Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Model i5 by se měl stát páteří nabídky futuristických elektrických modelů značky BMW. Do prodeje ale nedorazí dříve než v roce 2019.
Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roce 2016 dlouho očekávaný model BMW i5. Velikostí půjde o auto podobné současnému BMW řady 3, ale nad designem ještě visí otazník. Klasický sedan to asi nebude, BMW se u elektromobilu více odváže.

Základ bude opět tvořit monokok z uhlíkových vláken a BMW použije ve velké míře i hliník. Karoserie pak bude mixem plastů, uhlíkových kompozitů a hliníku. Zejména exponovaná místa, která přichází k újmě při běžných nehodách, budou ale zřejmě plastová.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

BMW si podle německého Autobildu hraje i s možností použít rozměrné nahoru otevíratelné dveře a řešení bez B sloupku, ale otázka je, jestli by tohle řešení zákazníci uvítali. BMW i5 přece jen přijde do segmentu, kde nakupuje i dosti konzervativní klientela. Design nebude tak odvážný jako třeba u modelu i8, ale zas ne usedlý jako u klasické trojky nebo pětky.

Pod kapotou má být elektromotor s výkonem 220 až 270 koní umožňující dojezd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovat akumulátory s kapacitou 75 kWh. Další možností bude plug-in hybrid s pomocným spalovacím motorem, který by rozšířil možnosti tohoto modelu.

Tajné | Technika | Elektromobily | BMW | Sedany | Hybridy | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ve hře je použití pomocného čtyřválce 2,0 l s přeplňováním jako generátoru, případně modifikace pohonné soustavy z BMW i8, která sází na přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW nyní staví motory jako spojené jednoválcové moduly, takže můžeme klidně vidět i pomocný dvouválec...

Příští rok uvidíme koncept a produkční auto by mělo dorazit k prodejcům až v roce 2019. Hmotnost sériového vozu by se měla vejít do 1500 kg. BMW i5 by mělo umožňovat i částečně autonomní jízdu a nabídne i systém automatického parkování, což přinese nová generace BMW řady 7.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků