Elektrická Honda Clarity ujede na jedno nabití jen 129 km. Přesto bude prémiová

Model Clarity od japonské automobilky Honda se dočká také elektrické a hybridní varianty. Hlavní cíle jsou jasné. Má to být velký a cenově dostupný vůz.

Už to bude téměř rok od chvíle, kdy Honda oznámila přípravu elektrické a hybridní varianty modelu Clarity. Nyní se pomalu dozvídáme více informací. Podle Automotive News ujede elektromobil na jedno nabití asi 129 kilometrů, což není mnoho. Japonský výrobce ale láká na jiné výhody.

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tou první má být cena vozu, Honda chce totiž představit co možná nejdostupnější elektromobil. „Jedním z hlavních pilířů značky je cenová dostupnost elektrického vozu. Navíc se bude jednat o prémiové auto, které získá jen úzká skupina zájemců,“ uvedl Steve Center, viceprezident byznysového vývoje Hondy ve Spojených státech.

Japonská automobilka tak ve voze nejspíše nabídne kompatibilitu se systémy Android Auto či Apple CarPlay, dále řadu nových asistenčních pomocníků, které budou standardem již v základních výbavách.

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Pokud jde o poměr velikosti a přislíbené nízké ceny, nebude mít elektromobil Clarity snad žádného konkurenta. Například Chevrolet Bolt je cenově dostupný, ale malý. Naopak Modely S a X od Tesly jsou prostorné, ale jejich pořízení je finančně náročné. Dalším malým a levným elektromobilem má být také druhá generace Nissanu Leaf.

Prohlédněte si následující fotogalerii vozu Honda Clarity FCV pro rok 2017...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků