Není tajemstvím, že se Audi zbaví modelů A1 a Q2, takže vstupní branou do světa značky se stane A3. Zdroj: Wheelsage

Není tajemstvím, že se Audi zbaví modelů A1 a Q2, takže vstupní branou do světa značky se stane A3. | Zdroj: Wheelsage

Zatímco čerstvě ohlášené  Audi Q6 e-tron  vychází ze zcela nové platformy PPE vyvinuté spolu s Porsche, nástupce A3 zůstane věrný základu MEB (stejně jako má současný  Q4 e-tron ), i když ve značně upravené podobě. Zdroj: Volkswagen

Zatímco čerstvě ohlášené Audi Q6 e-tron vychází ze zcela nové platformy PPE vyvinuté spolu s Porsche, nástupce A3 zůstane věrný základu MEB (stejně jako má současný Q4 e-tron), i když ve značně upravené podobě. | Zdroj: Volkswagen

Evoluční verze poběží stále na 400V systému a bude podporovat nabíjení výkonem mezi 175 až 200 kW. Zdroj: Volkswagen

Evoluční verze poběží stále na 400V systému a bude podporovat nabíjení výkonem mezi 175 až 200 kW. | Zdroj: Volkswagen

S ohledem na unifikaci pohonu je zřejmé, že A3 se poprvé stane zadokolkou. Zdroj: Wheelsage

S ohledem na unifikaci pohonu je zřejmé, že A3 se poprvé stane zadokolkou. | Zdroj: Wheelsage

Zároveň zůstanou otevřené brány pohonu všech kol i výkonným verzím S3 a RS3.   Zdroj: Wheelsage

Zároveň zůstanou otevřené brány pohonu všech kol i výkonným verzím S3 a RS3.   | Zdroj: Wheelsage

Platforma MEB je za roky používání dobře odladěná a díky nižším nákladům se stane základním stavebním kamenem segmentu A. Zdroj: Wheelsage

Platforma MEB je za roky používání dobře odladěná a díky nižším nákladům se stane základním stavebním kamenem segmentu A. | Zdroj: Wheelsage

Nejen Audi, ale i celý koncern bude malá auta potřebovat, jelikož čínští konkurenti jimi šetřit nebudou a rychle by v tomto segmentu mohli získat monopol. Zdroj: Wheelsage

Nejen Audi, ale i celý koncern bude malá auta potřebovat, jelikož čínští konkurenti jimi šetřit nebudou a rychle by v tomto segmentu mohli získat monopol. | Zdroj: Wheelsage

Aktualizovaná platforma MEB EVO se v rámci koncernu stane mezikrokem při přechodu na nový základ SSP. Zdroj: Wheelsage

Aktualizovaná platforma MEB EVO se v rámci koncernu stane mezikrokem při přechodu na nový základ SSP. | Zdroj: Wheelsage

Ačkoliv to máme k nové A3 ještě daleko, můžeme očekávat hatchback i sedan s dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Zdroj: Wheelsage

Ačkoliv to máme k nové A3 ještě daleko, můžeme očekávat hatchback i sedan s dlouhým rozvorem a krátkými převisy. | Zdroj: Wheelsage

Dominantní bude prostor pro posádku, takže i kapota se zkrátí. Zdroj: Wheelsage

Dominantní bude prostor pro posádku, takže i kapota se zkrátí. | Zdroj: Wheelsage

Ve hře je i plug-in hybridní verze, kterou prý Audi obecně podrží až do roku 2026. Zdroj: Wheelsage

Ve hře je i plug-in hybridní verze, kterou prý Audi obecně podrží až do roku 2026. | Zdroj: Wheelsage

Poté už se bude soustředit jen na elektromobily. Zdroj: Wheelsage

Poté už se bude soustředit jen na elektromobily. | Zdroj: Wheelsage

Co se týče novinek, následující dva roky prý budou nejhojnější v historii značky. Připravit se máme až na 20 nových modelů. Zdroj: Wheelsage

Co se týče novinek, následující dva roky prý budou nejhojnější v historii značky. Připravit se máme až na 20 nových modelů. | Zdroj: Wheelsage

Zatímco čerstvě ohlášené  Audi Q6 e-tron  vychází ze zcela nové platformy PPE vyvinuté spolu s Porsche, nástupce A3 zůstane věrný základu MEB (stejně jako má současný  Q4 e-tron ), i když ve značně upravené podobě. Zdroj: Volkswagen
Evoluční verze poběží stále na 400V systému a bude podporovat nabíjení výkonem mezi 175 až 200 kW. Zdroj: Volkswagen
S ohledem na unifikaci pohonu je zřejmé, že A3 se poprvé stane zadokolkou. Zdroj: Wheelsage
Zároveň zůstanou otevřené brány pohonu všech kol i výkonným verzím S3 a RS3.   Zdroj: Wheelsage
13
Fotogalerie

Elektrické Audi A3 bude mít platformu MEB. Současná generace má před sebou ještě dlouhý život

Audi potvrzuje pro A3 nástupce. Stane se základním modelem, zůstane mu platforma MEB a můžeme se těšit i na rychlé verze.

Přechod na elektromobilitu znamená u řady značek škrty v portfoliu, zejména na spodních příčkách s nejlevnějšími modely. Baterie a nároky na vyšší technickou úroveň tlačí ceny nahoru a segment malých aut tím trpí. Není tajemstvím, že se Audi zbaví modelů A1 a Q2, takže vstupní branou do světa značky se stane A3.

Ta již má potvrzeného nástupce s elektrickým pohonem a ředitel technického vývoje Oliver Hoffman prozradil v rozhovoru pro AutoCar řadu zajímavostí o novince i celkových plánech automobilky. Zatímco čerstvě ohlášené Audi Q6 e-tron vychází ze zcela nové platformy PPE vyvinuté spolu s Porsche, nástupce A3 zůstane věrný základu MEB (stejně jako má současný Q4 e-tron), i když ve značně upravené podobě. Evoluční verze poběží stále na 400V systému a bude podporovat nabíjení výkonem mezi 175 až 200 kW. S ohledem na unifikaci pohonu je zřejmé, že A3 se poprvé stane zadokolkou. Zároveň zůstanou otevřené brány pohonu všech kol i výkonným verzím S3 a RS3.

Platforma MEB je za roky používání dobře odladěná a díky nižším nákladům se stane základním stavebním kamenem segmentu. Nejen Audi, ale i celý koncern bude malá auta potřebovat, jelikož čínští konkurenti jimi šetřit nebudou a rychle by v tomto segmentu mohli získat monopol. Aktualizovaná platforma MEB EVO se v rámci koncernu stane mezikrokem při přechodu na nový základ SSP. Tím pádem by měla setrvat přibližně do roku 2027.

Ačkoliv to máme k nové A3 ještě daleko, můžeme očekávat hatchback i sedan s dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Dominantní bude prostor pro posádku, takže i kapota se zkrátí. Ve hře je i plug-in hybridní verze, kterou prý Audi obecně podrží až do roku 2026. Poté už se bude soustředit jen na elektromobily. Co se týče novinek, následující dva roky prý budou nejhojnější v historii značky. Připravit se máme až na 20 nových modelů.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud