Elektrická tříkolka Morgan nečekaně končí. Britové budou vracet zálohy

Zaujala vás před lety elektrická verze Morganu 3 Wheeler? Pokud jste na ni ještě nezapomněli, máme pro vás špatnou zprávu. Zájemcům, kteří složili zálohu, bude plná částka vrácena. Elektrická verze se vyrábět nebude.

Dnes už se příliš často neslyší, že elektromobil, který dospěl ve vývoji fáze téměř konečné, tedy funkčního prototypu, nakonec nedošel do fáze sériové výroby. Ať už kvůli enormním nákladům či faktu, že dnes elektromobil potřebujete už jen kvůli snížení flotilových emisí. Jenže u Morganu hráli vždy trošku jinou hru.

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Britská malosériová automobilka v roce 2015 představil EV3. Na základech populárního 3 Wheeleru měla co nevidět vzniknout sériová verze, která místo vpředu venku umístěného dvouválce měla nabídnout plně elektrický pohon. A funkční prototyp vypadal skvěle. Skloubil veterán, který se skrývá v klasické tříkolce, s moderními prvky.

Výroba se několikrát odložila, naposledy se mluvilo o třetím čtvrtletí tohoto roku. Jenže EV3 se nakonec žádnému zákazníkovi neprodá. Podle Daily Telegraphu byli zákazníci, kteří trpělivě vyčkávali a již vyplatili zálohu, aby elektrickou retro tříkolku dostali mezi prvními, kontaktováni. Automobilka jim nabídla plné vrácení částky.

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Prototyp vznikl ve spolupráci se specialistou. Frazer-Nash Energy Systems dodal lithium-iontové akumulátory s kapacitou 21 kWh a kapalinou chlazený elektromotor s výkonem 34,8 kW, resp. krátkodobě až 41,8 kW. Morgan EV3 měl mít dojezd na jedno nabití okolo 190 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 9 sekund. Maximálně koncept uháněl 145 km/h.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků