Elektrické kompresory připraveny do výroby

Současné hybridní automobily jsou poháněny elektromotory, napájenými pomocí spalovacího motoru a akumulátorů. Britská společnost Controlled Power Technologies (CPT) dokončila vývoj zařízení, které využívá elektrické energie ke snižování spotřeby paliva jiným způsobem. Jedná se o přeplňovací dmychadla poháněná elektřinou.

Konvenční kompresory jsou poháněny pevným převodem od motoru a jimi vyvíjený plnicí tlak je přímo úměrný otáčkám motoru. Zvyšujícím se otáčkám je úměrný rovněž nárůst spotřeby paliva. Společnost CPT přichází s elektrickým kompresorem s názvem Variable Torque Enhancement System (VTES). Toto zařízení je určeno zejména pro menší, hospodárné motory na benzín i naftu, a to včetně těch, které již přeplňovány jsou. Zařízení výrazně zlepšuje odezvu motoru na požadavek akcelerace a zvyšuje točivý moment v nízkých a tředních otáčkách.

Zkoušky probíhaly na zážehovém motoru s objemem 1,2 l, který vykazoval výkon „dvoulitru“. Umožňuje o 40 % lepší akceleraci než atmosféricky plněné jednotky téhož objemu. Stálý a přesně dávkovaný přísun vzduchu u motoru vznětového má za následek minimalizací emisí pevných částic. Firma CPT právě uzavřela dohodu se společností Switched Reluctance Drives Limited o společném testvání v běžném provozu, což by mohlo znamenat, že toto jednoduché a účinné zařízení vstoupí pod kapoty sériových aut již brzy.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků