Model i5 by se měl stát páteří nabídky futuristických elektrických modelů značky BMW. Do prodeje ale nedorazí dříve než v roce 2019.
Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roce 2016 dlouho očekávaný model BMW i5. Velikostí půjde o auto podobné současnému BMW řady 3, ale nad designem ještě visí otazník. Klasický sedan to asi nebude, BMW se u elektromobilu více odváže.
Základ bude opět tvořit monokok z uhlíkových vláken a BMW použije ve velké míře i hliník. Karoserie pak bude mixem plastů, uhlíkových kompozitů a hliníku. Zejména exponovaná místa, která přichází k újmě při běžných nehodách, budou ale zřejmě plastová.
BMW si podle německého Autobildu hraje i s možností použít rozměrné nahoru otevíratelné dveře a řešení bez B sloupku, ale otázka je, jestli by tohle řešení zákazníci uvítali. BMW i5 přece jen přijde do segmentu, kde nakupuje i dosti konzervativní klientela. Design nebude tak odvážný jako třeba u modelu i8, ale zas ne usedlý jako u klasické trojky nebo pětky.
Pod kapotou má být elektromotor s výkonem 220 až 270 koní umožňující dojezd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovat akumulátory s kapacitou 75 kWh. Další možností bude plug-in hybrid s pomocným spalovacím motorem, který by rozšířil možnosti tohoto modelu.
Ve hře je použití pomocného čtyřválce 2,0 l s přeplňováním jako generátoru, případně modifikace pohonné soustavy z BMW i8, která sází na přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW nyní staví motory jako spojené jednoválcové moduly, takže můžeme klidně vidět i pomocný dvouválec...
Příští rok uvidíme koncept a produkční auto by mělo dorazit k prodejcům až v roce 2019. Hmotnost sériového vozu by se měla vejít do 1500 kg. BMW i5 by mělo umožňovat i částečně autonomní jízdu a nabídne i systém automatického parkování, což přinese nová generace BMW řady 7.