Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

BMW se také chystá udeřit na trh elektromobilů, a proto už pilně testuje hned tři nové modely, z nichž první uvidíme v prodeji příští rok.

BMW iX3, BMW i4 a BMW iNEXT, tato trojka elektromobilů nyní prochází drsným testováním v zimním prostředí střediska Arjeplog ve Švédsku. BMW nám poskytuje další hrstku fotografií maskovaných prototypů nových elektromobilů a rovněž nám upřesňuje některé informace o elektrické ofenzivě, která u značky započne již příští rok.

Rok 2020 bude totiž znamenat uvedení modelu iX3. Jak byste čekali, v podstatě půjde o plně elektrickou verzi SUV X3, která dostane jako první model značky pátou generaci elektrického ústrojí eDrive. Máme se tak dočkat možného dojezdu na jedno nabití až 400 km a rychlonabíjení o výkonu až 150 kW.

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Elektrické „čtyřdveřové kupé“, jak BMW model i4 označuje, pak dorazí na trh v roce 2021 a má být zástupcem prémiové střední třídy se slušnou dynamikou, ale také pohodlím pro cestující. Tady má BMW v plánu zajistit dojezd až 600 km, zatímco akceleraci z nuly na 100 km/h má model zvládnout za 4 vteřiny a maximálně pak dosáhnout rychlosti přes 200 km/h.

Třetí elektrický model prozatím nazývaný jako iNEXT by poté zapadl vedle SUV X5, přičemž i tato novinka využije stejnou platformu jako i4 a rovněž identické pohonné ústrojí – i když nejspíš s jinými parametry. Zatím se mluví o bateriovém modulu o kapacitě kolem 120 kWh, dojezdu přes 600 km a dvou elektromotorech pro zajištění pohonu všech kol.

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

Produkční verze elektromobilu iNEXT se má taktéž objevit na trhu v roce 2021. BMW chce mimochodem z modelu vytvořit technologickou vlajkovou loď, která do produkce zavede nejnovější pokrok v oblasti autonomního řízení. Uvidíme také, zda BMW nakonec změní název vozu, aby zapadl do klasického číselného pořadí.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek