Elektrické kompresory připraveny do výroby

Současné hybridní automobily jsou poháněny elektromotory, napájenými pomocí spalovacího motoru a akumulátorů. Britská společnost Controlled Power Technologies (CPT) dokončila vývoj zařízení, které využívá elektrické energie ke snižování spotřeby paliva jiným způsobem. Jedná se o přeplňovací dmychadla poháněná elektřinou.

Konvenční kompresory jsou poháněny pevným převodem od motoru a jimi vyvíjený plnicí tlak je přímo úměrný otáčkám motoru. Zvyšujícím se otáčkám je úměrný rovněž nárůst spotřeby paliva. Společnost CPT přichází s elektrickým kompresorem s názvem Variable Torque Enhancement System (VTES). Toto zařízení je určeno zejména pro menší, hospodárné motory na benzín i naftu, a to včetně těch, které již přeplňovány jsou. Zařízení výrazně zlepšuje odezvu motoru na požadavek akcelerace a zvyšuje točivý moment v nízkých a tředních otáčkách.

Zkoušky probíhaly na zážehovém motoru s objemem 1,2 l, který vykazoval výkon „dvoulitru“. Umožňuje o 40 % lepší akceleraci než atmosféricky plněné jednotky téhož objemu. Stálý a přesně dávkovaný přísun vzduchu u motoru vznětového má za následek minimalizací emisí pevných částic. Firma CPT právě uzavřela dohodu se společností Switched Reluctance Drives Limited o společném testvání v běžném provozu, což by mohlo znamenat, že toto jednoduché a účinné zařízení vstoupí pod kapoty sériových aut již brzy.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků