Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Model i5 by se měl stát páteří nabídky futuristických elektrických modelů značky BMW. Do prodeje ale nedorazí dříve než v roce 2019.
Elektrické BMW i5 začíná vyplouvat na povrch. Bude i jako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roce 2016 dlouho očekávaný model BMW i5. Velikostí půjde o auto podobné současnému BMW řady 3, ale nad designem ještě visí otazník. Klasický sedan to asi nebude, BMW se u elektromobilu více odváže.

Základ bude opět tvořit monokok z uhlíkových vláken a BMW použije ve velké míře i hliník. Karoserie pak bude mixem plastů, uhlíkových kompozitů a hliníku. Zejména exponovaná místa, která přichází k újmě při běžných nehodách, budou ale zřejmě plastová.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

BMW si podle německého Autobildu hraje i s možností použít rozměrné nahoru otevíratelné dveře a řešení bez B sloupku, ale otázka je, jestli by tohle řešení zákazníci uvítali. BMW i5 přece jen přijde do segmentu, kde nakupuje i dosti konzervativní klientela. Design nebude tak odvážný jako třeba u modelu i8, ale zas ne usedlý jako u klasické trojky nebo pětky.

Pod kapotou má být elektromotor s výkonem 220 až 270 koní umožňující dojezd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovat akumulátory s kapacitou 75 kWh. Další možností bude plug-in hybrid s pomocným spalovacím motorem, který by rozšířil možnosti tohoto modelu.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ve hře je použití pomocného čtyřválce 2,0 l s přeplňováním jako generátoru, případně modifikace pohonné soustavy z BMW i8, která sází na přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW nyní staví motory jako spojené jednoválcové moduly, takže můžeme klidně vidět i pomocný dvouválec...

Příští rok uvidíme koncept a produkční auto by mělo dorazit k prodejcům až v roce 2019. Hmotnost sériového vozu by se měla vejít do 1500 kg. BMW i5 by mělo umožňovat i částečně autonomní jízdu a nabídne i systém automatického parkování, což přinese nová generace BMW řady 7.

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků