů v konfiguraci jeden vpředu a dva vzadu. Výsledkem je pokoření mety 100 km/h za 2,7 sekundy a maximální rychlost 320 km/h. Má to jedinou nevýhodu, kvůli dvěma elektromotorům vzadu má elektromobil menší kufr.

Variabilita umístění baterie přispěla k dosažení ideálního rozložení hmotnosti 50:50. Nutno ale podotknout, že Folgore s váhou 2260 kg, je o 465 kg těžší než konvenční derivát. Ten dokonce mezigeneračně zhubnul o 78 kg, a to ve srovnání s nejlehčí verzí MC-spec GT. I tak bateriové GT slibuje nevšední jízdní zážitek. Je totiž osazené automobilkou interně navrženým systémem jízdních režimů s vysokou podporou řidiče, takže z něj může dostat maximum i méně zkušený řidič.

Co se týče designu, základní proporce definované dlouhou přídí a kabinou posunutou více dozadu zůstaly zachovány. Karoserie se však oblékla do zcela nového kabátu podle současného designového směru. Folgore samotné se od spalovací verze kromě mírně pozměněného nárazníku nijak zvlášť neliší.

Interiér je odvozen od SUV Grecale. Definuje ho 12palcový digitální přístrojový štít a dvojice dotykových obrazovek na středovém panelu. Stejně jako například u Audi, horní ovládá zábavní funkce a ve spodní posádka spravuje komfortní prvky. Volant s plochou spodní hranou se nepatrně zmenšil a nechybí ani typické hodiny, ovšem mají už digitální podobu.

Konvenční Maserati Granturismo přijde na trh v létě tohoto roku následované elektrickou verzí ve druhé polovině. Prodeje odstartuje limitovaná řada First Edition, kterou si klienti oblíbili u předchozích modelů.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Diskuze (5) Další článek: BMW Group v Česku má za sebou úspěšný rok. Máme rádi naftové čtyřkolky, manuál nám nevoní

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,