Elektrická Tesla Roadster prý ujede na jedno nabití přes 600 km

34 komentářů

Pete
29. prosince • 17:09

70 kWh, 600 km dojezd, 11,7 kWh/100 km? To chci vidět...

Art Vandelay
30. prosince • 12:44

Je pravda ze takuto "spotrebu" dostanes len pri stalych a nizsich rychlostiach. Elon si niekedy prihrieva polievocku, ale je pravda za ucitych podmienok sa to da. Onedlho to ukazu a pojdu s Roadsterom z LA do SF.

mpolan
31. prosince • 7:58

Inu, s elektřinou se to musí umět, to není pro tupce s dvoupolohovou hnátou "vypnuto-zapnuto" (takzvaní binární řidiči). Myslím, že v tom dojezdu počítají i s rekuperací energie, není to jen prostý výpočet "kapacita-odpory-výkon"... Jsem zvědav, zda těch 600 km dají.

mpolan
30. prosince • 7:05

Tak se dívej, trumbero. Od čeho jsou tam ta ostatní úsporná opatření?

Petr
29. prosince • 14:42

asi nejškodlivější osobní auto pro přirodu, jaké jezdí, i V12 v obrovských limuzínách jsou k přírodě šetrnější, jak je možné, že na něj nejsou uvaleny ekologické daně

Fantomas
29. prosince • 12:51

Pro mě by byla podstatná informace jak při stejných rozměrech a hmotnosti dokázali zvýšit kapacitu aku o 20 %?

mpolan
29. prosince • 13:26

Vyšší hustota uložení energie, i akumulátory se vyvíjejí a Roadster je z hlediska Tesly letitý model. Taktéž řídící elektronika se vyvíjí, zmenšuje a zjednodušuje.
Spolu s úpravami konstrukce to pak dá zajímavou změnu dojezdu.

runner42
30. prosince • 7:23

To ovšem není pravda, viz výše.

G
30. prosince • 9:57

To že něco napíšeš se stává pravdou ??? :-D

runner42
30. prosince • 10:23

Milý Ježíšku, už po několikátý rok jsem si pod stromeček přál hlavně inteligentní diskutující, jako je Vana666, Honza42, goes, Petr, Tomáš B a další. Nechápu, proč na mě pořád kašleš, a utrácíš můj čas s takovými primitivy, jako je G. :-/
Tak snad za rok.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
30. prosince • 12:53

Mily Jezisko,odpust prosim Ta Runnerovi za ten hnev, ktory v sebe drzi. Z nejakeho dovodu si vybral elektricke auta, na ktorych si vybija zlost. A to nielen na internetovych forach ale aj v realite ked si tuka na celo ked vidi cloveka v BMW i3. To musi byt ale obrovsky kamen co si drzi na pleciach.Ale Runner ma asi v plane ist presvedcit vlady USA, Ciny, FRA, GER, NOR, DK, SWE, UK a inych o neefektivnosti, neekologickosti a o malom potenciale elektrickych aut. Nasledne to vsetky ekonomicke velmoci pochopia a este dlho budu uvazovat co urobili zle ked sa chceli odputat od starej dobrej ropy.

Petris
30. prosince • 19:28

Hele, Runnera znám osobně ze Z srazu kterej pořádal na jaře ve Vysokém Mýtě. Ten kluk je co vím hodně za vodou přitom pohodář co pro ostatní něco dělá a ne jen blbě kecá jak někdo, tak si o něj laskavě neotírej hu**.

runner42
2. ledna • 9:15

Čau, doufám že na jaře zase přijedeš, třeba nebude v květnu znova 8 stupňů :DA na tamtoho kašli, on jen přisuzuje svoje vlastnosti jiným, myslím že se tomu říká opačná projekce.

Art Vandelay
31. prosince • 11:20

Ak hned v prvej vete pri opise cloveka povies ze je "hodne za vodou", asi musis velmi trpiet, ze ty za vodou nie si, alebo ten fakt na teba urobil skratka velky dojem. Inak ja len komentujem Runnerove spravanie na tychto strankach a za tym si plne stojim.

mpolan
30. prosince • 10:50

Proč bychom s tebou my, inteligentní, měli ztrácet čas?

Fantomas
29. prosince • 12:55

Moc nevěřím, že by to vykouzlili zvýšením kapacity samotných článků, takoví kouzelnící asi nejsou. Co tedy z akubloku sebrali, že si mohli dovolit místo toho přidat články?

Čendoslav
29. prosince • 13:37

Zvýšila se kapacita jednotlivých článků...místo původních 2400 mAh tam budou 3100 mAh, které používá Model S...podle mě docela dobrá práce za 6 let vývoje...

Pete
29. prosince • 17:07

2400 mAh má i můj mobil ;)

Vana666
29. prosince • 16:30

Určitě kus práce, za 6 let se podařilo zvýšit hustotu energie skoro o třetinu !
Jestli to půjde dál stejným tempem, při požadavku na alespoň 3x vyšší kapacitu by elektromobily mohly začít reálně konkurovat klasickým autům už v horizontu 60 let.

Čendoslav
29. prosince • 23:11

Tak sis vždycky zakládal na faktech a teď akorát blbě reješ místo abys mě opravil...ve skutečnosti je to zlepšení kapacity o 31% za 4 roky (2008 - 2012), neboť Model S používá ty 3100 mAh články od začátku výroby...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
30. prosince • 5:57

Nereju, jen konstatuju. Navíc jsem tě nijak nekontroloval, ale pokud je to opravdu tak, musím opravit i svou předpověď:Jednak to čtyřleté zlepšení kapacity nedělá 31% ale jen 29% (3100/2400)
Takže jestli to půjde dál stejným tempem, tak při požadavku na alespoň 3x vyšší kapacitu by elektromobily mohly začít reálně konkurovat klasickým autům už za 40 let.

runner42
30. prosince • 7:30

Tak jsem se o to zajímal a skutečně hmotnost bude stejná. Důvod je prostý... Panasonic posunul dolní hranicí napětí z 3,0V na 2,5V. Tím opticky stoupla kapacita článku.
Pokud ovšem potřebuješ minimálně 3,0V tak z typu 3100mAh nedostaneš ani o vlas víc než z 2400mAh. Navíc je otázkou, jak se na životnosti článku podepíše hluboké vybíjení.

Art Vandelay
30. prosince • 12:42

53kwh vs. 70 kwh, to je ta opticky zvysena kapacita? Sa len zosmiesnujes.Co sa tyka vybijania, stara baterka na Roadstery mala v priemere 85% kapacity po 160 000 km. Podla toho co pisu ludia na forach to vyzera ze baterky v Model S budu stracat 6-7% kazdych 160 000 km.

Fantomas
30. prosince • 13:54

Tady jde o to, že každý článek má určitou minimální hranici, pod kterou by se neměl vybít, jinak by mohlo dojít k nevratnému poškození článku, nebo dokonce jeho úplné smrti. U Lion článků se uvádí 2,8 V a myslím, že to hlídá elektronika (ani ona ale neuhlídá samovybíjení).
No a jestli výrobce opravdu hodlá onu bezpečnou minimální hranici snížit, tak je to podivné a celkem riskantní. Ale dnes se kvůli byznysu dělají různé věci a usilovně se lže, takže bych tomu i věřil.

Fantomas
30. prosince • 13:58

Zapomněl jsem dodat, že tím snížením minimální hranice se uměle zvýší kapacita článku. Článek trochu víc "vyždímáme".
Ale jestli je to pravda a jestli to může mít nějaký vliv na životnost článku, to nevíme.

runner42
2. ledna • 14:25

Uvedená kapacita platí při 25 stupních Celsi, konstantním vybíjecím proudu 590mA a cut-off v 2,5 V.
http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf2/ACA4000/ACA... ... Problém 3100mAh verze je životnost. Stačí pár cyklů, a dostane se pod 2900mAh. Pak se ztráta kapacity zpomalí, ale stejně po 300 cyklech činí už pouze 2400mAh, což je ztráta 23 procent kapacity.Zde je 2900mAh verze:
http://bit.ly/oWH2NO... A tady NCR18650A 3100mAh:
http://bit.ly/qgA14x...

mpolan
30. prosince • 10:47

A ten tvůj obrázek je přímo k typu článku z Tesly? Pochybuji, prostě to je jen odkaz z obchodu s akumulátory...
Tedy opět nicneříkající blábol, bez relevantní souvislosti s autem.

runner42
2. ledna • 14:09

To je obrázek výrobce článků, které v tom autě máš, ty joudo.
http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf2/ACA4000/ACA... ...

Fantomas
30. prosince • 10:38

I mě by to zajímalo, máš k tomu nějaké zdroje informací?
Obecně se pro Lion článek uvádí minimální napětí 2,8 V.

G
30. prosince • 9:35

Jestli ses zajímal tak dej odkaz. Nebo si volal do Panasoniku nebo Elonovi.....:-D

runner42
30. prosince • 10:17

Najít si informace je snad základní gramotnost. Protože ty ji evidentně nemáš, pomůžu ti a podobně postiženým - zde se můžeš přesvědčit sám jak vypadá vybíjecí charakteristika 18650A:
http://www.orbtronic.com/images/upload/NCR18650A-d... ...

runner42
29. prosince • 9:28

Battery pack uloží pouhých 70kWh, bude vážit 600 kilogramů a stát 800 tisíc korun.
Skutečné monstrum.
Ale hlavně, že řeší valivý odpor pneu... :D

Čendoslav
29. prosince • 13:31

Původní battery pack vážil 990 liber, tedy 450 kg...nevěřím, že nový by byl o tolik těžší...

Vana666
29. prosince • 12:22

Tak při té váze má i valivý odpor docela význam

Doporučujeme

Články odjinud