Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Model i5 by se měl stát páteří nabídky futuristických elektrických modelů značky BMW. Do prodeje ale nedorazí dříve než v roce 2019.
Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roce 2016 dlouho očekávaný model BMW i5. Velikostí půjde o auto podobné současnému BMW řady 3, ale nad designem ještě visí otazník. Klasický sedan to asi nebude, BMW se u elektromobilu více odváže.

Základ bude opět tvořit monokok z uhlíkových vláken a BMW použije ve velké míře i hliník. Karoserie pak bude mixem plastů, uhlíkových kompozitů a hliníku. Zejména exponovaná místa, která přichází k újmě při běžných nehodách, budou ale zřejmě plastová.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

BMW si podle německého Autobildu hraje i s možností použít rozměrné nahoru otevíratelné dveře a řešení bez B sloupku, ale otázka je, jestli by tohle řešení zákazníci uvítali. BMW i5 přece jen přijde do segmentu, kde nakupuje i dosti konzervativní klientela. Design nebude tak odvážný jako třeba u modelu i8, ale zas ne usedlý jako u klasické trojky nebo pětky.

Pod kapotou má být elektromotor s výkonem 220 až 270 koní umožňující dojezd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovat akumulátory s kapacitou 75 kWh. Další možností bude plug-in hybrid s pomocným spalovacím motorem, který by rozšířil možnosti tohoto modelu.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ve hře je použití pomocného čtyřválce 2,0 l s přeplňováním jako generátoru, případně modifikace pohonné soustavy z BMW i8, která sází na přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW nyní staví motory jako spojené jednoválcové moduly, takže můžeme klidně vidět i pomocný dvouválec...

Příští rok uvidíme koncept a produkční auto by mělo dorazit k prodejcům až v roce 2019. Hmotnost sériového vozu by se měla vejít do 1500 kg. BMW i5 by mělo umožňovat i částečně autonomní jízdu a nabídne i systém automatického parkování, což přinese nová generace BMW řady 7.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků