Elektrické kupé Piëch GT začíná s testováním. Upřesňuje techniku i design

Produkce je stále daleko. Pohledné GT má teď před sebou dva roky rozsáhlého testování.

Představu elektrického GT nám švýcarsko-německá automobilka Piëch Automotive (založená synem Ferdinanda Piëcha, bývalého předsedy koncernu VW) ukázala už v roce 2019. Vývoj sice postupuje pomalu a opatrně, nyní nám však mladá společnost dále upřesňuje podobu sériové verze modelu Piëch GT, jehož testování nyní započalo.

Volkswagen představil speciál pro drsnou off-road rallye. Účastní se pouze ženy

Volkswagen představil speciál pro drsnou off-road rallye. Účastní se pouze ženy

Kupé s elegantním designem měří na délku 4432 mm, je široké 1991 mm a vysoké 1250 mm, velikostně tedy podobné například Porsche 911. I přes nasazení elektrického ústrojí si nicméně model zachovává tradiční proporce GT s dlouhou přední kapotou a krátkou svažující se zádí. Do interiéru zatím automobilka nahlédnout nenechává.

Potvrzena je do produkce konfigurace se třemi elektromotory (dva na zadní nápravě, jeden na přední), které zajistí systémový výkon okolo 450 kW (612 koní) a zrychlení vozu z nuly na 100 km/h za rovné 3 sekundy. Hranici 200 km/h má GT dosáhnout za 9 sekund. S baterií o kapacitě 75 kWh pak ujet až 500 kilometrů.

Bugatti má cenu za design. Extrémní Bolide je nejkrásnějším hyperautem světa

Bugatti má cenu za design. Extrémní Bolide je nejkrásnějším hyperautem světa

Na poměry elektromobilů uvádí Piëch Automotive vcelku slušnou pohotovostní hmotnost pod 1800 kg, kterou má zajistit právě nová generace baterií. U rychlonabíječky má trvat dobití z nuly na 80 % kapacity za pouhých 8 minut. Baterie vznikají ve spolupráci s čínskou společností Desten.

Druhý testovací prototyp chce značka dokončit v březnu 2022, načež chystá další série prototypů k rozsáhlému testování do roku 2023. Sériová produkce má odstartovat v roce 2024 a Piëch Automotive plánuje ročně vyrobit na 1200 kusů svého GT s dodávkami na trhy Evropy, Číny i USA. Do budoucna je nicméně v plánech také rozšíření modelové řady o crossover a sedan.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků