S masivním nástupem elektrifikace se pozornost veřejnosti upírá i k motorsportu. V řadě soutěží se přechází na hybridní pohony a elektromobily už mají vlastní šampionáty.  Foto: Red Bull

S masivním nástupem elektrifikace se pozornost veřejnosti upírá i k motorsportu. V řadě soutěží se přechází na hybridní pohony a elektromobily už mají vlastní šampionáty.  | Foto: Red Bull

 EV formule  nicméně moc fanoušků nemají, což dává jasný impuls organizátorům královny motorsportu, Formule 1. Foto: Red Bull

EV formule nicméně moc fanoušků nemají, což dává jasný impuls organizátorům královny motorsportu, Formule 1. | Foto: Red Bull

FIA tak nyní přináší nové informace, jak plánuje zachovat tento sport provozuschopný i v následujících letech. Již v loňském roce jsme se dozvěděli, že monoposty budou v příští sezóně tankovat palivo E10 s deseti procenty biosložky.  Foto: Red Bull

FIA tak nyní přináší nové informace, jak plánuje zachovat tento sport provozuschopný i v následujících letech. Již v loňském roce jsme se dozvěděli, že monoposty budou v příští sezóně tankovat palivo E10 s deseti procenty biosložky.  | Foto: Red Bull

To ale dlouhodobě udržitelné nebude. FIA se zároveň očividně chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud je to možné. Foto: Red Bull

To ale dlouhodobě udržitelné nebude. FIA se zároveň očividně chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud je to možné. | Foto: Red Bull

Jak tedy docílit karbonové neutrality, kterou F1 přislíbila do roku 2030? Na další krok dojde v roce 2025, kdy budou motory používat syntetická paliva. Foto: Red Bull

Jak tedy docílit karbonové neutrality, kterou F1 přislíbila do roku 2030? Na další krok dojde v roce 2025, kdy budou motory používat syntetická paliva. | Foto: Red Bull

Aktuálně se tak vedení spojuje s výrobci a energetickými společnostmi, aby společně dovedli k dokonalosti masovou výrobu ekologického paliva. Foto: Red Bull

Aktuálně se tak vedení spojuje s výrobci a energetickými společnostmi, aby společně dovedli k dokonalosti masovou výrobu ekologického paliva. | Foto: Red Bull

Ekologický má být nejen provoz motoru uvnitř monopostu, ale i samotná výroba paliva.  Foto: Red Bull

Ekologický má být nejen provoz motoru uvnitř monopostu, ale i samotná výroba paliva.  | Foto: Red Bull

Tímto krokem se mají snížit celkové emise F1 o 65 procent. K dosažení bezemisního provozu celého cirkusu pak budou později učiněny ještě další kroky. Foto: Red Bull

Tímto krokem se mají snížit celkové emise F1 o 65 procent. K dosažení bezemisního provozu celého cirkusu pak budou později učiněny ještě další kroky. | Foto: Red Bull

Současné motory by pak k chodu na syntetické palivo neměly potřebovat žádné dodatečné úpravy.  Foto: Red Bull

Současné motory by pak k chodu na syntetické palivo neměly potřebovat žádné dodatečné úpravy.  | Foto: Red Bull

Na stejné palivo by pak měly jezdit i doprovodné vozy, aby si organizátoři pokryli i bezemisní logistiku. Jestlipak se poté zakážou jezdcům F1 tryskáče. Foto: Red Bull

Na stejné palivo by pak měly jezdit i doprovodné vozy, aby si organizátoři pokryli i bezemisní logistiku. Jestlipak se poté zakážou jezdcům F1 tryskáče. | Foto: Red Bull

Red Bull RB7 2011 Foto: Wheelsage

Red Bull RB7 2011 | Foto: Wheelsage

Red Bull RB7 2011 Foto: Wheelsage

Red Bull RB7 2011 | Foto: Wheelsage

Jízda po Praze začala na Karlově mostě, podle sociálních sítí ale i nadále pokračuje ulicemi Prahy. Výsledné promo video uvidíme zřejmě již brzy. Foto: Wheelsage

Jízda po Praze začala na Karlově mostě, podle sociálních sítí ale i nadále pokračuje ulicemi Prahy. Výsledné promo video uvidíme zřejmě již brzy. | Foto: Wheelsage

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

| Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

 Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

| Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

| Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

| Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 EV formule  nicméně moc fanoušků nemají, což dává jasný impuls organizátorům královny motorsportu, Formule 1. Foto: Red Bull
FIA tak nyní přináší nové informace, jak plánuje zachovat tento sport provozuschopný i v následujících letech. Již v loňském roce jsme se dozvěděli, že monoposty budou v příští sezóně tankovat palivo E10 s deseti procenty biosložky.  Foto: Red Bull
To ale dlouhodobě udržitelné nebude. FIA se zároveň očividně chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud je to možné. Foto: Red Bull
Jak tedy docílit karbonové neutrality, kterou F1 přislíbila do roku 2030? Na další krok dojde v roce 2025, kdy budou motory používat syntetická paliva. Foto: Red Bull
20
Fotogalerie

Elektrická Formule 1? V dohledné době ne. FIA teď sází na syntetická paliva

Formule E to ukázala jasně. Na elektrické monoposty ještě široká veřejnost není tak úplně připravena. Jak se tedy s masivní elektrifikací hodlá poprat F1?

S masivním nástupem elektrifikace se pozornost veřejnosti upírá i k motorsportu. V řadě soutěží se přechází na hybridní pohony a elektromobily už mají vlastní šampionáty. EV formule nicméně moc fanoušků nemají, což dává jasný impuls organizátorům královny motorsportu, Formule 1.

FIA tak nyní přináší nové informace, jak plánuje zachovat tento sport provozuschopný i v následujících letech. Již v loňském roce jsme se dozvěděli, že monoposty budou v příští sezóně tankovat palivo E10 s deseti procenty biosložky. To ale dlouhodobě udržitelné nebude. FIA se zároveň očividně chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud je to možné.

Jak tedy docílit karbonové neutrality, kterou F1 přislíbila do roku 2030? Na další krok dojde v roce 2025, kdy budou motory používat syntetická paliva. Aktuálně se tak vedení spojuje s výrobci a energetickými společnostmi, aby společně dovedli k dokonalosti masovou výrobu ekologického paliva.

Ekologický má být nejen provoz motoru uvnitř monopostu, ale i samotná výroba paliva. Tímto krokem se mají snížit celkové emise F1 o 65 procent. K dosažení bezemisního provozu celého cirkusu pak budou později učiněny ještě další kroky.

Současné motory by k chodu na syntetické palivo neměly potřebovat žádné dodatečné úpravy. Na stejné palivo by pak měly jezdit i doprovodné vozy, aby si organizátoři pokryli i bezemisní logistiku. Jestlipak se poté zakážou jezdcům F1 tryskáče?

Galerie doplněna o řádění monopostu Renault v Česku a na Slovensku.

Doporučujeme

Články odjinud