Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Po nekončící řadě upoutávek se už přece jen dočkáme oficiálního představení elektrického Audi e-tron. Oznámeno již bylo i spuštění předčasných objednávek pro nedočkavé.

Po dřívějším odložení premiéry, která měla původně nastat v srpnu, se první elektrické SUV od Audi představí 17. září na speciální akci v San Franciscu. V rámci této události výrobce nejenže zveřejní kompletní technické informace o svém elektromobilu, ale rovněž umožní nedočkavým zájemcům provést rezervaci nového vozu.

Za možnost vlastnit e-tron jako první však zákaznici nejprve zaplatí vratný rezervační poplatek v hodnotě 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun. Jelikož bude premiéra vozu probíhat v USA, tento způsob včasné objednávky bude očividně dostupný pouze na tamním trhu.

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Během prezentace předsériového vozu v březnu v Ženevě už byla nicméně stanovena i základní cena e-tronu. Vyjde na přibližně 80.000 euro, což je v přepočtu něco málo přes dva miliony korun.

Kromě dosud maskovaného exteriéru, který nás už zřejmě ničím nepřekvapí, bude ale hlavním tahákem vozu jeho interiér. Jako první produkční auto má být totiž e-tron vybaven virtuálními bočními zrcátky. Místo klasických zrcadel vůz použije kombinaci kamer a ve dveřích umístěných OLED displejů.

Technologie bude zcela určitě za příplatek, přičemž zůstává otázkou, na kterých trzích bude vůbec legislativně použitelná. Samozřejmě tedy čekejme i verze e-tronu s konvenčními zrcátky. Samotný interiér novinky pak bude vycházet z nejnovější architektury posledních modelů A7, A8 či Q8.

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Technickou specifikaci e-tronu si Audi zatím drží v tajnosti. Elektromobil by se však mohl přiblížit konceptu e-tron quattro z roku 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW).

Audi tedy své elektrické SUV představí již v září a rovněž ho nabídne i prvním zájemcům, vůbec první exempláře se ale na silnicích objeví nejdříve začátkem roku 2019.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků