Elektrické GT Hispano Suiza Carmen se projíždělo Barcelonou. Najde si hrstku majitelů?

Znovuzrozená španělská značka Hispano Suiza již vytáhla svůj nejnovější počin do provozu. Elektrické kupé Carmen bylo k zahlédnutí v ulicích Barcelony.

Návrat španělské značky, která se v období před druhou světovou válkou zaobírala stavbou luxusních vozů i leteckých motorů, jsme mohli zahlédnout už letos na autosalonu v Ženevě. Zde společnost Hispano Suiza Cars (nezaměnit s Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG) představila excentricky vypadající elektromobil Carmen.

Nyní Španělé poprvé vyrazili s elektrickým GT na veřejnost, a to přímo do ulic Barcelony. Novinka s aerodynamickou karoserií se ukazovala rovněž u těch nejluxusnějších hotelů ve městě, kde se Hispano snažilo strhnout pozornost potencionálních zájemců. Dodávky prvních kusů majitelům započnou už příští rok.

Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Produkce bude přitom limitována na 19 kusů. Za cenu startující na 1,5 milionu euro (asi 38 milionů korun) dostanou majitelé ojedinělé kupé, kterému roztáčí zadní kola dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 1019 koní (749 kW). Na stovku má tedy Carmen vystřelit za méně než 3 vteřiny. Maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

S bateriovým modulem o kapacitě 80 kWh má elektromobil zajistit dojezd kolem 400 kilometrů (dle NEDC). Základem vozu je karbonový monokok, interiér je oděn do kombinace kůže, Alcantary, dřeva a hliníku. Po vzoru nejnovějších trendů jsou ovládací prvky středového panelu řešeny dotykovým displejem a před řidičem je digitální přístrojový štít.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků