Elektrická Formule 1? V dohledné době ne. FIA teď sází na syntetická paliva

Formule E to ukázala jasně. Na elektrické monoposty ještě široká veřejnost není tak úplně připravena. Jak se tedy s masivní elektrifikací hodlá poprat F1?

S masivním nástupem elektrifikace se pozornost veřejnosti upírá i k motorsportu. V řadě soutěží se přechází na hybridní pohony a elektromobily už mají vlastní šampionáty. EV formule nicméně moc fanoušků nemají, což dává jasný impuls organizátorům královny motorsportu, Formule 1.

FIA tak nyní přináší nové informace, jak plánuje zachovat tento sport provozuschopný i v následujících letech. Již v loňském roce jsme se dozvěděli, že monoposty budou v příští sezóně tankovat palivo E10 s deseti procenty biosložky. To ale dlouhodobě udržitelné nebude. FIA se zároveň očividně chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud je to možné.

Tomáš Enge a jeho cesta do F1: I po 20 letech je jediný Čech, který odjel závod

Tomáš Enge a jeho cesta do F1: I po 20 letech je jediný Čech, který odjel závod

Jak tedy docílit karbonové neutrality, kterou F1 přislíbila do roku 2030? Na další krok dojde v roce 2025, kdy budou motory používat syntetická paliva. Aktuálně se tak vedení spojuje s výrobci a energetickými společnostmi, aby společně dovedli k dokonalosti masovou výrobu ekologického paliva.

Ekologický má být nejen provoz motoru uvnitř monopostu, ale i samotná výroba paliva. Tímto krokem se mají snížit celkové emise F1 o 65 procent. K dosažení bezemisního provozu celého cirkusu pak budou později učiněny ještě další kroky.

Nový Abarth F595 používá techniku z Formule 4. Řízný drobek má 165 koní

Nový Abarth F595 používá techniku z Formule 4. Řízný drobek má 165 koní

Současné motory by k chodu na syntetické palivo neměly potřebovat žádné dodatečné úpravy. Na stejné palivo by pak měly jezdit i doprovodné vozy, aby si organizátoři pokryli i bezemisní logistiku. Jestlipak se poté zakážou jezdcům F1 tryskáče?

Galerie doplněna o řádění monopostu Renault v Česku a na Slovensku.

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků