Elektrická tříkolka Morgan nečekaně končí. Britové budou vracet zálohy

Zaujala vás před lety elektrická verze Morganu 3 Wheeler? Pokud jste na ni ještě nezapomněli, máme pro vás špatnou zprávu. Zájemcům, kteří složili zálohu, bude plná částka vrácena. Elektrická verze se vyrábět nebude.

Dnes už se příliš často neslyší, že elektromobil, který dospěl ve vývoji fáze téměř konečné, tedy funkčního prototypu, nakonec nedošel do fáze sériové výroby. Ať už kvůli enormním nákladům či faktu, že dnes elektromobil potřebujete už jen kvůli snížení flotilových emisí. Jenže u Morganu hráli vždy trošku jinou hru.

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Britská malosériová automobilka v roce 2015 představil EV3. Na základech populárního 3 Wheeleru měla co nevidět vzniknout sériová verze, která místo vpředu venku umístěného dvouválce měla nabídnout plně elektrický pohon. A funkční prototyp vypadal skvěle. Skloubil veterán, který se skrývá v klasické tříkolce, s moderními prvky.

Výroba se několikrát odložila, naposledy se mluvilo o třetím čtvrtletí tohoto roku. Jenže EV3 se nakonec žádnému zákazníkovi neprodá. Podle Daily Telegraphu byli zákazníci, kteří trpělivě vyčkávali a již vyplatili zálohu, aby elektrickou retro tříkolku dostali mezi prvními, kontaktováni. Automobilka jim nabídla plné vrácení částky.

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Prototyp vznikl ve spolupráci se specialistou. Frazer-Nash Energy Systems dodal lithium-iontové akumulátory s kapacitou 21 kWh a kapalinou chlazený elektromotor s výkonem 34,8 kW, resp. krátkodobě až 41,8 kW. Morgan EV3 měl mít dojezd na jedno nabití okolo 190 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 9 sekund. Maximálně koncept uháněl 145 km/h.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků