Kuk Vykuk
3. června 2024 • 12:20

Dlaší překopávka spalováku s předním náhonem. To je teda výhra. Ha ha.

J. R.
2. června 2024 • 19:57

Toto auto je předělaný fosil, takže to má náhon na předek, a to fakt není ideální. Bude to mít prd trakci na suchu natož na mokru, o sněhu ani nemluvim . A největší sranda bude s tažným zařízením, které má mít kapacitu až 1500kg...😂 . Prostě s 1.5T benzínem ani s elektromotorem tomu moc šancí v Evropě nedávám. Zlatý ID4 nebo Enyaq.

Jiří Lhoták
2. června 2024 • 18:34

Jděte už s tou elektrikou do hajzlu. Je to krám a pro svobodné cestování k ničemu. Ale neustàle to budete lidem podsouvat až nutit.

petr r. (petrumr)
3. června 2024 • 15:53

Jiří uklidni se, kdo jezdí v práci BEV, tak ropáka už nechce, proč máš takové apatie k elektro? Připomínáš nám komunistu co prosadil zrušit trolejbusy, že ruská ropa je světlo zítřka.

Miloš Dundr
3. června 2024 • 21:39

Jediné co mi na elektru vadí je fakt, že někdo zakazuje zbytek řešení pro osobní dopravu, jinak je mi to u prdele... A to je fakt!

Kuk Vykuk
3. června 2024 • 12:19

Moje řeč, lepší je bejt závislej na ropě a s každou plnou nádrží platit války, terorismus a jachty ropnejm diktátorům a šejkům, než si vyrábět elektřinu na střeše. Ou jéé.

Miloš Dundr
3. června 2024 • 21:44

Na Váš koment by se hodil klasický argument ve smyslu " vy zase bijete černochy". Takže zkratkovitě: kdo ty panely na Vaší střeše vyrobil? Kdo vytěžil a za jakých podmínek vzácné kovy do baterií? Všechna energie do Vašeho vozu pochází z čistých zdrojů? A nelžete 😁 Svět prostě není ideální místo, je jen plné idealistů 😁

7678
31. května 2024 • 12:47

Scháním podobné auto, protože potřebuji kufr velký pro el.inv.vozík, jezdím denně po Praze a to na nákupy cca 2,5 km tam a 2,5 km zpět, tzn. že 90 % velmi krátké vzdálenosti a asi 4 x ročně do rehabilitačního ústavu.
Jedinou nevýhodu vidím v tom, že bydlím v paneláku a tedy nabijení budu řešit pouze u el.stanic a to se mi prodraží oproti těm co nabijí doma.Pokud víte o něčem podobném dejte prosím vědět. Děkuji předem za odpověď.

Jiří Lhoták
2. června 2024 • 18:36

Tak si kupte,když jsme u SY Korando a hotovo.

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 4:26

No mám korando a že by mělo velký kufr to nevím měl jsem fabii combi tam je kufr větší a po sklopení sedaček je to vagón.V korandu je prostor pro spolujezdce konfortní ,ale zase na úkor prostoru v kufru.

Jirina Zubkova
2. června 2024 • 9:44

Mám Korando a je komfortní pro moji jízdu a jak mi říkají různí spolujezdci, velmi příjemné pro sezení. A do kufru dám, pro jeho variabilitu prostoru, víc, než do služební Fabie, které jsem se moc ráda zbavila

Chytrák1
31. května 2024 • 13:59

Na to co píšete je nejlepší ID Buzz.

Jiří Lhoták
2. června 2024 • 18:38

A dívali jste se na cenovku?

Jiří Lhoták
2. června 2024 • 18:37

A dívali jste se na cenovku?

Martin Š. (Jujuruj)
31. května 2024 • 13:33

Pokud nakupujete např. v Kauflandu, tak tam je nabíjení zvýhodněné. Ano, stále to není tak levné jako doma, ale zrovna v Praze jsou nabíječky u hodně obchodních domů. Potom jsou v Praze nabíječky instalované na lampy (tak počkat na rozšíření tohoto i do Vaší ulice) nebo na trafostanice.
Co se týká 2,5 km tam a 2,5 km zpět, tak fakt baterkáč je pro Vás, protože spalovací motor se nepřoheje a jen mu děláte zle.

petr r. (petrumr)
3. června 2024 • 15:58

u nás Lidl má stejnou sazbu jak většina doma, má na střeše elektrárnu, u kaufu je eon a ten je dražší.

7678
31. května 2024 • 16:04

Vím , také mi z toho krvácí srdce, díky za odpověď.

Dřevo Levně
31. května 2024 • 18:42

Dvaapůl km na nákup tě neodveze el .vozejk? Kromě pár dnů sněhu celoročně. A na rehabilitaci kámoš nebo tágo, co blbneš?

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 3:48

To je přímo zelená úsporám rada a ještě pro invalidu

Miloš Svoboda (milos_sv)
31. května 2024 • 12:14

Tady je famózní hlavně baterie, u LFP se nechá počítat že s rezervou přežije auto :-)
A s ohledem na tisíce nabíjecích cyklů není problém s nabíjením do plné kapacity.
Tak jen škoda, že je to další SUV a ke všemu s předním pohonem, jinak už bych měl konečně vybrané auto...

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 4:36

Na baterie jsem skeptik nikdy mi nikde nevydrželi psané hodnoty.Jsou země,kde to stát dotuje proto je vysoký prodej elektroaut.Zjistěte kolik dotuje náš stát na to jak propaguje zelenou planetu oproti jiným zemím.

petr r. (petrumr)
2. června 2024 • 12:42

dotace na elektroauto, dotace na nabíječku, dotace na elektrárnu, dotace na tepelné čerpadlo...

Karel Tichý
31. května 2024 • 10:50

Děkuji za článek. Auto jako takové hodnotím obdobně - za dané peníze skvělá koupě, nesdílím ale optimismus stran potenciálu pro klasického (potenciálního) českého kupujícího Torrese. Ten je příliš ovlivněn proti-elektromobilní lobby a (ještě) netuší co pro něj v cenách fosilních paliv nastane od r. 2027...

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 3:55

Auto se bude nabíjet z uhelných elektráren jako dnes do tý doby nepostaví jaderku a s touto vládou bude dovoz el.energie nedostatkový a držší.

Karel Tichý
1. června 2024 • 15:34

Dominantně nebude - budete-li chtít a moci - viz má jiná odpověď v tomto vláknu. Btw...tato vláda nemá s aktuálními cenami energie v podstatě nic společného - průšvih začal mnohem, mnohem dříve.

Alda Alda
31. května 2024 • 11:01

Hmm, zato cena elektřiny bude díky již vybudované přenosové infrastruktuře a naspořeným penízkům na nové atomové bloky jen zlevňovat. :-)

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 3:58

Jo a kdo ji zaplatí novou př.soustavu Němci?

Karel Tichý
31. května 2024 • 11:06

Je to jen na nás, resp. na aktivním přístupu každého z nás. Máte dům? Investuje do FVE a jezdíte 7 měsíců "zadarmo". Ano, pravda - není to univerzální řešení a rozhodně ne pro každého. Pasivita každopádně cestou k úspěchu není.

Marek M. (Marek_)
31. května 2024 • 12:31

Ještěže jste napsal "zadarmo" :-)Co jsem dostal nabídku na FVE a počítal jsem na 20 let, tak to vycházelo na cca 3 Kč za kWh. Cena FVE plus nějaká rezerva na údržbu. A to jsem vycházel z toho, že se vše spotřebuje doma, což není reálné. Pak v reálu to vyjde ještě dráž.Ale možná někomu, co topí TČ a má EV to vyjde lépe. Já topim plynem, který už zase docela zlevňuje, takže ani investice do TČ se nevyplatí. Ale zase, ne každý má možnost plynu...

Karel Tichý
31. května 2024 • 19:52

3 Kč/kWh mi přijde jako férová cena. U FVE se však nedá generalizovat, co člověk to jiné vstupní parametry a charakter spotřeby. Já mám spočtenou návratnost FVE (vč. zohlednění úspory za provoz EV) na cca 6 let. Obecně ale návratnost v podstatě neřeším...neb kdybychom neinvestovali do FVE tak bychom to utratili za něco jiného, rozhodně méně smysluplného 🙂

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dřevo Levně
1. června 2024 • 11:29

Nasypal si do občasnýho zdroje energie a počítáš návratnost? Že si furt závislej na externim dodavateli a externim servisu hodnotíš jak?

Karel Tichý
1. června 2024 • 12:43

Chybí mi pointa dotazu, zkuste to ještě jednou, prosím 🙂

Dřevo Levně
2. června 2024 • 6:15

Co nechápeš? Máš zdroj energie když nepotřebuješ. A když potřebuješ (noc + zimní měsíce) tak platíš.

Karel Tichý
2. června 2024 • 15:15

Nevím jak Vy, ale já potřebuji energii doma pořád, i když jsem mimo. Přes den mj. Slunce ohřeje vodu, umyje nádobí a nabije domácí úložiště...dorazím domů, hodinku, dvě ještě teče energie přímo z panelů do auta...a zbytek se donabije z úložiště 🙂 V zimě částečně využiju přetoky, které jsem si virtuálně "uložil"...a je to - jsem spokojen 👍

Dřevo Levně
3. června 2024 • 7:30

Tak určitě, obhajuješ to protože ses nechal napálit. Kdo umí počítat tak se tomu směje.

petr r. (petrumr)
2. června 2024 • 12:50

a říká ti něco baterka a její uložiště? Jsi v práci a tok je do baterky a do sítě, kde ti vrátí peníze a virtuálně to použiješ na to auto.

Marek M. (Marek_)
31. května 2024 • 21:52

Samozřejmě, každý to má jinak, někdo prostě chce tu částečnou nezávislost a na návratnost ani moc nehledí.
V tom výpočtu, co jsem uvedl samozřejmě není započteno to, že tu sumu za FVE by človek investoval jinde. To by pak byla v reálu zas jiná (vyšší) cena za kWh.
Jo, pokud člověk má EV a to mu doma přes den parkuje a může se nabíjet z FVE, pak když nemá plyn a elektrikou topí, případně výhřev bazénu, klimatizace, atd., tak to mi pak smysl dává.

petr r. (petrumr)
2. června 2024 • 12:53

a ještě někdo má jen ostrovní. Auto se taky nevyplatí a všichni ho máme.

Dřevo Levně
3. června 2024 • 13:14

Všichni máme auta protože jsou mimojiné k dispozici 24/7. Nikdo by si auto který jezdí jenom na slunci a od dubna do října nekoupil.

Marek M. (Marek_)
2. června 2024 • 22:06

Nevím koho myslíš tím "všichni", ale např já mám auto proto, že ho potřebuji. FVE nepotřebuji, takže proto přemýšlím a počítám jestli se mi vyplatí oproti stávajícímu řešení. Nevyplatí. Takhle jednoduché to je :-)

Jim7
31. května 2024 • 9:55

To nejlepší? Smůla, že si to nemyslí kupující i když jim to vnucujete horem dolem. Zdravý rozum vítězí.

petr r. (petrumr)
2. června 2024 • 12:56

byls někdy včil u bmw na plácku aut připravených na odběr? Není tych EL značek nějak více? Oni jim to nějak vnucovali?

Marek M. (Marek_)
2. června 2024 • 22:08

A koukal ses těm autům na zadek? Protože co potkávám BMW s EL značkou tak je to většinou plug-in a ne čisté elektro.

Johnnny64
31. května 2024 • 16:32

Usudok kupujucich imho netreba precenovat :)

kolkyno
31. května 2024 • 9:01

som zvedavy na tie testy a realny dojazd.

Jan Mička
31. května 2024 • 9:10 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Já taky, ale kdyby to na jedno nabití dalo bezpečně 400 km, tak je to podle mě stačí. Sice ne pro ty, kteří jezdí hlavně dálnici s plynem na podlaze, ale ti budou stejně stát každou chvilku i s jedna-pětkou...

speedfred
31. května 2024 • 9:53

Tak zase dialnica sa dá v klude jazdiť s tempomatom 145-150 (tacho) a pre mňa je vtedy zaujímavé aký to má dojazd. Až to dá tých pre mňa dôležitých cca 450km tak potom je to moc dobré.

Jan Mička
31. května 2024 • 11:34 • šéfredaktor AutoRevue.cz

V dálničních rychlostech je u každého elektromobilu šílený rozdíl ve spotřebě oproti tomu, když se jede třeba konstantně 120 km/h. Ale zrovna u torrese, který je velký a relativně těžký, není na dálnici pro rychlost 150 km/h ideální ani ta jedna-pětka. Někteří kluci u nás hlásili i přes 11 l/100 km, nádrž má 50 litrů.

Jaroslav Pěnča
1. června 2024 • 4:17

Zlatý diesel mám ho obsah 1,6 a jsem spokojen spotřeba na palubce je 6,3l v ručním přepočtu vychází stejně dojezd necelých 800 km při dnešní ceně nafty ideál emise má co potřebuje.Mi se nemůžem rovnat zahraniční elektromobilitě tam dostávají lidé velké dotace na tyto elektriky ,aby se vúbec prodávali.

kolkyno
31. května 2024 • 15:15

ta spotreba plati pre 4x4 verziu? ja kukam po xtraily s tym mildom, a ten si tiez vie vypytat podla testov.

speedfred
31. května 2024 • 12:36

Dojazd povedzme 400km ale natankuješ to behom chvíľky a frčíš ďalej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Basa
3. června 2024 • 13:52

@speedfred Dojezd 400km+ potřebuju jednou do roka, ale uznávám, že máš pravdu.

petr r. (petrumr)
2. června 2024 • 13:05

a kam by pořád měl někdo frčet?

Doporučujeme

Články odjinud