Elektrická Kia Niro EV detailně. Má 204 koní a dojezd až 380 km

Kia představila na domácím autosalonu v Pusanu sériové provedení elektrického crossoveru Niro. Novinka nabídne dva balíčky akumulátorů a akceleraci z místa na 100 km/h zvládne za 7,8 sekundy.

Že Kia pracuje také na čistě elektrické variantě svého modelu Niro, víme s jistotou od letošního ledna. Korejská automobilka v tom čase představila tento vůz v podobě konceptu na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, přičemž zhruba měsíc známe už i finální vzhled sériového modelu. Mezitím se provalilo, že novinka bude v prodeji ve dvou verzích odlišujících se kapacitou lithium-polymerových akumulátorů a nyní máme k dispozici i další technické detaily.

Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Elektrická Kia Niro je dlouhá 4375, široká 1805 mm, vysoká 1560 mm, má rozvor rovných 2700 milimetrů a můžeme přidat také základní objem zavazadlového prostoru, který činí 451 litrů. Pohon auta zajišťuje elektromotor s maximálním výkonem 204 koní a nejvyšším točivým momentem 395 newtonmetrů, který novince zajišťuje slušnou dynamiku. Korejci se maximálkou nepochlubili Niro EV však zvládne sprint na stovku za 7,8 sekundy.

Základní model dostane baterie s kapacitou 39,2 kWh, což je přibližný ekvivalent 15 litrů benzínu, a podle tvůrců to stačí na dojezd 240 kilometrů. Pokud budete chtít auto schopné zvládnout na jedno nabití delší trasy, k mání bude druhý vůz s kapacitou akumulátorů zvýšenou na 64 kWh. Podle přibližného přepočtu jde o energii odpovídající necelým 25 litrům benzínu a Kia říká, že to bude stačit na akční rádius 380 km.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Jak to bude ve skutečnosti, budeme muset počkat do prvních praktických testů v reálném provozu, každopádně automobilka navíc slibuje zajímavé jízdní vlastnosti díky umístění akumulátorů pod podlahu a ve spodní části zavazadlového prostoru, což snížilo těžiště a vylepšilo agilitu elektromobilu.

Pokud jde o nabíjení, Kia říká, že s příkonem 100 kW bude možné Niro EV s delším dojezdem dobít na osmdesát procent kapacity už za 54 minut. Jedním dechem ale musíme dodat, že z vaší obyčejné zásuvky na 230 voltů a se 16ampérovou pojistkou to potrvá přes 17 hodin, a to nepočítáme ztráty nebo fakt, že při takovém odběru už budete potřebovat pro tento „spotřebič“ vlastní okruh.

Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Zajímavé také je, že Niro EV zvládne částečně autonomní provoz druhé úrovně v rozmezí od 0 do 130 kilometrů v hodině. Pro řidiče to znamená, že tento elektromobil má být schopen sledovat vůz před sebou a držet se zvoleného jízdního pruhu na dálnici, přičemž systém bude kontrolovat akceleraci, brzdění i řízení v závislosti na okolním provozu.

Ceny nové varianty modelu Niro prozatím známé nejsou, a to dokonce ani na domácím korejském trhu. Auto tam bude uvedeno do prodeje „v průběhu roku 2018“, zbytek světa pak bude následovat vzápětí.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků