Elektrická Kia Niro EV detailně. Má 204 koní a dojezd až 380 km

Kia představila na domácím autosalonu v Pusanu sériové provedení elektrického crossoveru Niro. Novinka nabídne dva balíčky akumulátorů a akceleraci z místa na 100 km/h zvládne za 7,8 sekundy.

Že Kia pracuje také na čistě elektrické variantě svého modelu Niro, víme s jistotou od letošního ledna. Korejská automobilka v tom čase představila tento vůz v podobě konceptu na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, přičemž zhruba měsíc známe už i finální vzhled sériového modelu. Mezitím se provalilo, že novinka bude v prodeji ve dvou verzích odlišujících se kapacitou lithium-polymerových akumulátorů a nyní máme k dispozici i další technické detaily.

Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Elektrická Kia Niro je dlouhá 4375, široká 1805 mm, vysoká 1560 mm, má rozvor rovných 2700 milimetrů a můžeme přidat také základní objem zavazadlového prostoru, který činí 451 litrů. Pohon auta zajišťuje elektromotor s maximálním výkonem 204 koní a nejvyšším točivým momentem 395 newtonmetrů, který novince zajišťuje slušnou dynamiku. Korejci se maximálkou nepochlubili Niro EV však zvládne sprint na stovku za 7,8 sekundy.

Základní model dostane baterie s kapacitou 39,2 kWh, což je přibližný ekvivalent 15 litrů benzínu, a podle tvůrců to stačí na dojezd 240 kilometrů. Pokud budete chtít auto schopné zvládnout na jedno nabití delší trasy, k mání bude druhý vůz s kapacitou akumulátorů zvýšenou na 64 kWh. Podle přibližného přepočtu jde o energii odpovídající necelým 25 litrům benzínu a Kia říká, že to bude stačit na akční rádius 380 km.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Jak to bude ve skutečnosti, budeme muset počkat do prvních praktických testů v reálném provozu, každopádně automobilka navíc slibuje zajímavé jízdní vlastnosti díky umístění akumulátorů pod podlahu a ve spodní části zavazadlového prostoru, což snížilo těžiště a vylepšilo agilitu elektromobilu.

Pokud jde o nabíjení, Kia říká, že s příkonem 100 kW bude možné Niro EV s delším dojezdem dobít na osmdesát procent kapacity už za 54 minut. Jedním dechem ale musíme dodat, že z vaší obyčejné zásuvky na 230 voltů a se 16ampérovou pojistkou to potrvá přes 17 hodin, a to nepočítáme ztráty nebo fakt, že při takovém odběru už budete potřebovat pro tento „spotřebič“ vlastní okruh.

Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Zajímavé také je, že Niro EV zvládne částečně autonomní provoz druhé úrovně v rozmezí od 0 do 130 kilometrů v hodině. Pro řidiče to znamená, že tento elektromobil má být schopen sledovat vůz před sebou a držet se zvoleného jízdního pruhu na dálnici, přičemž systém bude kontrolovat akceleraci, brzdění i řízení v závislosti na okolním provozu.

Ceny nové varianty modelu Niro prozatím známé nejsou, a to dokonce ani na domácím korejském trhu. Auto tam bude uvedeno do prodeje „v průběhu roku 2018“, zbytek světa pak bude následovat vzápětí.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků