Elektrické GT Hispano Suiza Carmen se projíždělo Barcelonou. Najde si hrstku majitelů?

Znovuzrozená španělská značka Hispano Suiza již vytáhla svůj nejnovější počin do provozu. Elektrické kupé Carmen bylo k zahlédnutí v ulicích Barcelony.

Návrat španělské značky, která se v období před druhou světovou válkou zaobírala stavbou luxusních vozů i leteckých motorů, jsme mohli zahlédnout už letos na autosalonu v Ženevě. Zde společnost Hispano Suiza Cars (nezaměnit s Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG) představila excentricky vypadající elektromobil Carmen.

Nyní Španělé poprvé vyrazili s elektrickým GT na veřejnost, a to přímo do ulic Barcelony. Novinka s aerodynamickou karoserií se ukazovala rovněž u těch nejluxusnějších hotelů ve městě, kde se Hispano snažilo strhnout pozornost potencionálních zájemců. Dodávky prvních kusů majitelům započnou už příští rok.

Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Produkce bude přitom limitována na 19 kusů. Za cenu startující na 1,5 milionu euro (asi 38 milionů korun) dostanou majitelé ojedinělé kupé, kterému roztáčí zadní kola dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 1019 koní (749 kW). Na stovku má tedy Carmen vystřelit za méně než 3 vteřiny. Maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

S bateriovým modulem o kapacitě 80 kWh má elektromobil zajistit dojezd kolem 400 kilometrů (dle NEDC). Základem vozu je karbonový monokok, interiér je oděn do kombinace kůže, Alcantary, dřeva a hliníku. Po vzoru nejnovějších trendů jsou ovládací prvky středového panelu řešeny dotykovým displejem a před řidičem je digitální přístrojový štít.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků