Elektrická Škoda Octavia Green E Line pro budoucí dopravní experty

Fakulta dopravní ČVUT v Praze už jezdí i elektricky, s podporou společnosti Škoda Auto. Experti Fakulty dopravní ČVUT budou vůz Octavia Green E Line testovat za běžných provozních podmínek a využívat k výzkumným účelům na poli elektromobility. Škoda počítá s tím, že z každodenního provozu získá důležité poznatky pro vývoj svých elektromobilů.

Dnes předané bílé elektro-kombi značky Škoda je jedním z malé flotily deseti elektromobilů  Octavia Green E Line, které jsou a budou na českých silnicích testovány za běžných provozních podmínek.

Od března 2012 první z těchto elektromobilů používají partneři společnosti Škoda Auto. Patří mezi ně instituce, jako např. Správa pražského hradu, distributoři energií, pražské letiště nebo nově také České vysoké učení technické v Praze. Vozy E-Octavia už v testovacím cyklu na veřejných komunikacích urazily prvních 50 000 kilometrů.

„Spolupráce s ČVUT nás velice těší,“ říká Jaroslav Machan, vedoucí zvláštních projektů elektrostrategie a výzkumu Technického vývoje společnosti Škoda Auto. „Na spolupráci budou oba partneři profitovat stejným dílem: Škoda získá důležité poznatky ze zkušebního provozu ČVUT, například analýzu vhodnosti elektromobilů pro režim služebních vozů nebo analýzu možných modelů carsharingu. Současně si mohou studenti perfektně rozšířit své teoretické poznatky o každodenní praktické jízdy vozem Škoda Octavia Green E Line.“

Vedle běžných jízd v rámci provozu univerzity má být Škoda Octavia Green E Line využita také pro výzkumné účely na poli elektromobility. ČVUT dodá v rámci spolupráce mimo jiné i zprávu o možnostech využití elektromobilů v městských centrech se zpoplatněnými parkovacími zónami.

Petr Moos, prorektor ČVUT, vyzdvihuje výhody partnerství: „Octavia Green E Line je pro nás vynikající možností, jak téma elektromobility důkladně prověřit nejen v teorii, ale i na veřejných komunikacích. Projekt přišel ve správný čas. Nedávno jsme společně s Fakultou elektrotechnickou otevřeli nový studijní obor Elektromobilita.“

Všechny vozy Octavia Green E Line jsou vybaveny speciálními snímači. S jejich pomocí je možno neustále sledovat důležité parametry, jako jsou vnější a vnitřní teplota, hodnoty zrychlení nebo aktuální polohu vozidla v čase. Veškerá data jsou prostřednictvím sítě UMTS automaticky zasílána specialistům z Technického vývoje společnosti Škoda Auto, kteří data vyhodnotí. Z přesné polohy bude například vyhodnoceno reálné využití elektromobilu a reálné vytížení elektrického systému vozu v provozu. Dále budou rovněž získána data, která ukáží vliv dobíjení akumulátoru na elektrickou síť.

Škoda Octavia Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Elektromotor této varianty podává maximální výkon 85 kW. Škoda Octavia Green E Line zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost činí 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Škoda Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. S dojezdem 150 kilometrů je vůz konstruován tak, že splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždějí do práce.

Zdroj: Škoda
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků