Elektrické BMW i3 bude stát téměř milion korun

Elektrické BMW i3 bude stát téměř milion korun

Automobilka BMW zveřejnila cenu svého městského elektromobilu i3. Němečtí zájemci si budou muset připravit 34 950 eur, což v přepočtu činí asi 906 000 Kč. Pro představu, sedan BMW 318d (105 kW, 4,3 l/100 km) vyjde u našich západních sousedů na rovných 33 000 eur. (Cena pro český trh může vypadat jinak kvůli rozdílné sazbě DPH i odlišné cenové politice.)

BMW i3: postupné odhalování pokračuje, zde jsou oficiální fotky

BMW i3: postupné odhalování pokračuje, zde jsou oficiální fotky

Slavnostní premiéra nového BMW i3 proběhne 29. července souběžně v Londýně, New Yorku a Pekingu. První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na podzim.

BMW i3 je hatchback s pohonem zadních kol. Má karoserii vyrobenou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a díky elektromotoru o výkonu 170 koní zvládne akceleraci 0-100 km/h za 7,2 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat mezi 130 a 160 km, v tomto směru se novinka nevymyká dosavadním elektromobilům. Za příplatek bude k dostání „range extender“ – přídavný spalovací motor o objemu 0,65 l (34 k), sloužící jako generátor elektrické energie. Na ten si ovšem zákazníci ještě nějakou dobu počkají, při zahájení prodeje i3 k dispozici nebude.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků